Vanuit Arnhem(schaarsbergen) naar Ginkelseheide Ede.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Vanuit Arnhem(schaarsbergen) naar Ginkelseheide Ede.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 12:03

Hoi allemaal!

Ik zou graag te paard naar de Ginkelse heide willen komen in Ede. Laten we restaurant Juffrouw Tok aanhouden. Dan zit je geloof ik midden op de heide.

Ik sta op een stal in Arnhem in schaarsbergen. Ik heb al een aantal pogingen gedaan, maar ik kom in de knoop bij de Amsterdamseweg/ Koningsweg. Kan ik daar ergens onder door? Of moet ik die drukke weg oversteken? -O- Het liefst een weg waar enigszins ruiterpaden zijn.

Afbeelding

Even een foto erbij van maps.

Er zijn vast bokkers die deze route vaker hebben gereden! :) :D

Alle tips zijn welkom!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:56

Er loopt daar toch ook een stuk van de Veluwetrail? Misschien gewoon die bordjes volgen, dan kom je "vanzelf" in de richting van de Ginkel (via Wolfheze, dacht ik). Vanaf Wolfheze kun je met tunneltjes onder de A12 door, de N224 (Amsterdamseweg) moet je gewoon oversteken, maar dat lukt ook best.

senta

Re: Vanuit Arnhem(schaarsbergen) naar Ginkelseheide Ede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:30

De Veluwetrail volgen kan, je rijdt dan een heel eind langs het spoor en kunt vanaf de Buunderkamp weer naar het noorden, de snelweg onderdoor.

Je kunt ook een stukje de Amsterdamseweg volgen tot je onder de snelweg door bent. Dan kun je afslaan richting de ANWB, dat weggetje blijven volgen en dan door een tunneltje onder de snelweg door. Je kunt dan via een hek het Planken Wambuis in. Er loopt een pad min of meer parallel aan de Amsterdamseweg.
Uiteindelijk kun je via de ruiterroute in de noord Ginkel doorsteken naar het gebied achter juffrouw Tok. Deze route is veel korter dan via de Veluwetrail.

Rachel_x

Re: Vanuit Arnhem(schaarsbergen) naar Ginkelseheide Ede.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 11:43

Bedankt voor jullie tips! Ik ga zaterdag jouw onderste route eens proberen Senta :) Weten jullie misschien waar ik een overzicht kan zien van de routes die de veluwe trail heeft? al is het maar globaal. Of moet ik daar perse die kaart voor bestellen?