Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dioni schreef:Ik heb ooit ook zo'n situatie gehad: 2 jonge paarden, op zich verkeersmak, maar ze wilden een spoorwegovergang niet over. Achteruitlopen, omdraaien, etc. Aandrijven, zweepje maakte niets uit. Omdat het met achteropkomend verkeer wel gevaarlijk werd ben ik afgestapt. En ziedaar: paardlief liep als een mak schaap achter mij aan en het paard van mijn vriendin volgde gelijk
Jennyj01 schreef:Het ligt er een beetje aan waar ik op zit. Sommige moet je gelijk even duidelijk zijn maar ik heb ze ook gehad die gelijk ontploffen als je er druk op zet. Bedenk dat wit voor paarden heel groot is. Ze zien dat heel goed. Wegmarkeringen zijn dan ook nog eens extra fel.
Soms helpt het om gewoon even de druk eraf te laten en tot 10 te tellen. En hoewel veel mensen af stappen als een doodzonde zien kan dat ook wel eens helpen. Maar dat ligt aan het paard en de situatie. Tuurlijk wil je gelijk doorrijden maar als je auto afslaat moet je ook eerst opnieuw starten. Dus als je paard afslaat duurt het ook even voor je verder kan.
Jennyj01 schreef:dioni schreef:Ik heb ooit ook zo'n situatie gehad: 2 jonge paarden, op zich verkeersmak, maar ze wilden een spoorwegovergang niet over. Achteruitlopen, omdraaien, etc. Aandrijven, zweepje maakte niets uit. Omdat het met achteropkomend verkeer wel gevaarlijk werd ben ik afgestapt. En ziedaar: paardlief liep als een mak schaap achter mij aan en het paard van mijn vriendin volgde gelijk
Maar in dat geval zou ik eerst een tijdje afstappen en oversteken. Geen punt van maken. Over een paar weken/maanden rij je zo door. Nu heb je kans dat ze er een dingetje van maken terwijl je er al bijna bent.