Weekendje weg Waddeneilanden en PAARDRIJDEN :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jjooyyccee

Weekendje weg Waddeneilanden en PAARDRIJDEN :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 12:47

Hoi Allemaal,

Wij zouden graag met het gezin een keer naar de Waddeneilanden op vakantie willen, een weekendje weg. We willen dan graag een strandrit te paard maken.

Helaas weet ik niet zo veel van de Waddeneilanden en op internet kan ik het ook niet zo goed vinden.
Misschien zouden jullie je ervaringen willen delen.

- Wat is het leukste eiland om te gaan paardrijden? en waarom?
- Waar kun je dan het beste gaan rijden?
- Is het dan mogelijk om een buitenrit met 5 personen te maken? (ook met personen die nog niet zo goed kunnen rijden en rond de 1.85 m zijn)
- Weet je toevallig in de buurt ook nog een privé huisje of een bungalow(park) te zitten?

Ik kijk uit naar jullie mening en ervaringen!

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Joyce

Miesemuisje

Re: Weekendje weg Waddeneilanden en PAARDRIJDEN :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:50

Geen idee waar het het leukst is, maar ik heb zelf goede ervaringen met Manege Elzenhof op Texel! Ben daar toen een week op vakantie geweest met een vriendin (gewoon goedkoop met een tentje bij een boer). Twee heerlijke ritten gemaakt! (ondanks de stortbuien := )

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:55

Ik heb maar op één waddeneiland ervaring met paardrijden, dat was op Ameland. Daar hebben we afgelopen december een rit gemaakt met vier personen waaronder twee mannen (ong. 1,90m) die nog nooit op een paard gezeten hadden. Door de storm voorafgaand aan het weekend dat wij er waren konden we niet het strand op maar we hebben mooi door de duinen gereden en dat was ook prima.

We hebben de rit bij Rijstal de Blinkert gemaakt, super brave paarden en erg leuke mensen met de begeleiding. Ze houden goed rekening met het niveau van de ruiters en passen daar de rit op aan. De overige waddeneilanden ben ik ook wel geweest en die zijn ook erg mooi qua omgeving alleen paardrijden heb ik daar dus niet gedaan.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:55

Zelf werk ik in de zomer op Ameland bij stal 't jutterspad. Erg leuke stal met alleen maar friese paarden. Ook geschikt voor mensen die niet goed kunnen rijden. Je kunt dan aangeven of je als groep bijelkaar wilt blijven of niet. (de groep word aangepast op het niveau van de minst goede ruiter) Er zitten allemaal campings in de buurt en ik geloof dat ze zelf ook huisjes verhuren. Alles staat wel op de site. Jutterspad.nl

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:57

Hou je van IJslanders?

Stal Edda op Vlieland :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:35

Stal Edda is misschien minder geschikt omdat er ook lange mensen bij zijn. Bij de Seeruyter op Vlieland hebben ze ook beginnersritten. Ik heb zelf alleen op Vlieland gereden dus ben bevooroordeeld, vind het zelf het mooiste eiland. Denk er wel om dat je met beginners niet het strand op gaat, iig niet op Vlieland.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:51

Ik ben 3 keer naar Terschelling geweest en daar kan je super leuke strand ritjes rijden. Wil jullie een rustige strand ritjes rijden ga dan naar Puur Terschelling , die hebben daar Friezen paarden heel braaf en mak.( hebben ook een website.) En willen je een actieve strand ritjes rijden dan kunnen jullie naar Huifkar verhuur Terpstra , daar hebben ze van alle rassen paarden .Ook trek paarden , Dirk dat is daar mijn favoriet die super hard in galop kan.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:15

Texel: manege elzenhof. Leuke haflingers, fjorden en goede begeleiding. Van te voren wordt ook gecheckt of iedereen geschikt is voor de gevorderdenrit, maar er worden ook ritten georganiseerd voor minder ervaren en beginners. Manege kikkert zit ernaast en er zijn ook nog meer maneges, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Vlieland: stal Edda en de seeruyter zijn beide prima maneges, maar in verhouding met de andere waddeneilanden is het wel erg prijzig.
Terschelling: stal lok en puur terschelling. Zelf 2x bij stal lok gereden. Leuke buitenrit, je mag zelf kiezen wat voor paard je wilt (fries, kwnp, moeilijk, makkelijk, snel enz.), goede begeleiding (niveau bij gevorderdenrit wordt op gelet) en vooral erg gezellig. De eigenaresse is niet zo vriendelijk, maar die zie je alleen 5 minuten voor de rit. Ze hebben ritten voor verschillende niveau's. Over puur terschelling heb ik ook goede verhalen gehoord.
Ameland: rijstal nella dorien. Erg mooie rit door verschillende landschappen, veel verschillende paarden, goede begeleiding en erg gezellig. Ook ritten voor verschillende niveau's. Andere maneges zijn 't jutterspad, blinkert, le cheval en misschien nog meer.
5 personen of meer is op elke manege volgens mij wel mogelijk.
De sites van deze maneges kun je wel vinden als je even de naam en het eiland googlet.

Huisjes zijn op alle eilanden eigenlijk wel te huur.

Hopelijk heb ik je zo goed geïnformeerd!

ChessieBowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:13

Wij gaan altijd naar Texel!
Ik vind het zelf een geweldig eiland waar je lekker tot rust kan komen.
Ik heb daar jarenlang steeds bij Manege Elzenhof gereden, erg fijne en rustige paarden om te rijden daar! Er werken gezellige begeleiders die mee gaan op de rit, en je kan goed genieten van de natuur en de paarden. Zitten ook hotel/camping/huisjes in de buurt.

zoe17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:44

Hoi!
hier een Texelaar :)
Manege Elzenhof en Kikkert zijn leuk, goede begeleiding en leuke paarden. heb zelf jaren bij manege Kikkert gereden, was er altijd erg gezellig. Strandritten zijn daar alleen wel voor de gevorderde ruiters.
Misschien is de Jan Plezier leuk ? dan ga je op trekpaarden, je kan ook met een huifkar. :j

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:29

Ik kom zelf al jaren op texel en heb altijd bij manege Kikkert gereden daar ze doen leuke bos en strand ritten en heb het altijd naar mijn plezier bij de Kikkert erg aardig personeel daar.
En heb 1 keer bij de Jan plezier een strand rit gedaan met de trek paarden en dat was onwijs gaaf

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:32

ik ben vorig jaar bij Puur terschelling op jawel, terschelling geweest. ik reed een 3uursrit en we waren met zijn 3en. (ik, iemand anders en begelijding) heel klein clubje dus, opzich heel fijn want we kwamen een groep tegen met 15 ofzo en die moesten telkens op elkaar wachten en reden elkaar in de weg..
de paarden daar zijn ook heel rustig en schrikken amper naar mijn mening. de zadels zitten ook heerlijk :)

dit jaar ga ik naar ameland dus ik lees even mee welke stal fijn is :)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:30

SusanH schreef:
Stal Edda is misschien minder geschikt omdat er ook lange mensen bij zijn. Bij de Seeruyter op Vlieland hebben ze ook beginnersritten. Ik heb zelf alleen op Vlieland gereden dus ben bevooroordeeld, vind het zelf het mooiste eiland. Denk er wel om dat je met beginners niet het strand op gaat, iig niet op Vlieland.

Da's geen probleem hoor, er komen vaak genoeg lange mannen bij ons rijden! Max gewicht is wel 80 voor beginners en 85 voor gevorderden, maar dat is zo'n beetje hetzelfde als bij iedere andere manege denk ik.

Stal Edda is echt een aanrader (ja ik ben bevooroordeeld want ik mag daar al een aantal jaar werken, maar toch!!). Het is leuk om de tölt van de IJslander uit te gaan proberen en IJslanders zijn voor iedere leeftijd superleuk!
Vlieland is een heel mooi, knus eiland waarbij je ook doorhebt dat je op een eiland zit. Het is niet zo enorm groot als bijvoorbeeld Texel (ook leuk, trouwens!).
Bij Stal Edda kun je ook met z'n vijven een rit maken (ook beginners en gevorderden samen).
Echt een aanrader!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:06

Texel! Ook veel huisjes te huur!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:17

Texel Kikkert. Leuk eiland waar van alles te doen is en de strandrit van Kikkert gaat zowel door de heide eos en strand. Is wel alleen voor gevorderden want er wordt flink gegaloppeerd. De bosritten zijn ook voor beginners. Ze hebben fijne hoge paarden.
ik heb daar twee seizoenen gewerkt en mijn pony Jimmy staat daar ivm eczeem