Werkvakantie met paarden, ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Werkvakantie met paarden, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:16

Beste allemaal,

Ik heb al veel topics gelezen met tips en tricks, maar ik ben toch voornamelijk op zoek naar ervaringen. Ik zie het namelijk niet helemaal zitten om via bijvoorbeeld Help X op de bonnefooi naar het buitenland te vertrekken en vervolgens een aantal maanden iets te doen wat ik niet wil.

Ik wil in 2015, na mijn studie graag in het buitenland gaan werken met paarden. Ik wil tussen de 3 en de 6 maanden ergens kunnen helpen. Ik vind het geen probleem om mijn Eigen ticket en transfer te betalen, maar ik wil wel graag werken voor kost en inwoning. Daarnaast ga ik er ook niet vanuit betaald te krijgen.

Mijn voorkeur gaat uit naar Amerika, Canada en Spanje. Eventueel is Australie ook een optie. Uiteraard wil ik graag werken met paarden. Ik vind het geen probleem om de handen uit de mouwen te steken, maar paarden moeten wel de boventoon voeren van de reis (ik vind het ook geen probleem om de hele dag stalklusjes te moeten doen, zolang ik maar niet 8 uur achter elkaar op baby's moet passen oid.)

Ik ben dus vooral op zoek naar mensen die dit hebben gedaan, hun ervaringen willen delen en contactgegevens/websites hebben van ranches waar zij de tijd van hun leven hebben gehad!

Groetjes,
Marije

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:33

Marije112 schreef:
Beste allemaal,

Ik heb al veel topics gelezen met tips en tricks, maar ik ben toch voornamelijk op zoek naar ervaringen. Ik zie het namelijk niet helemaal zitten om via bijvoorbeeld Help X op de bonnefooi naar het buitenland te vertrekken en vervolgens een aantal maanden iets te doen wat ik niet wil.

Wel dat is net het leuke hieraan, je vertrekt als het niet meezit! En om te beginnen kies je best een locatie waarvan de job-inhoud je aanspreekt.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen. Ik was al bij Equus Silvania in Roemenië (kondigen het op Yard and Groom aan als ze een plek hebben) en bij DvZ in Australië (staat denk ik ook op HelpX, Nederlandse host, super tijd gehad daar!). Mijn laatste paardenbaantje (Portugal) was met een contract en voor 9 maanden. Afgezien van het feit dat de job is ingevuld, lijkt me dat niet meteen wat je zoekt...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:43

Liesbetje schreef:
Marije112 schreef:
Beste allemaal,

Wel dat is net het leuke hieraan, je vertrekt als het niet meezit! En om te beginnen kies je best een locatie waarvan de job-inhoud je aanspreekt.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen. Ik was al bij Equus Silvania in Roemenië (kondigen het op Yard and Groom aan als ze een plek hebben) en bij DvZ in Australië (staat denk ik ook op HelpX, Nederlandse host, super tijd gehad daar!). Mijn laatste paardenbaantje (Portugal) was met een contract en voor 9 maanden. Afgezien van het feit dat de job is ingevuld, lijkt me dat niet meteen wat je zoekt...

Bedankt voor je reactie!

Het 'vertrekken als het niet meezit' zit ik niet echt op te wachten... Daarom zoek ik juist ervaringen haha!

DvZ ga ik zeker eens bekijken, dank! Portugal is ook een optie, maar zoals aangegeven in openingspost liever in een Engels- of Spaanstalig land. Hartelijk dank voor het meedenken :D !!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 15:06

Zijn er nog meer mensen met ervaringen?

LovesSam

Re: Werkvakantie met paarden, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:37

ik volg dit topic even :) na het verslag van een andere bokker razend enthousiast geworden!
Na mijn MBO opleiding en HBO opleiding wil ik ook een tussenjaar plannen en op werkvakantie gaan *\o/*

Eerst gekeken naar Amerika maar aangezien ik mijn paard mee wil nemen gaat dat erg veel kosten aan vervoer. Een kennis van mij is naar Zweden gegaan en het daar erg naar haar zin gehad. Sun Dance Ranch http://www.sundanceranch.nl/

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:41

Ik heb 6 maanden in Canada gewerkt op Fitjamyri Farm, een fokkerij van IJslandse paarden.
Heb het er zo naar mijn zin gehad dat ik amper wat van Canada gezien heb, want ik was er echt supergraag :D
Ik kreeg er kost en inwoon :)

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:46

Ik wil dit ook gaan doen, en wel op vrij korte termijn! Mochten er vrijwilligers zijn om dit jaar nog samen naar Canada of Australië te gaan, hoor ik het graag. :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:50

Hou je er rekening mee dat je voor de VS, Canada en Australie een werkvisum nodig hebt? Anders kom je het land niet eens in.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:55

Klopt niet helemaal, althans niet voor Canada.
Met een holiday working permit kan je ook gaan werken, maar die moet je echt erg vroeg in het jaar aanvragen. Rond maart zijn ze meestal de deur uit.
En ik ben met een toeristenvisum 6 maanden kunnen blijven, maar dat is uiteraard op eigen risico :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:00

In Amerika heb je een werkvisum nodig. Als je het risico neemt door op een toeristenvisum te gaan, heb je de kans dat ze erachter komen. Dan mag je een x aantal jaar (volgens mij 10 jaar + zwarte lijst) Amerika niet meer in. Is een bokker (dacht Dreamy) destijds overkomen.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:03

Ik vertrek volgende maand naar Frankrijk voor 6 maand. Dit op een enorme grote stoeterij/haras bij toptrainer maar mijn hoofdtaak is wel aupaire/kindermeisje.

Toen ik dit aanbod kreeg, had ik eigenlijk al ja gezegd tegen een ander gezin in Frankrijk. Maar ik was niet over enthousiast, mijn gevoel zat ergens tegen. Ik heb dan ook niet lang getwijfeld om van gezin te veranderen. Dus ik zou zeggen, ga ergens waar je gevoel goed zit. Vraag achter je taken, geschatte dagschema's, verplichtingen, verwachtingen, gezins-en bedrijfssituatie, woonsituatie etc. Vraag eventueel achter foto's, hun eigen ervaring met werkvakanties. Maak ook duidelijk wat jij verwacht én niet verwacht. Communiceren dus :)

Zo had ik bij gezin 1:
voormiddag paarden verzorgen en namiddag 3 kids en huishoudelijke taken
kamer delen met andere persoon, wel privé gedeelte voor ons samen
heel afgelegen

Gezin 2:
heel vrije indeling, zolang dochterlief veilig is en plezier heeft. af en toe 's middags eten maken maar verder heel vrij
privé kamer in groot huis met zwembad
heel afgelegen maar er werken 20 personen en komen héél veel klanten over de vloer

Groot verschil dus. Ik kreeg bij gezin 1 veel informatie en uitleg, veel meer dan bij gezin 2 maar mijn gevoel gaat gewoon 200% bij gezin 2 :) Je voelt snel (ook via email, vind ik) of mensen familiaal of zeer zakelijk met je omgaan. Of je deelmaakt van de familie of je gewoon een extra werkkracht bent.

Qua wetgeving (visum etc) kan je dit aan de mensen zelf vragen.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:22

Ik wil dit op een gegeven moment ook, en dan naar Canada of Australië. Had het eigenlijk dit jaar willen doen, maar denk dat het teveel geregel is en daarbij ziet het er ook naar uit dat het financieel even niet te doen is.
Er zijn in Canada iig ranches te vinden die mensen zoeken tegen kost en inwoning.
Ik ga dit ook even een beetje volgen

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:18

RavenIris schreef:
Klopt niet helemaal, althans niet voor Canada.
Met een holiday working permit kan je ook gaan werken, maar die moet je echt erg vroeg in het jaar aanvragen. Rond maart zijn ze meestal de deur uit.
En ik ben met een toeristenvisum 6 maanden kunnen blijven, maar dat is uiteraard op eigen risico :)

Ja, maar ik kreeg gister van een andere bokker te horen dat ik op dit moment nog geen holiday work visum aan kan vragen voor Canada? Vanuit België kan dit als sinds 18 december.

Kijk hier:

https://iec-eic.international.gc.ca/iec ... ionCode=NL

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:25

Ik lees even mee, moet namelijk voor mijn opleiding 5 weken naar Spanje in mei. Zat dus ook te denken aan zoiets: werken tegen kost en inwoning (hoef er niks aan te verdienen ofzo, en ik hoef ook niet per se te rijden, als ik maar tussen de paarden bezig kan zijn. Al is het de hele dag poep scheppen...). Heb tot nu toe nog geen adres gevonden helaas!

Als je voor Spanje kiest kan je wel meteen een woordje Spaans leren spreken :D altijd leuk toch?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 18:41

Emita schreef:
Ik lees even mee, moet namelijk voor mijn opleiding 5 weken naar Spanje in mei. Zat dus ook te denken aan zoiets: werken tegen kost en inwoning (hoef er niks aan te verdienen ofzo, en ik hoef ook niet per se te rijden, als ik maar tussen de paarden bezig kan zijn. Al is het de hele dag poep scheppen...). Heb tot nu toe nog geen adres gevonden helaas!

Als je voor Spanje kiest kan je wel meteen een woordje Spaans leren spreken :D altijd leuk toch?

Ik heb drie jaar Spaans op mijn opleiding gehad, dus ik kan al een aardig woordje. Doch zou ik het leuk vinden dit verder uit te breiden.

Visa's weet ik inderdaad van, maar omdat dit pas over anderhalf jaar gaat afspelen sta ik daar nog niet te veel bij stil. Uiteraard ga ik daar wel naar kijken tegen de tijd!

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:34

GentleZ schreef:
Ik wil dit ook gaan doen, en wel op vrij korte termijn! Mochten er vrijwilligers zijn om dit jaar nog samen naar Canada of Australië te gaan, hoor ik het graag. :)

Ik wil dit ook graag doen, maar ik weet niet op hoe kort termijn jij bedoelt?
Voor mij wordt het eerst een én ander uitzoeken met studie, dus voor mij wordt het zoizo pas juli. :)