gps gezocht om niet te verdwalen. tips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mejet

gps gezocht om niet te verdwalen. tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 22:38

ik rij regelamtig buiten en in ons eigen bos verdwaal ik nooit, maar we gaan soms ook trektochten maken en altijd verdwaal ik weer. wie heeft er een goede tip over welke gps kopen of in ieder geval een manier om niet te verdwalen. (kaarten heb ik maar dan nog... :) )

Somebitch

Re: gps gezocht om niet te verdwalen. tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:27

Als je een iPhone hebt kan je als je verdwaald bent ook gewoon de kaarten openen dan zie je exact waar je bent en kan je jezelf naar een bekende weg wijzen. :j

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:28

Wij hebben een Garmin en die bevalt ons uitstekend. Altijd goed bereik en brengt je naar de juiste plek.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:35

Ik heb een garmin forerunner 305 nu al een aantal jaren, maar super ding. Je kan ook van te voren route uitzetten en die rijden, maar ook gewoon gaan rijden en voor vertrek start locatie invoeren zo kom je altijd weer terug door terug stuur functie.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:49

Ik gebruik de suunto Ambit 2, meer eigenlijk om trainingen te loggen, maar je kunt er ook waypoints in geven en er zit de functie route terug op.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:56

Papieren kaarten mee, kompas app op je telefoon zetten en de gps van je telefoon aan en download een app als cardioTrainer of Endomundo.
Als dat niet genoeg is, bereidt je goed voor door van tevoren je route te bepalen op de kaart en als het niet te ver weg is op onduidelijke stukken een keer kijken met de auto. Overigens gaat dat laatste soms ook goed met Google streetview, ala het niet midden in het bos is tenminste. Maar als je wilt weten of een weg geschikt is om rustig langs te rijden met je paard bv of er een brede berm is of een fietspad dan is het heel handig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:58

Ik heb goeie ervaringen met de garmin gpsmap 60csx. Is 2e hands leuk aan te komen en makkelijk in gebruik

mejet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:40

Somebitch schreef:
Als je een iPhone hebt kan je als je verdwaald bent ook gewoon de kaarten openen dan zie je exact waar je bent en kan je jezelf naar een bekende weg wijzen. :j

maar met de iphone zijn de batterijen dan niet heel snel op??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:51

Je hebt hem toch alleen nodig als je verdwaald bent, dan heb je hem maar 5 min nodig eer je weer op een stuk zit waar je het weer herkent. :j

Ik heb ook de garmin forerunner 305 maar die gebruik ik voor de route hoe ik gereden ben, als ik de weg kwijt ben biedt mijn iPhone toch de uitkomst. :))

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:54

Hoi,

Op de routeplanner van Ruiteren en Mennen.nl kun je eerst je routes plannen, opslaan, uitprinten of downloaden op je GPS of iPhone.
Hierbij de link. http://www.ruiterenenmennen.nl/

Zo weet je niet alleen de weg heen en terug te vinden, maar weet je ook zeker dat je rijdt op paden waar paarden mogen komen.
Als je nou in de toekomst nog verdwaald :(:) :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:52

Kaatje64 schreef:
Wij hebben een Garmin en die bevalt ons uitstekend. Altijd goed bereik en brengt je naar de juiste plek.

Die heb ik weg gegeven na paar jaar en lang zoeken hoe die zou werken. Ik kon er niet mee uit de voeten zo moeilijk vond ik het. Erg zonde van het hele dure apparaat want ik had kaarten voor heel NL erop staan. Later hoorde ik dat je er een cursus voor moet volgen hetgeen ons niet verteld was.

mejet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 11:07

ik heb inmiddels een mini tablet van abus met osmand navigatie speciaal voor wandelaars er op gezet. route eerst voorbereiden met de kaart en als je de weg kwijt bent gewoon op de tab kijken die in mijn heuptas zit en hoppa we weten precies waar we zijn. ieder paadje staat er op.

batterij gaat wel 8 uur mee.

Ik zet hem dus aan als we vertrekken. en ik kan op ieder moment zien waar we zijn. ideaal. We zijn er vorige week mee op vakantie geweest en voor het eerst niet verdwaald. Hij is wel groot om mee te nemen, maar in zo'n heuptas past een 7 inch prima. je kunt er prima op in en uit zoemen. Het is veel overzichtelijker dan zo'n klien scherm op je i phone met gps. De gps doet het altijd. ook in het bos

een aanrader

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:09

Wij gebruiken Everytrail op de telefoon! Kan met Iphone en Android. Zo kun je precies zien waar je zit dmv een rood lijntje zie je de route die je al gehad hebt! En je kan je ritten opslaan. Je ziet naderhand je gemiddelde snelheid en hoeveel km je gehad hebt! Ideale app!

paulien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:37

Tegenwoordig ga ik vaak geocaching doen met het paard. 2 hobby's in 1x meepakken.. Geocaching is een soort schatzoeken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:40

ik heb tegenwoordig een nokia 520 met navigatie zo heb ik alles in 1, foon, mp3 en navigatieapperatuur

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:29

Littlejoo schreef:
Hoi,

Op de routeplanner van Ruiteren en Mennen.nl kun je eerst je routes plannen, opslaan, uitprinten of downloaden op je GPS of iPhone.
Hierbij de link. http://www.ruiterenenmennen.nl/

Zo weet je niet alleen de weg heen en terug te vinden, maar weet je ook zeker dat je rijdt op paden waar paarden mogen komen.
Als je nou in de toekomst nog verdwaald :(:) :D

Kan die route van ruiteren en mennen op de iPhone? En dan, werkt het dan net als bij een gps dat je ziet waar jebent op de route, of moetje dan kaartlezen op je telefoon?