Loon ponykampbegeleider

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hessie2309

Loon ponykampbegeleider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 14:53

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van zestien en ik doe al een aantal jaar met veel plezier ponkampen begeleiden. Nu heb ik ongeveer wel de leeftijd bereikt dat ik ook wel een beloning wil voor mijn werk in de vorm van salaris.
Mijn vraag is alleen; wat kan ik hiervoor vragen?
Mijn werk ziet er inhoudelijk zo uit:
elke dag om 8.30 aanwezig alles voorbereiden
vanaf 9.00 komen de kinderen (ong 20)
om 9.30 is de eerste les, daarvoor moet ik helpen met poetsen en opzadelen.
de groep is in tweeën verdeeld, de ene rijd de andere doet een andere activiteit. De les wordt verzorgt dor mijn werkgever, ik verzorg de ander activiteit.
12.00 lunch
13.00 volgende les (weer poetsen etc.)
15.00 middagactiviteit
16.00 pauze en iets drinken
16.15 spel tot 17.00
rond 17.30 ga ik weer naar huis.
Woensdagmiddag is er een activiteit buiten de manege, dan ga ik ook mee.
Van woensdag op donderdag blijven de kinderen (en ik dus ook slapen).

In afwachting van jullie advies,
hessie2309
Laatst bijgewerkt door hessie2309 op 10-04-14 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

pluisje88

Re: Loon ponykampbegeleider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:54

Geef je weinig kans dat je en vergoeding gaat krijgen. zo ver ik weet is het begeleiden van een ponykamp altijd vrijwillig

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:56

8,5 uur werk. Het minimumloon voor een 16 jarige voor een 40 urige werkweek is €2,96 per uur, dus €25,- per dag? Als hij je lunch, drinken en tussendoortjes betaald nog iets minder. Hou er rekening mee dat als je het wit doet dat je ineens aan allemaal regels zit wat je wel en niet mag, en dat jullie alle 2 belasting moeten betalen (hij is dan ongeveer het dubbele kwijt van wat hij jou betaald), en dat als je het zwart doet en de belastingdienst komt erachter dat je ouders problemen kunnen krijgen met de kinderbijslag.

Ik weet dat toen ik 16 was ik €30,- of €40,- voor een week kreeg, in een envelopje. Maar ik bleef wel eten en ik sliep daar ook. Was van 's morgens 8 tot 's avonds 8 of 9 vaak wel bezig.

Ponykampen begeleiden is vaak vrijwilligerswerk. Heb je het er al over gehad met je werkgever?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... r-uur.html
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 10-04-14 15:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:57

Helaas, 9 van de tien keer vrijwiliig.
(zou het niet met naam en achternaam erbij zetten, even googlen en je naam is zo gevonden door je werkgever :j )

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:00

Mijn berichtje is ineens verdwenen :(. Dan maar opnieuw!

Maar wat krijgt de echte leiding van het ponykamp bij jou op die manege?

Ik ga een weekje als leiding (dus ik slaap er ook) en daar krijg ik €100,- voor.
Dit is meer een soort onkostenvergoeding, aangezien het op vrijwillige basis is.
Mijn vervoer naar de manege moet ik van die €100,- afhalen, dus er blijft eigenlijk niks over.

Ben dus bang dat je niks kan krijgen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:01

Toen ik ponykampen begeleidde kreeg ik naast kost en inwoning 50 euro vergoeding per week. Was meer een soort zakgeld. Wel was ik de hoofdbegeleider en niet zoals jij een hulp. Denk zelf ook dat je hier niet voor gaat krijgen, maar even vragen kan natuurlijk altijd. Misschien kan je ook wel in natura betaald worden, een paar lessen bijvoorbeeld.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:07

Ik vind 25 euro per dag toch echt wel het minimale.

Altijd makkelijk gemotiveerde paardenmeiden die graag helpen, maar die motivatie mag zeker beloond worden. Bij ons in het bedrijf verdiend een 15 jarige al 30 euro per dag en dat vind ik, niet meer dan normaal als deze gewoon goed mee werkt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:13

Vergeten te melden, bij die manege krijg ik ook gewoon mijn eten etc. natuurlijk he ;).
Ook krijg ik nog ene bon voor een 2-uurs buitenrit die ik mag komen doen wanneer het mij uitkomt ;).

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:16

Nou daar heb je je loon dan toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:17

cheybinky schreef:

Tegen wie heb je het nu?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:26

Ik denk dat het afhangt van de afspraken die gemaakt zijn.
Maar in de meeste gevallen is het vrijwillig.
Misschien een onkostenvergoeding maar meestal houd het daar mee op.
maar misschien als je geluk hebt.............

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:27

Als je betaling wilt, kun je het vragen. Maar grote kans dat er heel veel mensen voor een vrijwilligersvergoeding dit ook kunnen en willen en je dus je begeleidings-taak kwijt bent.
Ik heb het altijd voor vrijwilligersvergoeding gedaan (die is in Nederland overigens wettelijk vastgelegd dacht ik?). Wel bij een organisatie in België die heel veel kampen organiseert en waar je verdere cursussen kunt volgen om bijvoorbeeld hoofdanimator te worden. Dan gaat je vergoeding ook omhoog.

Toch heb ik het altijd als 'gratis vakantie' beschouwd om ponykampen te begeleiden (ik vond het enorm leuk) en voor het geld had ik gewoon een echte bijbaan (bij een boer, folders, in een winkel, heb receptiewerk gedaan... Noem maar op)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:43

Vjestagirl schreef:
cheybinky schreef:

Tegen wie heb je het nu?

Iris :-)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:44

Sorry ik heb het inderdaad verkeerd gelezen , excuses.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:56

Voorheen ook gedaan..
We hadden hier niks over afgesproken.. Alleen kost en inwoning zeg naar.

Kreeg op het eind van de week een envelop met 50,- erin. Mooi meegenomen maar niet waar ik het voor deed.

Ik sliep er overigens ook, dus 24/7 begeleider, iets meer uurtjes.

Ik denk niet dat je er geld voor gaat krijgen, genoeg meiden die het leuk vinden om te helpen. Misschien kun je beter vragen of je daartegenover zelf een x mag rijden..

Rosebier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:21

Zover ik weet is het begeleiden van ponykampen vrijwilligerswerk. Hoeveel dagen werk je achter elkaar TS?

Er bestaat ook zo iets als vrijwilligerstoeslag of niet? Ander kan je eventueel om een symbolische beloning vragen? Gratis privéles of iets in die geest?

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:36

Ik vermoed ook niet dat je er geld voor krijgt.
Maar eigenlijk is het wel gek. Je zet je in voor de manege, de manege vraagt behoorlijk wat geld voor ponykamp aan de deelnemers en toch krijg je geen salaris. Ik ken ook maneges waar helemaal geen draaiboek bij aanwezig is, dus per week is het verschillend wat er gedaan wordt, ligt aan het enthousiasme van de "vrijwillige" begeleiders. Ik vind dat maneges wel eens profesioneler mogen kijken naar de inhoudt van de ponykampen en de "betaling" van de begeleiders.

Rosebier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:37

Kafu schreef:
Ik vermoed ook niet dat je er geld voor krijgt.
Maar eigenlijk is het wel gek. Je zet je in voor de manege, de manege vraagt behoorlijk wat geld voor ponykamp aan de deelnemers en toch krijg je geen salaris. Ik ken ook maneges waar helemaal geen draaiboek bij aanwezig is, dus per week is het verschillend wat er gedaan wordt, ligt aan het enthousiasme van de "vrijwillige" begeleiders. Ik vind dat maneges wel eens profesioneler mogen kijken naar de inhoudt van de ponykampen en de "betaling" van de begeleiders.

Helemaal mee eens! :j
Hoewel ik ook wel van mening ben dat een ponykamp geen vetpot aan inkomsten brengt.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:24

Een pony kamp is een goed inkomen hoor is goed verdiend.
Als je als begeleider een vergoeding of loon wilt dan moet je dat gewoon van te voren bespreken.
Word er niet over geld gesproken dan is het inderdaad vrijwilligerswerk.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:31

Als ik het zo lees is het inderdaad vrijwilligerswerk. Al was je een gediplomeerd instructrice had je er misschien wel een vergoeding voor gehad, maar op deze leeftijd is dat 9 van de 10 keer niet zo.

Ik heb vorig jaar ook bij een ponykamp geholpen en sliep/at daar ook. Het is gewoon de ervaring ect dat je mee kan doen en misschien ook een keertje kan rijden maar verder... je slaapt er, ze betalen je eten ect..

De kans is dus heel klein dat je er een vergoeding voor zal krijgen.