Drents-Friese wold vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Drents-Friese wold vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 23:12

Er is al veel te vinden over het Drenths Friese Wold op bokt, maar net niet de informatie waar ik naar opzoek ben :Y)

1. Zijn er veel fietspaden naast ruiterpaden? Ik wil namelijk met mijn moeder op de fiets en ik te paard een rit maken, maar door het zand fietst zo lastig :+

2. Er wordt veel gesproken over het aanleggen van en spartelvijver voor paarden en honden, maar ik kan alleen oude informatie vinden. Is deze vijver er inmiddels? Zo ja, waar precies?

3. Wat is het beste startpunt, ik las dat bij het bezoekerscentrum in Appelscha handig is om te parkeren met trailer, klopt dat?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:17

Spartelvijver is er inmiddels, ligt naast het canadameer. Bij bezoekerscentrum heb je genoeg ruimte voor de trailer, wij beginnen daar altijd! Zijn wel een aantal fietspaden naast de ruiterpaden maar weet niet precies of je er dan echt een route van kunt maken.. Heb daar nooit zo opgelet.

Napie

Re: Drents-Friese wold vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:07

Vanaf het bezoekerscentrum loopt het fietspad en ruiterpad samen op tot vlak bij de spartelvijver. Niet helemaal gezamenlijk trouwens. We proberen zo min mogelijk ruiterroutes langs fietspaden te laten lopen omdat ruiters ook erg graag gebruik maken van fietspaden en dat is niet de bedoeling.
zoek anders even op facebook naar mijn pagina Stuchtung paardenrecreatie drents friese wold. Daar staat ook een link op naar de nieuwste kaart

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 18:02

Bedankt voor jullie reacties! Als ik het goed begrijp mag je dus niet te paard op die zandvlakte/duin komen?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:41

Ja hoor. Aan de westkant loopt een ruiterroute (rode en blauwe route) Maar je mag niet over de Zand duinen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:44

Kan jouw site op facebook niet vinden, heb je een link toevallig?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:51

BoerenPeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:17

Fiets en ruiterpaden liggen niet allemaal naast elkaar.
Maar ook wij maken vaak buitenritten dat er iemand op de fiets mee gaat.
Het is wel te doen vinden wij tenminste.

Het ligt er een beetje aan waar je wilt beginnen het DFW is best wel groot, wij starten vanaf de kant Diever vaak en ook daar vind je genoeg parkeer plaatsen.