Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marije112 schreef:Beste allemaal,
Ik heb al veel topics gelezen met tips en tricks, maar ik ben toch voornamelijk op zoek naar ervaringen. Ik zie het namelijk niet helemaal zitten om via bijvoorbeeld Help X op de bonnefooi naar het buitenland te vertrekken en vervolgens een aantal maanden iets te doen wat ik niet wil.
Liesbetje schreef:Marije112 schreef:Beste allemaal,
Ik heb al veel topics gelezen met tips en tricks, maar ik ben toch voornamelijk op zoek naar ervaringen. Ik zie het namelijk niet helemaal zitten om via bijvoorbeeld Help X op de bonnefooi naar het buitenland te vertrekken en vervolgens een aantal maanden iets te doen wat ik niet wil.
Wel dat is net het leuke hieraan, je vertrekt als het niet meezit! En om te beginnen kies je best een locatie waarvan de job-inhoud je aanspreekt.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen. Ik was al bij Equus Silvania in Roemenië (kondigen het op Yard and Groom aan als ze een plek hebben) en bij DvZ in Australië (staat denk ik ook op HelpX, Nederlandse host, super tijd gehad daar!). Mijn laatste paardenbaantje (Portugal) was met een contract en voor 9 maanden. Afgezien van het feit dat de job is ingevuld, lijkt me dat niet meteen wat je zoekt...
!!
na het verslag van een andere bokker razend enthousiast geworden!

Je voelt snel (ook via email, vind ik) of mensen familiaal of zeer zakelijk met je omgaan. Of je deelmaakt van de familie of je gewoon een extra werkkracht bent.RavenIris schreef:Klopt niet helemaal, althans niet voor Canada.
Met een holiday working permit kan je ook gaan werken, maar die moet je echt erg vroeg in het jaar aanvragen. Rond maart zijn ze meestal de deur uit.
En ik ben met een toeristenvisum 6 maanden kunnen blijven, maar dat is uiteraard op eigen risico
altijd leuk toch? Emita schreef:Ik lees even mee, moet namelijk voor mijn opleiding 5 weken naar Spanje in mei. Zat dus ook te denken aan zoiets: werken tegen kost en inwoning (hoef er niks aan te verdienen ofzo, en ik hoef ook niet per se te rijden, als ik maar tussen de paarden bezig kan zijn. Al is het de hele dag poep scheppen...). Heb tot nu toe nog geen adres gevonden helaas!
Als je voor Spanje kiest kan je wel meteen een woordje Spaans leren sprekenaltijd leuk toch?
GentleZ schreef:Ik wil dit ook gaan doen, en wel op vrij korte termijn! Mochten er vrijwilligers zijn om dit jaar nog samen naar Canada of Australië te gaan, hoor ik het graag.