bos/duin/strandrit juni noord/zuid holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

finally

bos/duin/strandrit juni noord/zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:35

Ik wil voor het eerst alleen met de trailer erop uit gaan, ik rij nu altijd met me paard in de polder en recreatiegebied in Spaarnwoude.
Wil het liefst eerst ong. uurtje door bos en duin en daarna nog uurtje het strand op als alles goed gaat. wil ook graag lekker het liefst volluit kunnen galopperen. :)
me man rijd,en het lijkt me fijn dat hij ook wat kan fietsen en eventueel ergens zitten op terrasje oid.
mag je in Noordwijk nog op het strand begin juni rond 11 /12 uur? en de bossen bij Castricum lijken me ook leuk.is dat wat ? andere ideeen?
Wie kan me adviseren wat leuk/mooi is en ook waar we kunnen parkeren met de trailer waar het ook makkelijk is om er te parkeren,dus geen smalle draaihoeken oid. :D

MarjolijnB

Re: bos/duin/strandrit juni noord/zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 06:54

Volgens mij mag je in Noordwijk zelf niet op het strand rijden in de zomer, maar in Noordwijkerhout wel. Ben er zelf nooit met eigen paarden geweest, wel met georganiseerde manegeritten. Maar je kunt daar wel een flink stuk in het bos rijden en daarna door de duinen het strand op.

Kaasoufleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:50

Meijendel is leuk! Heel veel ruiterpaden door de duinen en soms een stukje bos! Ook kun je daar het strand op maar dat mag volgensmij nu alleen vanaf 7 uur s'avonds ivm de zomer. Er loopt daar ook een heel stuk ruiterpad langs het fietspad. Ook is daar een restaurantje met een stal ernaast, waar je je paard gratis even kan stallen

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:55

MarjolijnB schreef:
Volgens mij mag je in Noordwijk zelf niet op het strand rijden in de zomer, maar in Noordwijkerhout wel. Ben er zelf nooit met eigen paarden geweest, wel met georganiseerde manegeritten. Maar je kunt daar wel een flink stuk in het bos rijden en daarna door de duinen het strand op.

Nu heeft Noordwijkerhout alleen geen strand :P maar Noordwijk gelukkig wel. En je mag daar nog het hele jaar het strand op tussen opgang 22 en tot vóór de 27 (Langevelderslag, je mag dan dus niet meer met je paard het strand op bij die opgang, tenzij je een vergunning hebt natuurlijk). Staat allemaal duidelijk aangegeven met borden tot waar je mag.

Je kunt er fietsen en mountainbiken, ruime parkeergelegenheid, terrasjes zat, wat wil je nog meer.

Parnassia (Bloemendaal a/Zee) is ook een optie, maar daar mag je in de zomer alleen 's ochtends vroeg of 's avonds het strand op.