strandrit renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

strandrit renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 16:29

Hallo,
Mijn vriend en ik zijn allebei paarden gekken. Ik een eigen paard en hij een verzorg paard waar die nu m mee start.
Hij heeft een weekend weg naar renesse gekregen. Nu gaan we samen daar heen in maart en willen heel graag een strand rit maken.
Dit hebben we allebei nog nooit gedaan dus dit is onze kans :)

Heb al veel topics gelezen maar dit zijn allemaal topics die oud zijn (2008/2009)
dus veel maneges zijn misschien verandert?!

Waar kunnen wij een paard huren om een strand rit te gaan maken? Het liefst zonder begeleiding, maar als dat echt niet kan is het geen punt. Wel paarden die ervaring hebben, geen onstuimige paarden.. We hebben wel 10 a 15 jaar ervaring maar een vreemd paard op het strand, dat hebben we nog niet gehad.

Wie kan ons helpen? Groet lisa

Otti1977

Re: strandrit renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:32

je kan bij Renesse bij manege Grol eens informeren!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:46

Zonder begeleiding gaat je (nergens) lukken. Met wel.

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:48

Ik ben afgelopen 2 jaar bij manege grol geweest met vriendinnen, zonder begeleiding weet ik niet, het is wel op het strand of stap of rengalop iets anders is er niet ( op paar slomere paarden na ) dus weet niet of dat wel is wat je wilt, andere maneges ken ik niet dus heb ik geen ervaring mee

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:41

Enige keus is Grol in Renesse, verder zijn daar geen manege's meer. of in Burgh-Haamstede zit nog Stoeterij Woodstock of Stoeterij nr 1.
Paarden zijn op Grol behoorlijk voorgeprogrammeerd, strand=hard, ga daar dus vanuit, en geniet ervan, zeker in Maart, zijn ze nog lekker fris en niet afgestompt van de vele uren in de zomer..

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:54

In Renesse heb je ook camping Duinhoeve, die strandritten aanbiedt. Www.campingduinhoeve.nl

Is met begeleiding, maar momenteel is het nog rustig, dus de kans is groot dat alleen jullie 2 rijden.

Je kunt mij ook een pb sturen, als je interesse hebt, is momenteel wat sneller ;)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 17:23

Grol lijkt me dus niet echt een strak plan... We willen geen hete paarden die alleen maar vol gas kunnen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:29

Heet zijn ze niet hoor. Het is alleen zo dat het alleen dat standje is op zit :))

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 13:17

Dat klinkt goed @paardennamen
Heb je een pb terug gestuurd.
Heb op de routeplanner gekeken en is maar 2 minuten van ons hotel af..
We zitten in fletcher hotel

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:30

Leuk toch, er gaat niets boven een strandrit...
Hou er wel rekening mee, dat het wel een stevige ervaring vereist is, neem geen risico als je alle gangen niet (goed) beheerst, gaat nml nog wel es wat mis, paarden zijn toch anders, ook al zijn ze het gewend.
Ik kom wekelijks op het strand, maar de pony's zijn altijd anders als in het bos, de ruimte, de golven, vliegeraars,honden, telt allemaal mee, veel plezier iig!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 13:44

Over ervaring en de gangen beheersen, dat zit goed haha. Ik rij nu 10 jaar volop ( 4 keer in de week) en me vriend rijd 12 jaar..
We gaan er zeker van genieten..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:26

Camping Duinhoeve was ik op vakantie in 2010, heb er toen 4x gereden! In 5 min ben je op het strand :j Toen waren er wel alleen maar pony's. Ook wel wat grotere pony's, maar heb geen paard gezien. Weet niet of dat ondertussen veranderd is. :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 13:43

We gaan ook naar camping duinhoeve...
Ben erg benieuwd :) nog een dikke week

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:45

Leuk, ik ben jaloers! :D Veel plezier :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:42

Ik heb ook een strandrit gereden bij camping Duinhoeve. Zat op een hele brave haflinger (Axel geloof ik), lekker relaxte strandrit! Kleine groep ook, dat is wel fijn.

Grol heb ik al vaker een strandrit gereden. Ben er wel aan gewend hoe die strandritten zijn. Nadeel van Grol zijn de grote groepen, wel ga je lekker hard op het strand, maar t is maar net waar je zin in hebt. Paarden zijn over het algemeen leuke paarden, zitten er wel een paar tussen die nog wel eens willen trappen. (Ook bijna een keer een hoefijzer tegen m'n hoofd gehad tijdens die rit, vloog opeens voorbij van de haf voor me..)

Stoeterij nr. 1 zou ik je niet aanraden. Ik wilde er ooit een nachtrit gaan rijden. Hele oude, vieze stallen en die man is de helft van de tijd dronken en kan amper Nederlands. Die nachtrit is niet doorgegaan dus ;). Kan vrij weinig over de paarden zeggen, behalve dat ze afgelopen zomer als een malle langs de camping rende, zonder ruiters. Maargoed, dat kan overal gebeuren natuurlijk..

Ik zou voor de Duinhoeve gaan.

Veel plezier iig!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:43

Debbels schreef:
Ik heb ook een strandrit gereden bij camping Duinhoeve. Zat op een hele brave haflinger (Axel geloof ik), lekker relaxte strandrit! Kleine groep ook, dat is wel fijn.

Grol heb ik al vaker een strandrit gereden. Ben er wel aan gewend hoe die strandritten zijn. Nadeel van Grol zijn de grote groepen, wel ga je lekker hard op het strand, maar t is maar net waar je zin in hebt. Paarden zijn over het algemeen leuke paarden, zitten er wel een paar tussen die nog wel eens willen trappen. (Ook bijna een keer een hoefijzer tegen m'n hoofd gehad tijdens die rit, vloog opeens voorbij van de haf voor me..)

Stoeterij nr. 1 zou ik je niet aanraden. Ik wilde er ooit een nachtrit gaan rijden. Hele oude, vieze stallen en die man is de helft van de tijd dronken en kan amper Nederlands. Die nachtrit is niet doorgegaan dus ;). Kan vrij weinig over de paarden zeggen, behalve dat ze afgelopen zomer als een malle langs de camping rende, zonder ruiters. Maargoed, dat kan overal gebeuren natuurlijk..

Ik zou voor de Duinhoeve gaan.

Veel plezier iig!

Edit: Je gaat ook voor de Duinhoeve lees ik. Hoor graag hoe het geweest is en op wie jullie reden!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:49

Axel heb ik ook op gereden! :j

Over Grol heb ik ook geen fijne verhalen gehoord nee.... :')

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:54

Ik heb op grol meerdere keren gereden.
Mijn zusje is er ook op de camping geweest.
Wij zijn er erg tevreden over.

Maar ik wens je heel veel plezier op camping Duinhoeve. Laat maar weten hoe het er was.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 23:51

dankje wel!
ik ben heel benieuwd hoe het is... niet aankomende maandag maar dan die maandag gaan we :)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:58

Wat zijn de kosten bij camping Duinhoeve? Zit erover te denken hier ook een strandrit te gaan maken..

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 13:59

Dat kost 24.50 voor 1.5 uur

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:02

Manege Grol zou ik je ook niet aanraden. We kwamen op het strand en daar gingen al die paarden aan de hol. En ze gingen hard...... Vond het niet zo heel erg leuk meer. Dacht als ik nu val, heb ik echt een heel groot probleem.. Paar mensen waren er ook flink hard afgevallen. En veel paarden die trapten.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:37

Op het strand hard is opzich wel normaal, maar je hebt natuurlijk gewoon rengalop of paarden die helemaal gek worden van enthousiasme haha :P maar daarom is het ook belangrijk dat je ervaren bent.

Bij duinhoeve gingen ze ook altijd wel een stukje lekker hard. Maar dan vanuit galop wat ik me kon herinneren volgensmij. Heb vorig jaar een rit gehad waarbij ze vanuit stilstand in rengalop ervandoor gingen, die zag ik niet aankomen :P

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:46

Inderdaad... tussen hard en hard zit verschil.. lekker een ren galopje vanuit een hand galop is leuk! Maar een onverwachtse ren galop met niet te houden paarden vanuit stap is minder leuk...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:53

De meeste paarden zijn niet anders gewend en de meeste begeleiding doet er ook weinig aan om het te voorkomen :)