ik mag niet naar buiten ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjeex

ik mag niet naar buiten ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:10

hoihoi,

ik leas nu samen met mijn vriendin (tijdelijk) een kwpn merrie.
mijn vriendin is al met de stalhulp kim en een ander paard op buitenrit geweest alleen ik mag dat niet!
ik vroeg of dat mog als ik op het paard reed en mijn vriendin met een halster touw erlangs liep, maar dat vond ie te gevaarlijk. het mag dus alleen Kim erbei, alleen ik ga morgen wer rijden en dan is kim er niet... ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden, want ik denk dus dat met een halstertouw erlangs lopen minder gevaarlijk is dan met een persoon te paard.

groetjes lisa !

antje_vip

Re: ik mag niet naar buiten ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:12

Ja jammer voor jou, maar het is niet jouw paard dus je hebt te doen wat de eigenaar zegt....

Urielle

Als de eigenaar niet akkoord is zul je je moeten schikken, c'est la vie.

Anoniem

Eigenaar is verantwoordelijk als er iets misgaat. Ik geef hem/haar dus groot gelijk :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:13

Als de eigenaren/stalhulpen etc. het gevaarlijk vinden en het jou verbieden, dan heb je je daar (helaas voor jou) gewoon aan te houden. Het is immers niet jou paard.

En vanaf de grond kun je ook bar weinig hoor, paard hoeft maar iets opzij of naar voren te springen en dan kun je zo'n touwtje vanaf de grond echt niet lang vasthouden.

Daarnaast zijn sommige paarden zonder een ander paard er bij, niet of minder veilig te rijden op buitenrit.
Zijn er 2 of meer paarden tegelijk samen, dan zijn ze toch vaak wat gemakkelijker en minder schrikachtig, misschien is het daar wel om dat ze graag willen dat je samen met een ander paard gaat.

En ja, wat wij er van vinden.......... dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, toch? Als de eigenaar het niet wil hebben, gebeurd het niet en moet je het ook niet willen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:17

Als de eigenaar dat niet wil, vind ik dat een prima keuze. De eigenaar kent het paard en jou goed en als die het niet wil, dan houdt het op.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:20

Leuke verzorger ben jij zeg...

Nee is nee, dan moet je niet gaan zeuren. Wees blij dat je kan rijden.

Ik vind dit erg onrespectvol naar de eigenaar toe...

kayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:22

Helaas, jammer voor jou. Je hebt er mee te doen als je geen eigen baas bent voor een paard.
Succes!

Baksteen703

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:22

Tja dat is lastig.
Daar kan je helaas niks aan doen.
Ik snap wel waarom de eigenaar dit niet wil, deze kent zijn eigen paard natuurlijk goed en als de eigenaar denkt/vind dat het niet (op een veilige manier) kan dan zul je je daar bij neer moeten leggen.
Tevens is de eigenaar ook de gene die in de problemen komt mocht het mis gaan want hij/zij is verantwoordelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:23

Ik vind je een vrij vervelende verzorgster, nee is nee en de eigenaar zal daar goede redenen voor hebben.

Als het zo vervelend is, zoek je toch een pony waar je wel mee naar buiten kan en mag? Probleem opgelost. Maar als de eigenaar zegt dat iets niet mag, ben je altijd standaard een vervelende eigenaar geloof ik tegenwoordig...

Wees blij dat je ermee kan en mag rijden, dan komt die buitenrit later wel.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:24

Vervelend dat het niet mag, maar de eigenaar zal er vast een goede rede voor hebben.
Daarnaast ben je pas 13 en naar buiten gaan is natuurlijk een grote verantwoordelijkheid.
Rij gewoon lekker in de bak, geniet van je verzorgpaard en wie weet mag je over een tijd wel naar buiten ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:24

Hoe moet ik deze lease zien ?
Ik dacht namelijk altijd dat je bij lease een paard als eigen kon beschouwen.
Of ben je een bijrijder (betalend )?
Of een bijrijder/verzorger (gratis) ?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:25

Ik rij zelfs mijn eigen paard niet alleen buiten, wel samen met een ander, maar mijn verzorgster mag ook niet met hem buiten het erf lopen.
Ik wil niet dat er wat gebeurd met haar.
En als ze het toch zou doen dan mag ze gelijk vertrekken!

Dus ik geef ze groot gelijk!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:25

Ik begrijp de eigenaar. Ik zag dat jij ook maar 13 bent, te onervaren in het verkeer om alleen op pad te gaan met paard. En een ander paard erbij is over het algemeen inderdaad veiliger als een persoon met touwtje. En ik begrijp ook dat hij niet wil dat jij erop gaat en je vriendin meeloopt met een touw (als ik er vanuit ga dat jouw vriendin ongeveer even oud is). De eigenaar blijft verantwoordelijk voor ongelukken.
Ik vind dat jij de eigenaar's keuze gewoon moet respecteren en accepteren en dus ook niet moet vragen of je toch mag.
Nee is nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:26

moyra schreef:
Hoe moet ik deze lease zien ?
Ik dacht namelijk altijd dat je bij lease een paard als eigen kon beschouwen.
Of ben je een bijrijder (betalend )?
Of een bijrijder/verzorger (gratis) ?

Ook met lease kunnen er voorwaarden zijn en dingen zijn die wel en niet mogen, simpelweg om het paard heel te houden. Ik kan wel een ex-springpaard gaan leasen die absoluut niet meer mag springen, en dan zeggen 'maar ik lease m dus het is zoals mijn eigen paard, dus ga ik springen' maar er mag niet gesprongen worden dan, met goede reden.

De eigenaar zal echt niet zeggen dat ze niet mag buitenrijden om te plagen. En al betaalt ze genoeg geld voor 4 paarden, ze is daarmee niet de eigenaar en heeft dan geen zeggenschap :) Met lease zeggen ze vaak dat je ze mag beschouwen als eigen dier, maar de eindverantwoording ligt nog altijd bij de eigenaar.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:27

Het is niet jouw paard, dus je zult je moeten houden aan de regels die de eigenaar stelt. Misschien mag het over een tijdje wel, maar tot die tijd zul je je lekker in de bak moeten vermaken. En dat is ook prima, ook in de bak kun je allemaal verschillende dingen doen! Springen, vrijheidsdressuur, gewone dressuur, longeren, wees creatief!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:28

Je bent een mazzelaar dat je een verzorgpony hebt waar je op kunt rijden en ook nog eens sjieke boel: IN DE BAK!!

Ik ben nu al 0,5 jaar mijn verzorgpony's aan het verzorgen en dat houd in poetsen en uitmesten en ben er hardstikke blij mee.
IK rijd niet eens, omdat we geen bak hebben en daar doe ik ook niet moeilijk over.

Zoek anders maar een ander verzorgpaard.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:28

heidy_wilco schreef:

Zo'n reactie is ook weer een beetje overdreven he ;) .
Ze vraagt gewoon wat wij er van vinden.

Zoals hiervoor al is gezegd, als de eigenaar het niet wil zul je dat moeten respecteren.
Hij kent jou en het paard en weet wat het beste is.
De stalhulp zal binnenkort vast wel een keer met je mee kunnen en willen.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:29

Jij least het paard, dus jij hebt te luisteren naar de regels van de eigenaar.
Ik denk dat je vriendin ongeveer dezelfde leeftijd heeft? Dan snap ik wel dat het niet verstandig is dat ze er naast loopt, daar loopt hij zo overheen mocht er wat gebeuren.
Helaas, maar er komt vast nog wel een andere keer dat de stalhulp er wel is, en het dus wel mag. :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:29

chelle_dora je kunt er natuurlijk ook van uit gaan dat ik bedoel dat ze dan mag doen met het paard wat je wil ja of nee....
Dat is iets invullen wat ik helemaal niet zeg.
Ik probeer meer over de situatie te weten te komen zonder gelijk te (ver)oordelen.
Als het een gratis verzorger is vind ik namelijk dat TS sowieso 'haar mond' moet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:30

moyra schreef:
chelle_dora je kunt er natuurlijk ook van uit gaan dat ik bedoel dat ze dan mag doen met het paard wat je wil ja of nee....
Dat is iets invullen wat ik helemaal niet zeg.
Ik probeer meer over de situatie te weten te komen zonder gelijk te (ver)oordelen.
Als het een gratis verzorger is vind ik namelijk dat TS sowieso 'haar mond' moet houden.

Ik dacht dat de vraag was wat 'lease' inhoudt, zo kwam het op mij over, was niet mijn bedoeling om te veroordelen hoor.

Maar zelfs al betaalt ze, het is aan het eind van de dag nog steeds niet haar paard, en dus ook niet haar eindverantwoordelijkheid en wél die van de eigenaar.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:30

Josien_ schreef:
heidy_wilco schreef:

Zo'n reactie is ook weer een beetje overdreven he ;) .
Ze vraagt gewoon wat wij er van vinden.

Zoals hiervoor al is gezegd, als de eigenaar het niet wil zul je dat moeten respecteren.
Hij kent jou en het paard en weet wat het beste is.
De stalhulp zal binnenkort vast wel een keer met je mee kunnen en willen.

Ze vraagt naar wat wij ervan vinden, maar dit vind je overdreven? :')
Als dat haar mening nou is :)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:32

Ik zou gewoon eens rustig met de eigenaar overleggen. Misschien vind de eigenaar het wel te gevaarlijk omdat het paard onvoorspelbaar kan zijn wanneer hij alleen (zonder ander paard) het erf verlaat, en daarmee zijn vertrouwd terrein.

Verder snap ik ook wel ergens dat hij het gevaarlijk vind als jouw vriendin mee gaat met het halstertouw. Mocht jouw paard er vandoor gaan dan kan zij jouw echt niet bij houden en worden jullie dus van elkaar gescheiden.

Het is zijn paard en hij draagt daar de verantwoordelijkheid voor. Als jullie terug komen en het paard is plotseling kreupel zijn dat kosten voor hem. Hij heeft dan geen idee wat er gebeurd is. (jullie zouden ook een leugentje om bestwil kunnen vertellen mochten jullie iets onverantwoordelijks gedaan hebben).

Het is voor de eigenaar dus een kwestie in vertrouwen in zowel jullie 2 als in het paard. En ik kan me voorstellen dat de eigenaar geen tijd aan zou willen besteden.

Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen, maar ik kan me al genoeg redenen bedenken waarom ik jullie niet naar buiten zou laten gaan. En het zou goed kunnen zijn dat de eigenaar er nog meer kan bedenken

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:36

Ik heb een andere interpretatie van lease dan de TS (gezien de advertentie op de bm) en dat wilde ik duidelijk hebben.
Als leaser betaal je doorgaans meer dan een bijrijder of verzorger.
Dan vind ik dat als je ik noem een zijstraat €150,- betaald dat de eigenaar wel moeite zou mogen doen om te regelen dat allebei de meiden gelijke rechten hebben.
Ik snap best dat TS dan zoiets heeft van zij(vriendinnetje) wel en ik niet.

Ik heb zelf eigen paarden en bijrijders (die dus een kleine bijdrage deden) gehad (heb er geen trek meer in) en weet echt wel hoe het werkt als het er op aan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:37

moyra schreef:
Ik heb een andere interpretatie van lease dan de TS (gezien de advertentie op de bm) en dat wilde ik duidelijk hebben.
Als leaser betaal je doorgaans meer dan een bijrijder of verzorger.
Dan vind ik dat als je ik noem een zijstraat €150,- betaald dat de eigenaar wel moeite zou mogen doen om te regelen dat allebei de meiden gelijke regels hebben.
Ik snap best dat TS dan zoiets heeft van zij(vriendinnetje) wel en ik niet.

Ik heb zelf eigen paarden en bijrijders (die dus een kleine bijdrage deden) gehad (heb er geen trek meer in) en weet echt wel hoe het werkt als het er op aan komt.

Ze hebben toch gelijke regels :? TS mag naar buiten als Kim erbij is, net als haar vriendin. Die is ook met Kim naar buiten geweest.