Alleen huifkar huren, zonder paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

Alleen huifkar huren, zonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 07:53

Ik ben op zoek naar een huifkar om een week of weekend mee op pad te gaan. Er zijn inderdaad veel plekken waar je een huifkar kunt huren, maar het liefste zou ik dan onze eigen tinker voor de kar willen zetten. Onze tinker heeft voor verschillende karren gelopen en wordt nergens koud of warm van. Wat ik dus eigenlijk zoek is een huifkar die ik voor een paar dagen kan huren en waar je in kunt overnachten. Wie o wie kan me daarbij helpen of weet waar je alleen een huifkar zonder paard kunt huren?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:10

ik heb dit op veluwe gedaan een hele tijd terug.
google eens op bedrijven op de veluwe, hebben een heleboel huifkarren en ik huurde toen ook voor een tinker!
(weet helaas niet meer wel bedrijf het was)

ben gelijk daar gaan rondkarren met mijn paard en heb overnacht in de huifkar!

Lightielight

Re: Alleen huifkar huren, zonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 07:17

Je hebt dus gewoon bij een bedrijf een huifkar gehuurd zonder paard? Ik dacht eigenlijk nl dat zulke bedrijven dat niet doen, verhuren zonder paard, maar het is de moeite waard natuurlijk om dat na te vragen!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:56

Lightielight schreef:
Je hebt dus gewoon bij een bedrijf een huifkar gehuurd zonder paard? Ik dacht eigenlijk nl dat zulke bedrijven dat niet doen, verhuren zonder paard, maar het is de moeite waard natuurlijk om dat na te vragen!

Ze hebben wel gevraagd naar menbewijs ( is uiteraard volgens mij op de veluwe al verplicht als je daar wil mennen, echter controleren ze nooit) en naar 'bewijs' dat het paard inderdaad veel ervaring had etc.
zo als leeftijd van het paard, waar hij dan zo vaak liep, etc. Dus je moet wel kunnen uitleggen waarom je het aandurft haha.
Vervolgens teken je een contract dat de wagen van hun gehuurd is en dat bij ongeval jullie moet betalen voor de kar ( dan wel jullie verzekering, dan wel de verzekering van de schuldige mocht je bv, een aanrijding hebben gehad met hun als schuldige) Dit is om te voorkomen dat mensen ongevallen hebben en het geld zelf innen v.d. verzekering of als onverzekerd gewoon nooit geld geven.

Maar ze deden het toen wel ja :j

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:10

Ok.....ga ik toch eens informeren, maar misschien wat dichter in de buurt....en...geen menbewijs....wel jaaaaaaarenlange ervaring....maar goed.... ik ga er achteraan...dank je wel!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:13