De recreatieschappen rond de zevenhuizerplassen gaan stoppen met het onderhoud van de ruiterpaden rond de plas:
Maatregel J: Ruiterpaden opheffen Ruiterpaden in het Hoge Bergse Bos en de Zevenhuizerplas zullen niet langer beheerd worden door het Recreatieschap Rottemeren. Een alternatief is om een ruiterspoor (route) te laten beheren door de gebruikers. bron: www.rottemerenverandert.nl
Ook het recreatieschap Zuidplas stopt met het onderhoud van de ruiterpaden. De gemeente Rotterdam beraad zich nog.
Gadverdamme!!!! Mijn buitenrijgebied! En ik was juist zo blij met het goede onderhoud. Pas nog alles opgehoogd met zand. Blijven natuurlijk slechte stukken tussen zitten, maar toch is het een fijn rijdgebied.
AaronYve
Geplaatst: 17-02-14 12:20
oeioei, is dit de eerste stap naar het betalen voor ruiters in de natuur? Hopelijk komt de gemeente met een goed plan
NatasjavE
Geplaatst: 17-02-14 12:22
Idiote maatregel. Hierna zeker gaan klagen over paardenpoep op de weg?
En ik ben vandaag teruggebeld! De regioconsult heeft het opgepakt en inmiddels met een aantal paardenondernemers in het gebied gesproken. Eind mei komt er een bijeenkomt voor de gebruikers van de ruiterpaden om samen plannen te maken! Ik krijg via de mail alle gegevens voor die bijeenkomst. Zal het zoveel mogelijk ook hier delen. Samen staan we sterk.
Littlejoo
Geplaatst: 04-03-14 20:28
Een recreatieschap dat recreanten buiten sluit? Dat doet z'n werk dus niet naar behoren? Ze kunnen beter kijken hoe ze efficiënter kunnen werken, dan overleven ze ook op langere termijn.
te idioot voor woorden. Paardrijden moet ontspannen zijn voor ruiter en paard. Die dieren staan vaak al vrijwel de hele dag in een stal in de randstad, omdat er gewoon niet zoveel weidegebied is. Met een mooie bosrit kunnen de paarden echt hun benen strekken en even paard zijn. Beter als rondjes lopen in een vierkante bak, waarin ze "alleen" beweging krijgen en altijd maar onnatuurlijke oefeningen moeten doen. De ruiterpaden moeten blijven waar ze zijn en van mij mogen ze nog verder uitgebreid worden. Als je als ruiter op de andere paden komt dan zorg je daar namelijk voor overlast, bijvoorbeeld doordat je paard op straat mest.