Gebieden en afstanden

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jolindaa

Gebieden en afstanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 18:03

Hoi allemaal *\o/*

Ik zoek mezelf helemaal scheel op Google (maps) naar plaatsen waar je lekker kunt trainen en hoeveel km aan ruiterpad er beschikbaar is, welke ondergronden je er tegenkomt en dus welke training je daar goed zou kunnen toepassen. Het leek mij daarom leuk om een topic te maken waarin we met elkaar delen waar je lekker kunt rijden en hoeveel kilometer er aan (ruiter)pad beschikbaar is. Ook ondergrondsoort is natuurlijk welkom.

Ik zal even een beginnetje maken voor Noord-Holland :D

Schoorl - Langs het strand, +-30 km ruiterpad beschikbaar. Veel klimmen en dalen, veel bosgebied en in verhouding weinig mulle duinpaden.

Egmond aan Zee - Langs het strand, +-30 km ruiterpad beschikbaar. Veel klimmen en dalen, veel bosgebied en in verhouding weinig mulle duinpaden. Vervelend vind ik dat, als je zonder kaart rijdt, er geen aanduidingen zijn voor verschillende routes. Ook moet je zoeken naar het strand omdat er slechts beperkt bordjes aangebracht zijn.

* Egmond en Schoorl kan je aan elkaar verbinden en dus een langere rit maken.

Natuurgebied het Twiske - +-15 km ruiterpad beschikbaar. Weinig variatie, simpele ruiterpaden, maar wel diverse routes mogelijk zodat je wat meer kilometers kan maken. Ruiterpaden zijn wisselend van kwaliteit. Ene stuk super onderhouden, ander stuk vreselijk zwaar, mul en slecht onderhouden.

Het Purmerbos - +-12 km ruiterpad beschikbaar. Bospaden, diverse routes mogelijk zodat je wat meer kilometers kan maken. Weinig mogelijkheden tot rechtuit rijden, heeeeel veel bochtjes. Veel loslopende honden met de bijbehorende klagende hondeneigenaren, maar bij slecht weer heb je daar weinig last van :D

Ik denk dat het handig is als mensen vertellen over waar hun dagelijks rijden, zodat men ook daadwerkelijk weet waarover gesproken wordt *D
Brand los :D

Daya & Jesh <3

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:58

PWN gebied rondom Heemskerk, Castricum en Egmond-Binnen (Noord-Holland) is 1 groot gebied met 70 km aan ruiterpaden en toegang tot het strand. Er wordt wel entree gevraagd.
Duingebied met stukjes bos, zwaar zand met minder zwaar zand in de stukjes bos. In sommige duingedeeltes vindt je heuveltjes en slingerpaardjes en je mag niet van de paden af. Loslopende exmoor-pony's en schotse hooglanders.

Dat geldt trouwens ook voor het PWN gebied bij Bergen (N-H) .

Somebitch

Re: Gebieden en afstanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 07:51

Ik ga in de meelees modus. :))

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 07:57

TEN --> BRT, geen specifieke endurancevraag en op BRT zijn er nog meer buitenruiters aanwezig :)

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:11

Op de Utrechtse Heuvelrug kun je een aardig eindje rijden. Zo'n 60 km aan gemarkeerde paden staat er op de site:

http://www.np-utrechtseheuvelrug.nl/doc ... ml?lang=nl

Het is vooral zand, en het is ook heuvelachtig. Paden zijn goed onderhouden., iig op de stukken waar wij komen (omgeving Veenendaal, Elst, Amerongen).

Chaplin du Keske Z (Crown Z x Jus de Pomme) dressuur B+10 L1+10 L2+3 eindstand
Hocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)
Cato (Shet x Welsh)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 14:50

Leukkk! Al reacties! Is idd voor alle buitenrijders handige informatie ;-)

Daya & Jesh <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:21

Amsterdamse bos: 20 km aan ruiterpaden, goed onderhouden, in het weekend wel druk.

Schoorl: aansluitend aan Bergen, in Schoorl geen penning nodig. Ca. 50 km ruiterpad, maar wel erg mul / bochtig / heuvelachtig. Erg mooi, maar minder geschikt voor veel galop. Geen bewegwijzering, kaart nodig.

Sprielder en speulderbos, ermelo, aansluitend ermelose heide. Uitgezette routes van 1, 2 en 3 uur. Ook aansluiting op (dagroutes) Veluwetrail. Sprielder en speulder bos vrij nat, tankbanen op de hei goed geschikt voor een flinke galop.

Dieren / Laag Soeren / Posbank: Als je ook nog richting Hoenderloo etc gaat zit je zo aan 60km. Paden over het algemeen goed te rijden, wel heuvelachtig, wat mullere stukken en een enkel modderig stuk. Ook wat stenen, minder geschikt voor paarden zonder ijzers, ik rijd er zelf met hoedschoenen.

Life begins at the end of your comfortzone.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:52

Dieren/Laag Soeren is volgens mij wel meer dan 60 km hoor :j . Er ligt zeker voor 200 km aan ruiterpaden op de Veluwezoom, dat is iig wat ze ons altijd verteld hebben. Ik heb geen idee want ik heb ze nooit allemaal gereden, maar je kan er uren dwalen en het is er prachtig. Enige minpunt is de vele zware stukken, zeker van de zomer toen het zo droog was. Is wel een aanslag op de pezen dan. Wij hebben enkel korte ritjes gereden en veel gestapt ivm het zware zand (vertrokken vanaf Laag Soeren dan). En het ligt net als de routes van het Speulderbos ook aan de Veluwetrail. Je hebt trouwens wel een vergunning nodig om daar te kunnen rijden.

Chaplin du Keske Z (Crown Z x Jus de Pomme) dressuur B+10 L1+10 L2+3 eindstand
Hocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)
Cato (Shet x Welsh)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:09

Drents Friese Wold: meer als 175 km aan ruiter en menpaarden. Verschillende ondergronden. Bos en zandgrond. 5 dagroutes van 17 a 20 km met diverse voorzieningen (paddocks, horeca) Naald- en loofbos, heide, zandverstuivingen, speciaal paardenmeer (is in aanleg), heuveltjes en diverse plaatsen om te overnachten voor mens en paard.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:31

Noord-Holland:
Purmerbos is over het algemeen wel heel redelijk te rijden. Een paar slechte meters maar verder liggen de paden er prima bij. De honden en de paarden mensen vind ik steeds beter met elkaar om gaan. Al moet ik eerlijk zeggen, ik heb daar in 3 jaar nog nooit een probleem over ervaren, en dat terwijl mijn paard erg op honden kan reageren. Met een vriendelijk woord houdt grotendeels rekening met elkaar. Ook op de drukke tijden in het weekend, zoals gisteren bijvoorbeeld.

Natuurlijk is het niet zo groot en prachtig als sommige plekjes in NL, maar voor het feit dat het in de randstad naast de deur is, mag ik niet klagen :)

dare to dream
        Willem

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 16:34

Klopt, maar ik word toch wel erg naar van de paden in het purmerbos ;-) slecht onderhouden en idd mij echt te kort.

Daya & Jesh <3

aherma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:51

Nijmegen en omgeving,
Hier kan je onbeperkt rijden richting Groesbeek en/ of reichswald. Goed voor vele km-ers rijplezier!

April Beauty - 2013 CEI* - op naar 2014 CEI**
Jumina - mijn nieuwe topper in wording...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie