trektocht te paard in NH waar langs en wat mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

trektocht te paard in NH waar langs en wat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 12:27

ik en mijn vriend willen in de zomervakantie als we allebei onze examens hebben gehaald graag een weekje( mischien 2) te paard door Noord - Holland rijden van paarden camping tot paarden camping.

alleen is het vrij moeilijk om camping's te vinden waar je te paard heen kan of manege's waar je kan blijven slapen. ik ben dus nog flink aan het zoeken ik woon in Groote Keeten samen met mijn paarden en de eerste stop is in Sint - Maartenszee op camping oud-vogelenzang ( een camping van mijn opa). we willen niet meer als 34 Km op een dag rijden en op elke camping minimaal 2 nachtjes blijven zodat het voor de paarden ook gaanbaar is. ik wil graag wel optijd zijn met het bellen naar camping's en de route uit stippelen + ook de kosten wil ik optijd berekenen.

mijn paarden zelf zijn wel gewend aan lange afstanden alleen is mijn merrie (21) al op leeftijd en wil ik dit niet te lang gaan uitstellen ivm haar leeftijd. Nu rijd ze nog makkelijk 25 km op een buitenritje maar wie weet heeft ze er volgend jaar of het jaar daarop geen puf meer voor.

veder zitten we ook met bagage en zullen we zadeltassen moeten aanschaffen. Mijn ruin heeft een westernzadel en mijn merrie een dressuur zadel. ik ben al wezen kijken naar zadeltassen maar heb nog niks aangeschaft voordat er een route is uitgestippeld en de campings zijn gevonden en gereserveerd zijn.

met dit topic vraag ik dus hulp en tips wat het handigst is om mee te nemen waar we om moeten denken en of er mischien mensen zijn die weten waar we heen kunnen en camping's kennen of mooie plekken waar we zeker heen moeten gaan.

SeaSide

Re: trektocht te paard in NH waar langs en wat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 12:30

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:34

Je mag hier wel een tentje opzetten in de wei hoor. We zitten in Schoorl. In Bergen zit boerencamping Jonker, Ook daar kun je logeren met je paard.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 15:55

Caira schreef:
Je mag hier wel een tentje opzetten in de wei hoor. We zitten in Schoorl. In Bergen zit boerencamping Jonker, Ook daar kun je logeren met je paard.

ontzettend bedankt voor het aanbod we gaan zeker weten richting Schoorl of Bergen alleen waar we daarna heen gaan zijn we nog aan het bekijken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:40

Kamperen bij SVR-campings en soortgelijk wil nog weleens verrassende mogelijkheden bieden.

Dat opvouw-emmertje fungeert prima; ervaring in meervoud mee.

Let er bij je dressuurzadel op dat de zadeltassen door het zadel gedragen wordt en niet door op de rug van het paard te liggen. Ook als je geen ringen aan je zadel hebt, kun je constructies bedenken die hierbij helpen, bijvoorbeeld door een touwtje vanaf de voorringen achter de lepel langs te leggen en daar je bagage aan te bevestigen.

Hoe je in twee weken door NH wil rijden, is me niet helemaal duidelijk maar wij reden er toen in vijf dagen doorheen en dat was bepaalt niet de korst mogelijke route........

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:35

Ik weet dat er hier in de Wieringermeer (Slootdorp) een B&B is met stalling. Ik heb geen idee of je ook werkelijk deze kant op wilt komen?

Even googlen denk ik?

Veel plezier op tocht.

gwnmario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:32

Zo eindelijk het topic gevonden hoor :) ik ben het vriendje :wave: dus als je denkt wie reageert er nou weer op mn bericht , dan was dat waar schijnlijk in opdracht van teiger150