Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Smotz schreef:Idd Google uitspitten of paar Falk kaarten kopen om je route uit te stippelen.
Maar is best een onderneming wat je wilt gaan doen.
Ik ben zelf van Zeist, via overnachting bij Rhenen, onder Wageningen over de Grebbedijk door naar Ede/Otterlo gereden in 2 dagen. Je kan ook bovenlangs Wageningen door bij Rhenen binnendoor te steken, ik wou graag via de Grebbedijk.
Tuurlijk zijn ruiterpaden fijner omdat je dan door kan rijden, maar het sluit allemaal niet aan elkaar aan dus je ontkomt er niet aan om langs openbare wegen en dan hopelijk in de berm (zodat je nog wat kan draven) te rijden.
Scherpenzeel-Woudenberg lijkt mij de snelste route, en dan de rustigere boerenweggetjes volgen onderlangs de Leusderheide en de A28 oversteken op de Kampweg te Soesterberg of de Ericaweg te Huis ter Heide.
De vliegbasis Soesterberg moet je idd omheen, via De Paltz of Panbos/N237 wat denk ik korter voor jou is.
Marlu schreef:Komende zomer zit ik er aan te denken om in een aantal dagen van Lunteren naar Groenekan te rijden (van vakantieadres naar eigen stal). Alleen ik loop tegen een paar knelpunten aan, dus ik hoop dat iemand die misschien ervaring heeft met deze rit en me verder kan helpen!
Ten eerste vroeg ik me af hoe je het beste vanuit Lunteren op de Utrechtse Heuvelrug terecht kan komen. Ga je dan via Veenendaal? En is dit uberhaupt een beetje veilig te doen? Mijn paard is verkeersmak maar kilometers stappen langs een drukke weg is niet mijn uitgangspunt..
Verder vroeg ik me af hoe je het beste ter hoogte van Amersfoort/Zeist/Huis ter Heide richting Soest kan rijden. Op http://www.ruiterenmennen.nl zie ik namelijk helemaal geen ruiterpaden aangegeven op dit stuk en ik loop zelf vast op de vliegbasis en een golfbaan..
Alvast bedankt!