Ik heb een vraagje wij gaan misschien aankomende zomer in Augustus naar Groede in Zeeland. Wie weet waar je in deze omgeving een strandrit kunt maken? Zonder proefles, met leuke en vriendelijke paarden?
Zonder proefles denk ik D'Eierkurf. Die doen normaal gesproken strandritten met tinkers en het ligt net buiten het dorpje Groede (ik kom niet op de website dus ik hoop dat ze het nog doen). De manege in Nieuwvliet biedt ook strandritten aan maar daar moet je dus eerst een proefles nemen.
Er is in nieuwvliet een manege, vlak aan het strand. Ik zou het daar eens proberen
beccy
Geplaatst: 01-02-14 11:00
Ruby1995 schreef:
Ja D'Eierkurf had ik ook gezien maar toen heb ik even gezocht op bokt en toen stond er in een topic van 2013 dat ze ermee gestopt waren....
Klopt idd..
Anja_96
Geplaatst: 03-02-14 10:43
Bij de manege in Nieuwvliet moet je als je daar voor het eerst komt inderdaad eerst een proefles nemen. Dit hoeft maar 1 keer als je een jaar later bijvoorbeeld weer komt hoef je niet weer een proefles te nemen.
Tijdens de proefles hoef je enkel te laten zien dat je de stap, draf en galop beheerst en soms wordt de verlichte zit oid gevraagd, maar als je een beetje redelijk kunt rijden kom je daar makkelijk doorheen.
Let wel op dat je op tijd je les en strandrit afspreekt want de strandritten zitten 's zomers snel vol. Zelf vind ik de paarden er ook leuk, op het strand zijn ze ook erg braaf.
Verder weet ik in de buurt van Groede ook geen manege waar je een strandrit kunt maken (zonder proefles is in West Zeeuws Vlaanderen denk ik (bijna) onmogelijk nu D'Eierkurf gestopt is) dan denk ik dat je op Walcheren/Zuid-Beveland oid terecht komt.
Misschien dat het in de omgeving van Knokke (België) mogelijk is, ligt ongeveer een half uur van Groede. Daar zijn ook maneges en Knokke ligt aan de kust.