op vakantie met paard naar texel, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

op vakantie met paard naar texel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:42

Hoi allemaal,
Ik ga in augustus met mijn paard op vakantie naar Texel. Ik sta daar in de buurt van Oosterend.
Nog tips waar ik vooral naartoe moet gaan met rijden? Ik las dat de hoge berg erg leuk is? En iets over een meertje en een watertje wat je over moet steken bij een ruiterpad? Wij houden van water :D
Alvast bedankt voor alle aanraders en tips!

__nina

Re: op vakantie met paard naar texel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:43

Ik ben in de zomer ook 2 maanden op Texel met mijn pony.
Je kan lekker naar het bos en strand.
Bij oosterend ben ik nog nooit geweest te paard, dus dat zou ik niet weten :=
Maar als je andere vragen hebt over het eiland kan ik je misschien wel helpen!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:52

ja ik was sws van plan om naar het strand te gaan! Daar bij de vuurtoren is redelijk dichtbij voor ons. Ben jij vaker op texel geweest met je pony? Hoe vinden ze de boot? Die van mij vindt de trailer echt geen enkel probleem maar ben benieuwd hoe het gaat op de boot :=
*EDIT dan ga jij wel lang zeg!! Waar sta je (in de buurt)?
Laatst bijgewerkt door Area51 op 17-06-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:53

ster21 schreef:
ja ik was sws van plan om naar het strand te gaan! Daar bij de vuurtoren is redelijk dichtbij voor ons. Ben jij vaker op texel geweest met je pony? Hoe vinden ze de boot? Die van mij vindt de trailer echt geen enkel probleem maar ben benieuwd hoe het gaat op de boot :=

Ik ben er nu denk ik 4x met paard geweest :j
Ik vond de boot de eerste keer zo eng haha. Maar die van mij stond heel rustig te eten. Hij gaat wel altijd plassen op de boot :=
Maar als ze gewoon rustig op de trailer staan is het geen probleem bij de meeste.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:55

Ik neem wel wat kalmerende wortels mee hahaha, oe liep dat niet de trailer uit? :')

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 18:00

Oo en ik zie dat je een crosstraining hebt gedaan? Waar was dat? Sorry nogal veel vragen haha

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:05

Ik ga deze zomer voor de 3e keer naar Texel met Joep. Ik heb een huisje op de Hollandse weg (bij ijsboerderij Labora) bij de Cocksdorp. Ik men dan meestal in het bos van de krim, daar hebben ze ruiterpaden die je regelrecht de duinen in leiden.