Ruiter vakantie / trektochten voor 20-30 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Casper86

Ruiter vakantie / trektochten voor 20-30 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 23:50

Hey,

Weten jullie misschien of er ook ergens ruitervakanties worden aangeboden voor ruiters ongeveer tussen de 20 en 30 jaar?

Ik ben zelf 27 en kom eigenlijk alleen vakanties tegen voor 16 jarigen, of voor volwassenen, wat vaak weer betekend dat de gemiddelde leeftijd rond de 50 ligt ;(

Alvast super bedankt,

Gr. Cas

friesiszwart

Re: Ruiter vakantie / trektochten voor 20-30 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:04

Zelf organiseer ik ruitervakanties, omdat ik niet alleen op vakantie wil en er bij ons altijd iemand thuis moet blijven.

Voor het komende jaar is geboekt van 18 t/m 25 juli 2014 Kosten 350,00 euro voor ruiter en paard. Overnachtingen en goede locatie voor de ruiter met kleine slaapkamers, maaltijden op de locatie, stalling (met bodembedekking en ruwvoer), weide het is ook mogelijk om korter mee te gaan.

Deelnemers uitgaande van de vorige keren jong volwassen tot ca 60 jaar. voor nadere informatie kun je contact opnemen.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:12

Als eerste, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Een paarden4daagse dan? Kun je alleen of samen met een vriend/vriendin. Plus je leert op zo'n 4daagse ook wel mensen kennen.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:15

Van harte gefeliciteerd! Ik ga ieder jaar met een groep vriendinnen (leeftijd 22-34) een week naar een nieuw land om daar op een voor ons onbekend ras een weekje rond te trekken. Als je interesse hebt, kan ik je nog wel een paar leuk adresje aanreiken. Wij hebben altijd een budget van zo'n 500,- per week incl reis.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:21

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag cas!

Vraag van mijn kant is of je een eigen paard hebt wat je mee wil/kan nemen, of dat je iets zoekt inclusief de paarden.

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:25

Niekje51 schreef:
Van harte gefeliciteerd! Ik ga ieder jaar met een groep vriendinnen (leeftijd 22-34) een week naar een nieuw land om daar op een voor ons onbekend ras een weekje rond te tkken. Als je interesse hebt, kan ik je nog wel een paar leuk adresje aanreiken. Wij hebben altijd een budget van zo'n 500,- per week incl reis.

Ik ben ook wel geïnteresseerd in die adresjes. Heb op internet ook best veel gevonden, maar ook veel die duurder zijn

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:14

Hey Cas,

Het klopt dat de deelnemers aan ruitervakanties vaak ouder zijn, maar dat heeft mij er nog nooit van weerhouden mij er supergoed mee te amuseren :-) Meestal trekken de meer avontuurlijke vakanties (minder comfort, tenten, ...) een jonger publiek.
Ik ga met een vriendin in mei naar Portugal, de kans is groot dat wij daar de jongsten gaan zijn (beiden jonge dertigers), maar wij trekken ons dat niet aan :-)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:36

He Liesbetje! Dus je komt weer deze kant uit? Bye the way... onze DA heeft zo'n 10 arabische volbloeden staan om buitenritten mee te maken he? En da's heel toevallig vlak bij ons.
Dus, voor wie nog onderdak zoekt in ons appartement of ons houten chalet.... regio zuid/westkust Portugal, zie mijn onderschrift.

Liesbetje... wanneer op de koffie hier???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:39

Daar is in NL zelfs een club voor: www.nvvr.info :D Daarvoor is het wel handig om een eigen paard te hebben, maar in overleg valt er soms wel wat te regelen met leen/huurpaarden van andere deelnemers.

Leeftijd speelt voor ons geen rol; de ervaring leert dat dat in de praktijk geen probleem is.

Casper86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 23:06

Wow, had niet zo snel zoveel reacties verwacht
iig alvast super bedankt, en voor de felicitaties ;-)

Ik had misschien wel wat specifieker kunnen zijn inderdaad:

- Ik heb helaas geen eigen paard en aangezien ik 1,97m ben gaat de voorkeur wel uit naar wat grotere paarden. Vooral friezen ben ik helemaal weg van en het liefst met een beetje temperament ;-)
- Ik heb ongeveer 13 jaar rijervaring
- Budget weet ik nog niet, ligt uiteraard aan het aantal dagen en de omgeving e.d. maar de genoemde prijzen lijken me zeker redelijk.
- Verder zou ik het liefst een trektocht gaan maken zonder vast terugkeerpunt en het minimum is wel een week, liefst meer.

Maar puur uit interesse, wat houd een paarden4daagse precies in?

Casper86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 23:14

@niekje, als je me die adressen zou willen doorsturen, graag :-)

@liesbetje, tnx voor de tip. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een wat meer 'basic' vakantie, dus dat komt goed uit.

alquife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:16

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:24

Casper86 schreef:
@niekje, als je me die adressen zou willen doorsturen, graag :-)

@liesbetje, tnx voor de tip. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een wat meer 'basic' vakantie, dus dat komt goed uit.

Als je niet voor low-cost gaat, heb ik wel een privé-adresje voor je, trektocht op maat zogezegd, maar daar hangt geen massa-toerisme-prijskaartje aan.......

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:18

countrygirl schreef:
He Liesbetje! Dus je komt weer deze kant uit? Bye the way... onze DA heeft zo'n 10 arabische volbloeden staan om buitenritten mee te maken he? En da's heel toevallig vlak bij ons.
Dus, voor wie nog onderdak zoekt in ons appartement of ons houten chalet.... regio zuid/westkust Portugal, zie mijn onderschrift.

Liesbetje... wanneer op de koffie hier???

Ja hoor, het wordt een jaarlijkse traditie in mei, altijd met dezelfde vriendin. Die koffie moet er snel 'ns van komen (maar niet als ik op trektocht ben, dan is't wat moeilijk)… we houden contact! *\o/*