Al een tijdje kriebelt bij mij het plan om mijn 4 jarige friese merrie mee te nemen naar Terschelling in de zomer. Ik zit meestal in de zomer 3 a 4 weken op Terschelling en als ze thuis zou blijven dan wordt er al die tijd niks met haar gedaan. (Ze staat dan lekker in de wei grasjes te eten.) Dus vandaar het plan om haar mee te nemen naar dit geweldige eiland!
Alleen vindt mijn moeder het plan helemaal niks. Zij vindt Famke te jong en ze vindt dat ik haar alleen maar stress toebreng. Ik haal haar dan uit d'r vertrouwde omgeving, ze moet met de boot wat ongetwijfeld stressvol is. In die standpunten ben ik het helemaal met mijn moeder eens!Maar ik denk zelf dat als Famke eenmaal op het eiland is, dat ze het heel leuk vindt. Ze vindt het nu al erg leuk als we een keertje naar buiten gaan, ze kijkt haar ogen uit! En juist omdat we nu heel weinig uitrij mogelijkheden hebben, zou het voor haar goed zijn om te wennen aan het maken van buitenritten. Met het vervoer naar het eiland, probeer ik een klein vrachtwagentje te regelen waar ze met een paar andere paardjes in staat. Zo hoop ik dat ze wat 'steun' heeft aan de andere paardjes. Eventueel zou ik haar zelfs wat homeopathische rustgevers geven.
Mijn moeder is helemaal geen paardenmens, ze is er bang voor. Zij is dus ook helemaal niet bekent met de paardenwereld. Ze geeft dit advies met de beste bedoelingen. (Zij mag me advies geven maar het is uiteindelijk mijn beslissing.)
Wat denk jullie? Zou ik haar meenemen en lekker met haar buitenritten maken of is het beter dat ze in haar vertrouwde omgeving blijft maar waardoor ze 3 a 4 weken niet bereden wordt?
Graag jullie reactie!

Mocht dit topic toch niet goed staan, sorry daarvoor!