Mooie buitenrijlocaties, max 1,5 uur van Noordwijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Mooie buitenrijlocaties, max 1,5 uur van Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 09:52

Ik heb de smaak te pakken. Nu ik een 2 paards trailer in bezit heb en een gezellige stalgenoot die ik overal mee naar toe kan slepen, ben ik alle mooie plekjes af aan het gaan. Van het weekend zijn we naar Meyendel geweest. Dit viel wel tegen ivm de zware paden (en mijn jonkie voor wie dat nog te zwaar is). Dus zijn we opzoek naar locaties om naar toe te gaan met mooie harde paden waar we een een paar uurtjes kunnen rond tuffen. Komend weekend staat Kootwijk op de planning.

Via ruiterenenmennen.nl zie ik wel veel ruiterpaden overal maar wil graag weten of dat ook moeite waard is bij onbekendere plekken. Is het bijv. mooi rijden in de buurt van Bunschoten? We willen graag wat meer naar onbekende locaties die aan te rijden zijn vanaf Noordwijk (max 1,5 uur).

Hoor graag jullie suggesties :)

Apple

Re: Mooie buitenrijlocaties, max 1,5 uur van Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:57

Stalgenoot van mij ging altijd naar het Amsterdamse Bos. Geen zware paden en lekker dichtbij :-)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:23

Apple schreef:
Stalgenoot van mij ging altijd naar het Amsterdamse Bos. Geen zware paden en lekker dichtbij :-)

ja zekers, wij rijden daar momenteel elke dinsdag en gaan met trailer heen, prachtig rondje van zo'n 16 km te doen maar uiteraard ook kortere stukjes, de paden zijn prima, van de week zelfs wat te nat. maar de duinen mijden wij ook een beetje momenteel ivm de zware stukken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:30

In de directe omgeving van Bunschoten heb je vooral weilanden en geen bos. Klein stukje verder rijden heb je de Utrechtse Heuvelrug, daar kun je ook mooi rijden. Zie idd dat op de site van ruiteren en mennen Bunschoten genoemd staat, maar ze bedoelen de routes mee die op de Heuvelrug liggen :j vind dat wel een beetje misleidend eerlijk gezegd, want dat is vanuit Bunschoten ook nog een klein stukje rijden.

NishwiKiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:14

't Twiske is ook leuk om te rijden, alleen kan het zand wat zwaarder zijn als het heel lang droog is geweest.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:10

Meijendel ligt nu inderdaad behoorlijk zwaar. Na flink regen is het een stuk beter. :)

Als je echt 'even snel eruit' wilt kun je een rondje Vlietlanden doen, 7 km ruiterpad met hele fijne paden, ook nu, ideale galoptraining bv. Evt uit te breiden via Buitenpark ed
Leuke is dat je daar makkelijk het water in kan met de paarden.

Utrechtse heuvelrug supermooi :j

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:33

kunt ook de trailer neerzetten bij Spaarnwoude, totaal 30 km ruiterpad.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:09

Mag je in spaarwoude ook mennen? En zijn de paarden daar een beetje ok voor een aanspanning?

itsfloortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:14

volgens mij mag je in spaarwoude mennen

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:19

Landgoed Den Treek is ook erg mooi. Menners kunnen ook heerlijk uit de hoeven. Makkelijk aan te rijden vanaf de snelweg A28 en dat is kort op het knooppunt met de A1.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:21

Veluwe? Lijkt misschien ver maar stiekem valt het best mee :)
En er zijn genoeg paden waar je kan mennen.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:00

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:03

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:55

@ koekemakie en Marg: in Spaarnwoude mag je niet mennen op de ruiterpaden helaas. Niet dat het nooit gebeurt, maar officieel mag het niet. Het zijn wel bijna allemaal brede paden, en goed te rijden (behalve als het s winters erg nat is).

@TS:
-Nationaal Park Zuid-Kenemerland is ook mooi rijden. Neem dan de parkeerplaats bij Koevlak, aan de Zeeweg naar Bloemendaal aan Zee. Kan in het open duin ook flink zwaar zijn in de zomer.
-Kootwijk is erg leuk, parkeerplaats vlakbij de snelwegafrit Kootwijk, heerlijk ruim en vlakbij het ruiterpad. Goed te doen qua ruiterpaden, al is de zandverstuiving natuurlijk wel zwaar zand.
-Bij Garderen en Drie is het ook mooi, en goede bospaden, geen zwaar zand.