Strandritten in Zeeuws-Vlaanderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Strandritten in Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 18:21

Nou zit ik me rot te googlen op strandritten in Zeeland, maar kan niks vinden in de omgeving van Breskens.
Ik zoek iets op het eiland Zeeuws-Vlaanderen, dus niet die erboven :+
Waar je eind juni ook ritten kan doen.

Keek al naar andere topics, maar daar worden dan ponykampen genoemd en ben daar toch echt de oud voor nu :+

CM_

Re: Strandritten in Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:36

Hey daar wonen mijn ouders en ben ik vaak geweest met mijn eigen paarden.
Er zit daar in Nieuwvliet Hippo dór , daar mag je na daar gelest te hebben, volgensmij wel mee naar buiten.
In retranchement zit er ook een, weet daar even de naam niet van, maar daar hoef je niet eerst te lessen.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:40

In zeeuws vlaanderen is heel weinig.. Kom er al jaren en het is er nogal stil in de paardensport.

Je hebt in Oostburg de paarden melkerij. Daar kan je buitenrit doen door polder met Belg. Maar die raad ik je niet Perse aan. Mensen daar zijn nogal stug..

Idd die manege nieuwvliet rijd ik vaak langs. Heb er zelf nog nooit gereden maar het ziet er netjes uit :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 18:44

Viel mij ook al op dat ik best veel kan vinden in Zeeland.. alleen niet in de buurt.
Gat in de markt?

Nieuwvliet is inderdaad een optie. Alleen ik ben van plan eind juni een weekend naar Zeeland te gaan en dan lijkt het me niet dat ik én die les én de rit in dat weekend gedaan krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:45

Cadzand ;) Zit een grote manege, enneh gat in de markt, denk het niet ;) Ik woo zelf in zeeuws vlaanderen en genoeg maneges hier.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:45

ik heb zelf in de meivakantie bij manege Nieuwvliet gereden. Je moet eerst een uur een les nemen. De strandrit is wel erg leuk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 18:50

Ga toch eens Nieuwvliet mailen :j
Even informeren.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:14

Heeeeel lang geleden, als klein meisje, ben ik 2x op ponykamp geweest bij manege de Zwaanhoek vlakbij Vlissingen. De strandritten waren echt super! En je kunt er ook (zonder ponykamp ;) ) mee met een strandrit.
http://www.manegedezwaanhoek.nl/manege/ ... tenritten/

Edit: bedenk me net dat Vlissingen natuurlijk niet in Zeeuws-Vlaanderen ligt, maar er boven.. Oeps :')
Laatst bijgewerkt door Em_ op 28-05-14 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:24

In Zeeuws Vlaanderen heb je voor strandritten eigenlijk alleen Manege Nieuwvliet, voorheen had je ook nog d'Eierkurf maar dat is gestopt, dus meer hebben we hier niet meer... In Nieuwvliet komen zeker in het seizoen veel toeristen die een strandrit willen maken, de strandritten zitten dan ook zo goed als altijd volgeboekt, eind juni zal dat nog wel meevallen, maar wees er op tijd bij!
Ik denk dat je bijvoorbeeld op zaterdag een proefles zou kunnen doen en dan zondagochtend een strandrit maken('s morgens voor 10 uur, daarna mogen we pas weer om 18 uur op het strand). Op zaterdag doen ze namelijk geen strandritten(is de enige dag in de week dat er geen strandritten plaatsvinden, een enkele keer wel, maar doorgaans niet).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 20:26

Heb Nieuwvliet gemaild, er staat wel op hun website: Belangrijk: U kunt alleen persoonlijk ter plekke boeken! Komt u dus het liefst de eerste dag van uw vakantie langs om een afspraak te maken. Dit geldt niet voor bezoekers van onze eigen vakantiewoningen. Bij de boeking van uw vakantiewoning kunt u aangeven of en hoe vaak u lessen of strandritten wilt boeken.

Dan lijkt het me dat het dan toch allang vol is als ik die zaterdag kom binnenwandelen?

// Heb al een mailtje terug. Ze kunnen iig niet lezen.
Ik: Dit weekend (van 28 juni)
Zij: Morgen de 29-05 om 11.00 uur is er een proefles en eventueel om 18.00 uur een buitenrit. We zijn morgen tot 12.00 uur open.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 17:13

Die mensen gaan écht niet met hun tijd mee.. alleen persoonlijk reserveren met de kans dat je er dus voor jan doedel heen gaat..
Dus nieuwvliet wordt hem waarschijnlijk niet.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:29

Hmm ik kom er zelf vandaan, en ken verder ook weinig plaatsen waar je op strandrit kunt gaan..
Ik zou het er dan toch maar op wagen om gewoon dat weekend bij Nieuwvliet binnen te lopen ;) iig beter dan niks!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:23

idd Nieuwvliet is de enige die ik weet, omdat me stiefdochter daar op les zit
Ik woon zelf dicht bij het strand, dus ik pak me eigen paardjes :)
Je kan daar ook een huisje huren maar geen idee wat dat kost
Succes