trektocht Oudenbosch, Rijsbergen, Chaam, Alphen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HettyH

trektocht Oudenbosch, Rijsbergen, Chaam, Alphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:54

Ik ben van plan in het voorjaar een trektocht te gaan rijden en te overnachten op campings in trekkershutten, waar paarden ook terecht kunnen. Ik rijd recreatief western met een Haflingerruin, zijn er meer mensen, die interesse hebben om mee te rijden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:26

Aardige route. Interesse wel, maar het ligt aan het tijdstip; kwam tot de ontdekking dat we komend voorjaar aardig dichtgetimmerd hebben met bezigheden.

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:49

Wat een ontzettend leuk idee.
Zadel tassen vol gooien en er op uit.
Heb je dit al vaker gedaan. Om hoeveel kilometer gaat het? Hoeveel dagen?
Ik heb er wel oor naar. Wij staan in nispen. Dat is de afstand ook niet.
Wil je alleen met western ruiters? Zijn er paarden rassen waar je liever niet mee rijd?
Wat is jullie tempo?
Wij hebben al eerder tochten en 3daagse gereden. Maar zon trektocht daar loop ik al jaren mee.
Is er alleen nooit van gekomen.
Ik ben heel benieuwd naar je plannen.

Groetjes maria

Somebitch

Re: trektocht Oudenbosch, Rijsbergen, Chaam, Alphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:50

Heel leuk idee, lijkt mij erg leuk maar dan ligt het wel even aan de data etc gezien de wedstrijden.

HettyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 23:26

Ik heb nog nooit eerder een trektocht gemaakt met mn paard, wel lange buitenritten, maar de bedoeling is lekker veel stappen en draven, af en toe een rustig galopje, in rustig tempo lekker genieten en tussendoor ook rusten, het aantal dagen en kilometers kan in onderling overleg, andere paardenrassen maakt me niet zoveel uit, maar het moet geen race-avontuur worden. Het hoeven niet persé westernruiters te zijn die mee willen rijden. Mijn gedachten gaan uit om vanuit Oudenbosch door de Rucphense Hei te rijden, daar zouden we kunnen afspreken als anderen daar willen aansluiten, achter het Trappistenklooster langs door het Panhoefbos, misschien overnachten op de Menmoerhoeve indien mogelijk. De volgende dag (bv door het Mastbos, langs de Mark) binnendoor richting Chaam, overnachten bv op natuurcamping 't Beekdal (daar eventueel een dag extra rijden en daarna terug), of eventueel nog door de Chaamse Bossen richting Alphen, overnachten op natuurcamping Landgoed de Hoevens en dan weer een leuke route terug. Maar andere ideeën zijn welkom. Het tijdstip kan in onderling overleg.

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 02:11

Lijkt me toch wel heel leuk Hetty . Inderdaad een stevige route.
Als het tempo gewoon rustig is. En niet al te nerveuze paarden gaan mee. Dan wil ik me wel aansluiten. (Zeg niet dat ik mee ga) wil van te voren toch even kennis maken. Mischien klikt het wel helemaal niet met mensen. Of paard. Ik rij een trekpaard ruin 9jaar. Draven en galop is geen probleem. Ons tempo ligt gewoon net iets lager. En doen op ons gemak. Wel voorwaarts Hij is niet snel onder de indruk. Verkeersmak. Gewoon een heerlijk paard om lange ritten mee te maken.
Ik zit wel met 5ploegen. Beetje lastig plannen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:53

Misschien verstandig om dan eerst een gewoon buitenritje samen te maken? Dan kunnen we even kijken ook hoe het tempo is. Als die bij die van mij namelijk te hoog is ga ik denk ik al niet mee.. Ik wil niet heel de rit mijn paard moeten inhouden. Nu is het geen bom hoor maar doorstappen en draven op vreemd terrein houdt hij wel van :)

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:22

Ja dat zou dan zeker wel verstandig zijn. Want als ik constant moet bij draven om er bij te blijven, dat gaat niet werken. Ik ben benieuwd naar de aanmeldingen. En zou het leuk vinden zouden we een middagje plannen voor een ritje.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:44

Dat word in ieder geval een mooie route!
Ook prima in mijn omgeving, alleen durf ik het nog niet aan om mee te gaan..

HettyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 21:32

We zullen nog even afwachten of er nog meer reacties komen, de planning is een trektocht te maken in april/mei (ook een beetje afhankelijk van het weer). Dan kunnen we in maart misschien afspreken om een keer samen te gaan rijden. Ik heb zelf echter geen trailer. Mijn paardje staat in Oudenbosch. We kunnen ook kijken om eerst een 2daagse tocht te maken om te proberen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:34

Volgens mij kun je op de menmoerhoeve niet overnachten. Wel op de boomkens ranch en dat is vlakbij elkaar.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:28

Dit jaar ga ik niet mee, maar laat me weten hoe de slaapadresjes waren en misschien zie je ons volgend jaar!

Grts