Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Je bent als ruiter net als een fietser gewoon "bestuurder". Er gelden dus exact dezelfde verkeersregels voor de ruiter als voor de fietser.
[***] schreef:Laat "goed fatsoen" nou nét datgene zijn dat bij (helaas de meeste) wielrenners ontbreekt.
vuurneon schreef:[***] schreef:Laat "goed fatsoen" nou nét datgene zijn dat bij (helaas de meeste) wielrenners ontbreekt.
Gelukkig zijn de ruiters altijd![]()
Beide horen de verkeersregels gewoon keurig in acht te nemen en natuurlijk ook rekening te houden met de medeweggebruikers. Ik heb liever dat een groep fietsers even aankondigt met 'pas op!' dan een verrassingsaanval van achteren. Daarentegen zie ik ook ruiters die voetgangers in galop passeren en de voetgangers schrikken zich rot.
jetski8 schreef:Officieel hebben paarden niks te zoeken op een fietspad (ze moeten eigenlijk op de autoweg) maar dat terzijde blijft het een fietspad dus is het wel fijn als je rekening met wielrenners houdt. Ik ben zowel wielrenner als ruiter en lees vaak negatieve dingen over wielrenners op bokt terwijl ik zelf heel vaak juist situaties tegenkom waarin de fietsers helemaal niet fout zitten. Ik denk dat je even goed naar de situatie moet kijken en je gewoon aan de verkeersregels moet houden!
[***] schreef:Quente, ik ben het voor het grootste deel met je eens, maar er zijn ook veel wielrenners, die wedstrijden rijden en daarvoor trainen, die genieten NIET van de natuur, maar werken met schema's, afstanden, snelheden en zijn van mening dat andere weggebruikers daarvoor moeten wijken. Ik denk dat, die over het algemeen de grootste overlast veroorzaken.
Danique_G schreef:Zitten alle recreatie ruiters bij greenpeace en alle wedstrijdruiters zijn zeker bomenkappers?
liedje89 schreef:Danique_G schreef:Zitten alle recreatie ruiters bij greenpeace en alle wedstrijdruiters zijn zeker bomenkappers?
Natuurlijk, vooral SGW ruiters want die hebben die boomstammen nodig om overheen te springen![]()
Ik denk wel dat de mensen die niet alleen voor de lol rijden meer de neiging hebben om eigenlijk te hard en onveilig te gaan rijden dan mensen die puur recreatief een rondje fietsen, maar dat betekend natuurlijk niet direct dat alle serieus rijdende wielrenners dat doen.
Citaat:Dat schreeuwen van wielrenners is meer omdat ze het op tijd willen aangeven. Natuurlijk zoeken ze altijd de meest rustige plekken op om te trainen maar als je in een woonwijk woont oid moet je die wel eerst passeren.