Gezocht: Buitenrijmaatje omg Bennekom/Wageningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Gezocht: Buitenrijmaatje omg Bennekom/Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 20:37

ten eerste; ik heb geen idee waar dit moet staan, dus sorry als het verkeerd staat mods :o

Hallo, ik zoek een buitenrijmaatje voor gezellige buitenritjes in de omgeving van Ede, Bennekom en Wageningen.

Wie ben ik?
Ik ben Aniek, geboren in 1996 en sinds twee jaar veroveren mijn verzorgpony en ik de bossen in Bennekom en Wageningen. Ik rijd bijna altijd in m'n eentje waar ik enorm van kan genieten, maar het is natuurlijk een stuk gezelliger met z'n twee of meer, en ik zou het leuk vinden om wat nieuwe vrienden te maken. Ik studeer in Wageningen aan Van Hall Larenstein, en ik studeer kortgezegd internationale paardenmanagement. Ik weet verder niet zo heel veel over mezelf te vertellen, dus als je nog iets wilt weten over mij vraag je 't maar.

Wie is mijn pony?
Mijn pony Quintos, waar ik al zes jaar voor zorg, is een 27-jarige New Forest ruin van 1.45 hoog. Ondanks zijn Cushing's, stof-allergie en zijn al aardige leeftijd geniet hij ont-zet-tend van onze ritten en laat hij het liefst zien hoe hard (en oncomfortabel) hij kan draven. Een fikse galop gaat er ook probleemloos vanaf, maar gelukkig kunnen we ook genieten van een ontspannen stapritje aan de lange teugel. Door de Cushing's is zijn bui soms wat wisselachtig, maar door medicatie voelt hij zich weer hartstikke goed en is hij 9 v/d 10 keer ontzettend enthousiast. Sinds de herfst van 2013 zijn we minder in de bak gaan rijden omdat Q dat niet zo leuk meer vond en het hem lastiger af ging, en zijn we onze buitenritten wat intensiefer gaan maken met meer stukken draf. Zeker geen slome ritjes dus, al doen we dat natuurlijk ook nog regelmatig. Het ligt aan mijn erg wisselende rooster, maar wij zijn 1-3 keer per week in het bos te vinden, doordeweeks of 's weekends maakt ons niks uit, netzoals het weer. Natuurlijk rijden we niet in de regen (tenzij we onderweg nat worden) maar natte en modderige paden houdt ons niet tegen!
Quintos is een hartstikke liefe, onderdanige pony en zal nooit wegrennen, slaan, bijten of ander ongewenst gedrag. Al wil hij weleens goed druk zijn, maar dit is puur enthousiasme.

Wat zoeken wij?
Wij zoeken het liefst een buitenrijmaatje die niet bang is voor een fikse galop.
We staan aan de Diedenweg in Bennekom, en we gaan altijd op de Zoom in Wageningen het bos in, het zou dus leuk zijn als een evt buitenrijmaatje daar ook in de buurt staan, zodat we ergens in between kunnen meeten. Ook gaan we zo nu en dan naar de Ginkelse Heide, maar dit is nog steeds een redelijke trip voor ons en dat doen we ook niet zo vaak, ondanks dat het wel onze favoriete 'eindbestemming' is.
Het lijkt me leuk om met iemand van mijn leeftijd buiten te rijden, en handig om iemand met een pony/paard die niet extreem veel groter of kleiner is dan Q, ivm tempo- en hoogteverschil. Een 'vereiste' is ook natuurlijk een paard wat vriendelijk is naar andere paarden. Q is erg vriendelijk en zal nooit gek gedrag uit halen naar andere paarden, dus dat vormt sowieso geen probleem.
Het meest zijn wij te vinden op de wat kleinere paden, maar voor een galopje zoeken we altijd de bredere, vlakke paden op. Veiligheid voor paard & ruiter staan natuurlijk voorop

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat iemand het leuk lijkt om zo nu en dan samen met mij & Q een ritje te maken! :)

Onali

Re: Gezocht: Buitenrijmaatje omg Bennekom/Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:57