Graag zou ik wat meer informatie willen hebben over de ponykampen van De Huifkar in Bakkeveen. De beoordelingen die ik hierover heb gelezen zijn niet echt positief te noemen,maar ook al van jaren geleden.
lindabouma
Geplaatst: 06-10-14 23:42
Hallo, een paar jaar terug (3/4 jaar) geleden ben ik ook naar ponykamp de Huifkar geweest. Ik was toen een jaar of 13. Bij aankomst op het erf vond ik de leiding al meteen niet leuk een wat oudere man en vrouw. Later kwam er ook nog een jongere meid bij die daar ook werkte of meehielp.
Ik kan me nog herinneren dat als je te veel beleg op je brood deed je niet meer mee mocht eten, en je mocht maar één glas drinken per maaltijd. Op een dag kreeg je maar 3 maaltijden: ontbijt, lunch en avondeten. Als je 's middags wat te eten of drinken wou moest je dat daar kopen.
Destijds reed ik op Valoete (ik weet niet hoe je de naam precies schrijft?) een zwarte Fries geloof ik. Dat arme paard had iets met zijn been waardoor hij mank liep maar hij (en ik) moesten en zouden meedoen met rijden. Ik kon toen nog niet goed rijden en had maar weinig rijervaring. Die andere meid die daar meehielp sloeg de paarden keihard en schreeuwde tegen de kinderen als ze iets fout deden. Net zoals de rest van de leiding.
De leiding gaat daar niet goed om met de paarden. In de stallen is het een bende, het stinkt en het is gevaarlijk glad. Daarnaast schreeuwen ze tegen kinderen.
En inderdaad reden ze een "rodeo" op een kleine shet die ze eerst helemaal gek maakten met energiedrank. De kinderen moesten dan op de shet zijn kont gaan zitten waardoor hij ging bokken. Een meisje bij ons viel keihard op de grond en kon niet meer opstaan terwijl die man van de leiding haar keihard door het zand trok en tegen haar begon te schreeuwen.
Naar mijn mening. Het is geen kindvriendelijke plek en de leiding is niet aardig. Ik raad dit ponykamp af. Ik heb een verschrikkelijke week gehad en was blij toen ik eindelijk naar huis kon.