trektocht van Haarlem naar Frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyLois

trektocht van Haarlem naar Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 14:22

Hallo,

ik wil deze zomervakantie een gesponsorde rit maken van Haarlem ( vlak bij a'dam ) naar Frankrijk(weet nog niet welke plek)

de opbrengst van deze rit wil ik geheel doneren aan Paard in nood in Spanje of Brooke hospital. ik twijfel er nog over.

de rit moet ongeveer 300-400 km lang worden.
en het zou het fijnst zijn als hij geheel of in ieder geval zo veel mogelijk over ruiter paden gaat.

ik doe deze rit natuurlijk samen met een volwassene en ik spreek vloeiend Frans dus over de taal hoef ik me geen zorgen te maken ;) .

heeft iemand een idee hoe ik deze route zou moeten uitzetten en aan welk doel ik mijn geld het beste zou kunnen doneren?
of andere tips? wel graag opbouwend :) .

alvast bedankt :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:39

Als je in België door de provincie limburg gaat, kun je eens kijken op www.paardenprovincie.be.. Daar staan alle ruiterroutes in limburg op en ook cafe's en slaapplaatsen..

Ik zou ook van te voren eens uittesten hoeveel km je per dag wil gaan doen en vandaaruit de route gaan uitstippelen..

En misschien heb je familie of kennissen onderweg die je kunt vragen voor slaapplaatsen? Of misschien paardvriendelijke b&b's contacteren met je verhaal en de vraag of je de paarden daar een nachtje op stal mag zetten maar zelf in een tent slapen/of voor een kleinere prijs?

Hoe had je het verder zelf in gedachten? Qua slaapplaatsen en materiaal dat je nodig hebt? Ga je van te voren kijken of de 2 paarden voldoende over weg kunnen om bv samen in een paddock te staan?
Ik weet bv dat hier in de buurt (belgisch limburg) een slaapplaats is waar de paarden in een kleine paddock kunnen staan..

MyLois

Re: trektocht van Haarlem naar Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 15:01

ik wil ongeveer 20-30 km per dag rijden. we rijden nu ook zo'n 35km op een dag dus dat gaat denk ik prima, hebben we ook nog tijd om te verdwalen ;). De twee paarden staan nu ook samen in de paddock en zijn beste maatjes :) .
ik was van plan om in b&b's te overnachten omdat we anders veel bagage mee moeten nemen te paard, tenten en slaapmatjes enz.

heel erg bedankt voor de link, staat heel veel bruikbare info op! en wat een goed idee om te vragen of ik met mijn verhaal misschien voor een kleiner prijsje mag overnachten.

heel erg bedankt
groetjess:)

MyLois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 15:18

zou je misschien de naam weten/kunnen vermelden waar de paarden samen in 1 paddock kunnen staan?
dankje :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:17

PB Licorne op Bokt; been there, done that, alleen was die tocht factor 3 langer.
De praktijk zal je in ieder geval wel leren dat die 20-30km een utopie is. De ene keer zul je amper de 15km halen, maar je zult ook op enig moment 40+km moeten afleggen voordat je iets hebt gevonden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:22

Als je goed zoekt op Bokt pik je er zo uit wie er écht ervaring heeft met trektochten rijden. Die berichten kun je al scannen en eventueel kun je daar nog informatie aan vragen.
'Ooit' wil ik ook zoiets doen en ik heb al bergen info kunnen verzamelen zelfs door alleen te lezen. :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:48

MyLois schreef:
zou je misschien de naam weten/kunnen vermelden waar de paarden samen in 1 paddock kunnen staan?
dankje :)

Dat is bij het Orshof, tussen bree en gruitrode in belgisch limburg. Het is daar echt heel mooi en je kunt van daaruit ook recht het bos weer in. Het ligt tussen knooppunt 52 en 135 op de kaart trouwens..

Als mijn knie voldoende genezen is, vindt ik het trouwens wel leuk om een stuk met jullie mee te rijden als jullie dat ook wat lijkt!

Heb je verder ook al gedacht aan hoefijzers ed?

MyLois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:35

ik heb inderdaad wel voor ogen dat de rit heel anders zal gaan dan geplant. maar ja ik moet toch doeleinden gaan opstellen.
ik ga Licorne een mailtje sturen (via haar site ) heel erg bedankt voor de tip!!

ik ben inderdaad volop info aan het verzamelen en dingen aan het bedenken waarmee ik nog meer geld kan ophalen :)

mijn Arabiertje staat op blote voetjes, en ijzers zijn echt onmogelijk, we hebben een paar maanden terug geprobeerd maar de flipte m helemaal de hoefsmid wilde alleen verder als ze eerst verdoofd zou worden. dus toen hebben we maar hoefschoenen aangeschaft. wel een gedoe met vast maken enz. maar verder bevallen ze prima ;)

mijn rij maatje heeft nu het nieuwe plan om via de veluwe naar de eifel te gaan omdat het daar heel erg mooi schrijnt te zijn. maar ik laat het nog weten. wat mij betreft geen probleem