Waar een strandrit maken + overnachting?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ekeif96

Waar een strandrit maken + overnachting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 13:40

Hallo bokkers :D

Ik weet dat er al meerdere topics over zijn, maar zou toch graag wat extra vragen willen stellen.

Ik zou graag samen met een vriendin ergens in de eerste of tweede week van juni een strandrit willen gaan maken met onze eigen pony's.
Aangezien ik werkelijk geen idee heb waar je het beste naar het strand kan gaan, ben ik benieuwd wat jullie adviseren.

Omdat we een aardig stuk moeten rijden (we komen uit Overijssel) is er de optie gekomen om misschien ergens te gaan overnachten.
Het plan zou dan zijn om 's avonds te kunnen rijden, overnachten en de volgende ochtend weer een strandrit te maken.
De overnachting hoeft voor ons totaal geen luxe te zijn en we willen hier dan ook niet de hoofdprijs voor betalen. Hebben jullie suggesties?
Verder vraag ik mij af of we een ruiterrijbewijs nodig zijn? We zijn namelijk niet in het bezit hiervan.

Wat ik zelf tot nu toe heb uitgezocht;
Castricum:
Hier kunnen we voor 10:00 en na 19:00 het strand op.

Den Helder:
Hier kunnen we voor 09:00 en na 19:00 het strand op.

Wassenaar:
De hele dag, niet op zaterdag en zondag tussen de rijksstrandpalen 91.500 en 92.750.

Scheveningen:
Hier kunnen we voor 07:00 en na 19:00 het strand op.

Verder heb in het volgende topic ook al lopen kijken voor overnachtingen.
[BRT] Op vakantie met paard? Accomodaties in Nederland!

PeterK

Re: Waar een strandrit maken + overnachting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:55

Burgh Haamstede kun je de hele dag op het strand rijden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:57

Weet je geen mensen die daar wonen? Ik wil dit in de zomervakantie ook eens doen maar dan vraag ik of familie die daar woont (Katwijk aan zee) kijkt of mijn paarden ergens op een weiland mogen.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 14:04

PeterK schreef:

Dit ligt in zeeland, wat voor ons toch echt te ver autorijden is. En volgens internet mag je daar ook niet tussen 10:00 en 19:00 uur op het strand komen?
http://burghhaamstede.com/nl/paardrijden.php

xSlvna schreef:
Weet je geen mensen die daar wonen? Ik wil dit in de zomervakantie ook eens doen maar dan vraag ik of familie die daar woont (Katwijk aan zee) kijkt of mijn paarden ergens op een weiland mogen.

Helaas ken ik helemaal niemand die daar ergens in de buurt woont. Vandaar dat ik het hier vraag :)

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:19

Texel is echt heel mooi om paard te rijden. Daar mag je ook alleen voor 10 uur en na 19:00 het strand op maar je kan wel dichtbij het strand overnachten en nog de bossen in overdag.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 14:25

Brenda_85 schreef:
Texel is echt heel mooi om paard te rijden. Daar mag je ook alleen voor 10 uur en na 19:00 het strand op maar je kan wel dichtbij het strand overnachten en nog de bossen in overdag.

De eilanden hebben onze voorkeur niet omdat je de overtocht hebt en de pony's staan dan nog langer (onnodig) op de trailer.
Dit zou denk ik een betere optie zijn als we langer dan 1 nacht zouden gaan.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:35

Ekeif96 schreef:
PeterK schreef:

Dit ligt in zeeland, wat voor ons toch echt te ver autorijden is. En volgens internet mag je daar ook niet tussen 10:00 en 19:00 uur op het strand komen?
http://burghhaamstede.com/nl/paardrijden.php

xSlvna schreef:

Helaas ken ik helemaal niemand die daar ergens in de buurt woont. Vandaar dat ik het hier vraag :)

Burgh-Haamstede mag je gewoon het hele jaar het strand op, vanuit het bos rechts af slaan, kun je bijna tot aan Renesse rijden..
Zover rijden is het niet dan zuid-holland, wel rustiger..

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 17:52

Ik zal even thuis overleggen, maar aangezien het 45/60 minuten (met de trailer erachter nog langer) langer rijden is, denk ik niet dat het hem gaat worden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:56

Ivm benzine/diesel (prijs)? Voor de paarden is het niet zo erg.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:01

Wat denk je van Noordwijk/Noordwijkerhout? Genoeg plekjes met huisjes te vinden. Enkele stallen bieden ook logeerplekjes aan, bijvoorbeeld manege Smit of manege langeveld (die laatste heeft ook slaapplaatsen erbij of dichtbij geloof ik). Bij Smit kan je je trailer ook makkelijk laten staan. Is een kwartiertje tot twintig minuten stappen naar het bos en van daaruit meerdere mogelijkheden om naar het strand te rijden.
Je mag het hele jaar het strand op, alleen richting de boulevard van Noordwijk heb je een beperking en vanaf 1 juni richting langevelderslag. Maar daartussen heb je nog een goed stuk waar je kan rijden!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 18:02

Voor de pony's vind ik het inderdaad niet erg ;)
Maar het gaat mij inderdaad om de benzine/diesel prijs.
Verder vind ik het ook niet zo'n pretje om in twee dagen tijd, minimaal 6 uur in de auto te zitten :Y)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 18:05

Citaat:
Noordwijk
Op het strand van Noordwijk geldt een verbod voor paarden het gehele jaar tussen de rijksstrandpalen 83.000 en 80.750 (globaal: het strand voor de boulevards). Paarden zijn wel toegestaan op het strand tussen de rijksstrandpalen 75.000 en 74.000 (globaal: het strand ter hoogte van de Langevelderslag) met uitzondering van de periode 1 juni tot en met 1 september.

Helaas kunnen we om de bovenstaande reden niet naar Noordwijk/Noordwijkerhout -O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:11

Maar dan kan je nog wel naar het stuk tussen de boulevard en langevelderslag. Is een groot stuk, gedeeltelijk ook naaktstrand, maar wel het hele jaar toegankelijk gedurende de hele dag. Is best een redelijk stuk, ruim 3km strand, en je hebt ook een mooi stuk duin en bos.

Van Noordwijk.info:
Paarden op het strand Op het Noordwijkse strand mag je het hele jaar vanaf de afritten 22, 23, 25 en 26 met een paard het strand op. Tijdens het badseizoen, van 1 juni t/m 31 augustus, is het verboden om ter hoogte van afrit 27 bij strandpaal 74.000 tot 75.000 paard te rijden. Voor de bebouwde kom mag u alleen met een ontheffing paardrijden, meer informatie hierover kunt u opvragen bij Gemeente Noordwijk.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 18:14

Kijk, waar bokkers wel niet goed voor zijn ;)
Ik had nog niet begrepen dat er daar nóg meer strand is.

Ik zal even naar Noordwijk(erstrand) gaan googlen :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:16

Zoek dan op duindamseslag. Dat is een beetje het stuk waar je kan rijden. Alleen de opgang van duindamseslag zelf mag je niet gebruiken ;)!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:19

Bed & Breakfast bij leidschendam! Even denken hoe het ook alweer heet! Wij gaan er eind juni heen met de paardjes! (voor de cross en ook een ochtendje strand)

Boerderij Akkerlust!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:31

Overigens is er bij Noordwijk ook geen ruiterbewijs nodig! Volgens mij nergens in Nederland bij het strand. Alleen in de waterleidingduinen heb je een ruiterbewijs nodig hier in de omgeving....