Buitenrijpas - Betalen om buiten te rijden in de toekomst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Buitenrijpas - Betalen om buiten te rijden in de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 18:05

Ik hoor net op het nieuws dat staatsbosbeheer mogelijk van plan is om een buitenrijpas in te voeren voor alle mensen die met hun paard willen buitenrijden. Om zo de ruiterpaden te kunnen onderhouden.

Ik kan persoonlijk niet echt uit over wat ik daarover moet denken. Hoeveel zou dat moeten gaan kosten? Krijgen wij als buitenrijders dan ook een garantie voor vrije ruiterpaden?

Zo wordt er momenteel bij mij in het bos (Bos bij de Vrijenbergerspreng en Loenense watervallen) groot onderhoud gepleegd. Al enkele weken. Maar rekening houden met de ruiterpaden, ho maar.
De meeste ruiterpaden zijn onbegaanbaar door gehele bomen, grote bulten snoeiafval en zelfs verdwaalde stukken prikkeldraad. Paden die wel enigszins vrij zijn zijn veelal versierd met een modderlaag van zo'n 20 a 30 cm. -Ik overdrijf niet.-
En ik krijg niet het idee dat ze van plan zijn het op te ruimen :') Hopelijk komt dat nog.

Stel dat ik zou moeten betalen, zou ik ook zulke dingen gegarandeerd willen krijgen. Wat denken jullie?

MarlindeRooz

Re: Buitenrijpas - Betalen om buiten te rijden in de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:07

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 18:12

Oeh die heb ik niet kunnen vinden, dankjewel. Sorry Mods!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:14

Hier is het de gemeente die de ruiterpaden onderhoud en niet Staatsbosbeheer.
Hoe willen ze dat gaan doen dan als de gemeente geen pasje wil en Staatsbosbeheer wel?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 18:16

Het wordt nog een hele onderneming inderdaad als ze dat willen invoeren. Maar evengoed zouden mountainbikers dan moeten meebetalen naar mijn mening. En hondenbezitters die mijn paard laten schrikken door ze los te hebben op een pad waar het niet mag.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:17

Als ze dat hier ook willen gaan invoeren... Hier hebben we alleen polders...?

En aan de andere kant, zullen we de mensen met honden dan ook een hondenwandelpas laten betalen?
Of denk aan de mensen die daar wandelen en zooi achterlaten....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:33

Ik vind het een belachelijk idee,de natuur is van ons allemaal.Als iedereen zich nou eens aan de regels hield en respect toont voor de natuur,dan blijft alles mooi in de bossen.Iedereen betaald al meer dan genoeg belasting,laten ze daar dan ook de ruiterpaden van onderhouden.Waarom wel de hondenuitlaatplekken onderhouden en niet de ruiterpaden?

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:04

hoorde het net op de radio, wat een onzin!! moeten we betalen om op een ruiterpad te mogen rijden. straks moeten we ook nog betalen om op de stoep te mogen lopen :x

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:10

Als het er komt vind ik persoonlijk dat het niet de buitenrijpas moet gaan heten maar gewoon de ik-wil-de-natuur-in-pas. En dan voor iedereen die het bos in wil. Wandelpaden en fietspaden kosten ook geld in onderhoud en als ik hier kijk kan je gewoon voor niets het bos in dus zou erg scheef zijn als je dan alleen als ruiter/menner moet betalen om de paden te gebruiken. Er lopen veel meer wandelaar en fietsers waardoor het dus meer "slijt". Lijkt me dus harder nodig dan alleen ruiters/menners laten opdraaien voor de paden waar ook wandelaars mogen lopen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 04:43