Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 20:32

Wat is de Endomondo challenge: Bokkers Bokaal?
Het idee van de Bokkers Bokaal challenge op Endomondo onstond doordat ik tijdens mijn vakantie met mijn paarden steeds kaartjes via Endomondo liet zien aan mijn volgers in het topic [BRT] Op vakantie met 2 pony's en GPS tracking . Toen verschillende volgers aangaven ook Endomondo te gaan gebruiken heb ik een challenge opgezet voor het maken van buitenritten. En zo onstond in augustus 2013 de eerste Bokkers Bokaal. In oktober maakte ik een los topic aan voor de challenge en voor ik het wist zaten we op 100 deelnemers.
Ondertussen zijn er dus al meerdere jaargangen geweest, hebben we heel veel mooie routes en foto's met elkaar gedeeld en heerst er nog altijd een gezellige en open sfeer in het topic (deelnemers bedankt daarvoor +:)+ ).
Nieuwe deelnemers zijn dan dus ook nog altijd welkom, de challenge is gestart om mensen te motiveren om ook eens lekker op pad te gaan met je paard en wij geloven stellig in het spreekwoord: hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Wat zijn de regels?
  • De challenge is bedoeld voor activiteiten met je paard buiten de bak/het weiland. Dit bestaat uit: buitenrijden, ritten voor de wagen of wandelen/fietsen met je pony. De challenge telt alleen km's mee die zijn getrackt onder 'paardrijden/riding'.
  • De duur van de activiteit is niet belangrijk, een buitenrit van een dag of een kwartier uitstappen op de weg is dus beide toegestaan.
  • Tempo ligt dus ook vrij, zowel endurance trainingen en rustige staprondjes zijn welkom en verschillen niet in 'waarde'.
  • Het is uiteraard niet de bedoeling om het rijden in de bak of activiteiten zonder paard mee te laten tellen in de challenge. Voor mensen die ook hun training in de bak bij willen kunnen houden via Endomondo zijn er twee opties: de trainingen wegschrijven onder een andere sport, of de GPS uitzetten (of 0.01 invullen). Ik heb ervoor gezorgd dat ritten onder 0,02 km niet wordt meegerekend in de challenge dus dit vormt geen probleem meer.

Hoe doe ik mee?
De challenge staat op privé om te voorkomen dat er niet-bokkers mee gaan doen. Daarom gaat het aanmelden doormiddel van een paar stappen.
1. Stuur mij (*klik*) een vriendenverzoek via Endomondo en stuur me een pb via bokt zodat ik weet welk endomondo account bij welke bokker hoort.
2. Ik accepteer je en stuur je een uitnodiging voor de challenge. Dit proces kan enkele dagen duren, maar je eerder gemaakte km's zullen gewoon meegeteld worden in de challenge, dus je loopt er geen achterstand door op.
3. Je accepteert de uitnodiging en vanaf dat moment kan je bij de challenge om de ranglijst te bekijken. Het bijtellen van km's gaat automatisch, hier hoef je niets voor te doen.

Resultaten voorgaande challenges

2013 - 2014
Top 3
1: 2400,79 km : Simone_hipiq
2: 2363,24 km : Leun
3: 1895,29 km : vicky
Totaal gemaakte km's 1e challenge: 68.014 km

2014 - 2015
Top 3
1: 2598,87 km: moonforever
2: 2442,81 km: Chouchou
3: 1838,11 km: S_imonee
Totaal gemaakte km's 2e challenge: 70.204 km

2015 - 2016
Top 3
1: 2418,60 km: moonforever
2: 2255,70 km: sanowa
3: 1865,70 km: vicky
Totaal gemaakte km's 3e challenge: 67.255 km
[/quote]

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/AiymLG.jpg
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-08-16 10:36, in het totaal 6 keer bewerkt
Reden: 1-8-2016: Nieuwe actuele openingspost geplaatst toegestuurd gekregen door TS

goldenarrow

Re: Endomondo challenge: Bokt Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:36

Hij geeft bij mij Acces Denied aan als ik op de link klik.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:40

Mijn telefoon wil endomondo maar niet inloggen, met geen enkele ID. Erg jammer :( :(

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 20:43

goldenarrow schreef:
Hij geeft bij mij Acces Denied aan als ik op de link klik.

Hmm ik zal even aan de settings sleutelen, denk dat het dan toch openbaar moet.
Kan je het nog een keer proberen?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:44

Nu doet hij het wel :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:45

Jammer dat ik geen endomondo heb -O- Het is wel een super leuk idee. Iedereen veel succes en plezier! *\o/*

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:46

Leuk! ik ga me ook aanmelden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:48

Ik heb me aangemeld :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:48

Ik denk dat ik aangemeld ben, als het gelukt is tenminste :'). Ben niet zo handig met zo'n dingen.
Ik maak wel niet veel buitenritten... Zal dat eens meer moeten gaan doen

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:49

Ik doe ook mee maar ik had verwacht dat het alleen augustus was, maar jeetje jij hebt een hoop km's... :oo

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:49

Ik heb me aangemeld! ik hoop alleen dat de app het een keer op mijn telefoon gaat doen, anders hebben we er nog niets aan XD

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:50

Hoe krijg je tracks toegevoegd?

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:52

Ik ben ook aangemeld :D leuke motivatie om meer op buitenrit te gaan!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 20:53

goldenarrow schreef:
Nu doet hij het wel :)

Mooi, ik zie dat je erin staat inderdaad :)
Pas Endomondo op je mobiel gezet of heb je er al veel gebruik van gemaakt?
En welk paardje wordt het slachtoffer van de komende ritten? :+

Toydoll schreef:
Mijn telefoon wil endomondo maar niet inloggen, met geen enkele ID. Erg jammer :( :(

Lastig, heb je het ook al via Facebook geprobeerd?
Ik gebruik Facebook om in te loggen, maar heb alles ingesteld dat hij niets op facebook post.
Dus je hebt geen gespam op je tijdlijn als je dat niet wilt.

Daantjee12 schreef:
Hoe krijg je tracks toegevoegd?

Als je al km's hebt staan worden deze vanzelf toegevoegd in je aantal bij de challenge, dit kan even een dagje duren voor het verwerken. En elke keer als je rijdt en de app gebruikt, worden die km's na je rit automatisch toegevoegd. Je hoeft dus niets te doen, behalve de app aan en uit zetten :D

brittney98 schreef:
Ik doe ook mee maar ik had verwacht dat het alleen augustus was, maar jeetje jij hebt een hoop km's... :oo

Haha, ja ik heb aardig de smaak te pakken. Endomondo motiveert ontzettend.
Op Terschelling maakte ik zo'n 100 km per week, nu is dat teruggelopen naar 10-25 km/week ivm afwezigheid ruiterpaden en aanwezigheid van werk aan de studie. Maar alle beetjes helpen.

En voor alle aanmelders (het loopt zo hard dat ik er niet tussen kom haha), gezellig!
Ook voor jullie, hebben jullie al km's op de teller staan?
En wat doe je normaal gesproken met je paardje, rij je veel buiten en welke discipline vind je leuk?
Laatst bijgewerkt door mooney op 20-10-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:53

Ik heb me ook aangemeld!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:54

Ik heb me ook aangemeld. Stok achter de deur om door te zetten ;)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:55

Ah handig! heb enkel 12 en 16 augustus opgenomen. totaal 14,33 km. Rij niet zo vaak buiten (problemen met tractoren) dus dat houd ons wel tegen al vinden we het beide prachtig.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:56

Ik rij trouwens met wagen maar die optie staat er niet tussen ;-)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 20:59

Daantjee12 schreef:
Ah handig! heb enkel 12 en 16 augustus opgenomen. totaal 14,33 km. Rij niet zo vaak buiten (problemen met tractoren) dus dat houd ons wel tegen al vinden we het beide prachtig.

Mijn paard heeft een tractor en vrachtwagenfobie, dus ik ken het probleem.
Ik reed tot van de zomer nooit buiten thuis, enkel op vakantie. En nu zijn we door Endomondo het toch maar gaan proberen. Als we een trekker tegenkomen zoeken we een zijweggetje op waar we wachten tot hij voorbij is (mijn paard springt de sloot in als een trekker langs komt, niet grappig).
Dus wie weet gaat het met die van jou ook opeens een stuk fijner :)

Die 14 km zullen waarschijnlijk morgen er wel bij staan, hij heeft een beetje moeite om alles gelijk te verwerken. Helemaal als meerdere mensen erbij komen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:59

Wat een superleuk idee! Ik ben nu endomondo aan het downloaden, straks meld ik me even aan :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 21:00

Toydoll schreef:
Ik rij trouwens met wagen maar die optie staat er niet tussen ;-)

Ik rij onder het zadel en mijn andere pony staat voor de wagen. Hier gebruik ik ook gewoon de optie rijden voor.
Klopt voor je eigen calorieën niet, maar voor de rest komt het op hetzelfde neer. Dus ook menners zijn van harte welkom!

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:01

Zijn die calorieën voor jezelf? Ik dacht altijd dat dat voor je paard was... :+

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:02

Ik heb mij ook aangemeld:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:02

Ik ben nog niet toegevoegd :(

Ben benieuwd op welke plek ik zou komen te staan!

Ik rijd lange afstanden met Rogan en sinds deze week ook meer bakwerk

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:03

Ha wat leuk! Ik gebruik pas sinds kort Endomondo en vergeet hem soms nog aan te zetten maar ik doe graag mee voor de fun :D

Ik rij overigens recreatief. Toen ik nog in Den Haag woonde reed ik gerust iedere week drie keer buiten waaronder een rit van ruim drie uur. Nu is dat helaas beperkt tot minimaal een rit per week van ongeveer 1,5 uur.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 20-10-13 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt