Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) zweepje mee waarmee ik een beetje op en neer beweeg om zo te vragen of ze wat langzamer willen gaan... meestal helpt dat wel. Maar ik verbaas me er ook over hoe hard er soms gereden, hoeveel haast kan je hebben dat je iemand bijna van zn sokken rijdt
? Autorijden doe ik nog niet
Urielle schreef:Wat ik bijv. wel als ruiter heb geleerd maar nooit als automobilist is het armsignaal om zachter te rijden.
Ik ken als chauffeur wel het stopteken maar als ik niet paardgereden had zou ik het teken voor langzamer aan komen rijden niet herkend hebben.
Wat ook wel helpt is oogcontact proberen te maken met de bestuurder. Als ze vaart minderen, doe ik altijd een efteling-buiging of lach heel blij en steek m'n hand op, hopelijk onthouden ze dat voor het volgende paard en doen ze het dan weer! Als ze gewoon op het zelfde harde tempo doorscheuren, zwaai ik alsnog! 
heidy_wilco schreef:Maar niet alleen automobilisten kunnen associaal zijn, ook ruiters kunnen er heel wat van! En niet alleen in het verkeer, maar bijvoorbeeld ook besluiten om eens een rengalop op een land van een boer te doen, of het nou gezaaid is, of alleen maar grasland is.