Werken op een ranch in Canada; ervaring/tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefsrosa

Werken op een ranch in Canada; ervaring/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 20:29

Hey!

Dit jaar doe ik eindexamen en hoop ik eind juni m'n havodiploma op zak te hebben. Dan overweeg ik een tussenjaar te nemen om te doen wat ik heel graag wil; werken op een (paarden)ranch in Canada. Natuurlijk vind ik het spannend, maar het lijkt me echt een geweldig avontuur en veel ervaring! Het meemaken van het echte ranchleven daar aan de andere kant van de wereld lijkt me bijzonder. Als ik echt voor een tussenjaar kies ben ik van plan eerst een paar maanden te werken en sparen. Lente/zomer 2015 zou ik dan naar Canada gaan voor 3 of 4 maanden. Het gaat me om werken met paarden (zoals verzorgen, rijden, trainen en alle klusjes die gedaan moeten worden op de ranch) maar ik ben daarnaast altijd in voor andere klusjes en werk met andere dieren, beetje afwisseling is altijd leuk!

Nu ben ik dus veel om mij heen aan het vragen en zoeken naar paardenranches waar ik zou kunnen werken tegen inwoning, zodat ik alleen de vliegticket hoef te betalen. Verder gaat het mij helemaal niet om geld verdienen.

Heeft er iemand ervaring met werken op een ranch in het buitenland (hoeft niet perse Canada te zijn)? Of heeft iemand ook hetzelfde soort plan is ik? Tips, ideeën en ervaringen zijn welkom! :)

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:12

Hey rosavdheide,

Ik heb iets vergelijkbaars gedaan in Roemenië (werken tegen kost en inwoon en beetje zakgeld), Australië (werken tegen kost en inwoon) en daarna Portugal (werken tegen beperkt loon en kost en inwoon). Top-ervaring! De eerste twee heb ik gevonden via Yard and Groom en ik kan je deze website van harte aanbevelen. Vaak hebben de ranches/boerderijen al eerder buitenlandse werkers over de vloer gehad, en weten ze dus goed hoe ze je moeten begeleiden. Ik heb alleen maar goede ervaringen gehad! Ik hoop dat je iets leuks vindt!!

xEliine

Re: Werken op een ranch in Canada; ervaring/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:26

Ik ga zoiets doen in Canada :) je mag me altijd pben