Volgend jaar wil ik heel graag een trektocht/bosritten maken met mijn paard.
Gewoon een paar dagen lang. Mijn paard is aan de hand voor 80% verkeersmak zullen we het maar noemen. Hij is nog jong en in de pubertijd dus hij ziet soms boskabouters. Van auto's/bussen/vrachtwagens schrikt hij in het algemeen niet. Ik wandel regelmatig met hem op de weg om hem kennis te laten maken met het verkeer.
Onder het zadel ben ik nog niet naar buiten geweest met hem, hiermee wil ik beginnen als het mooier weer er aankomt. Bijvoorbeeld naar de bossen, het strand etc.
Het lijkt het mij erg gaaf om een trektocht te doen, ook voor mijn paard lijkt me dit heel erg leerzaam. Ik ben dus opzoek naar een stal die dit doet in de omgeving van Groningen. Een stal waar ze rekening houden met 'minder gevorderde' (mijn paard dus). Ook al stappen we de hele rit, dat maakt mij niet uit. Zolang het maar gezellig is!
Ik ben mezelf alvast een beetje aan het oriënteren over hoe en wat, zodat ik een planning kan maken qua trailer huren, kosten, eventueel een buddy om mee te nemen.
Heeft iemand goede ervaringen met een stal? Ook qua onderdak, bedrag, verzorging van de paarden & een mooi uitrijgebied natuurlijk!
Alvast bedankt

.
. Zo zie je maar dat je in Groningen nog best mooi kan rijden!