Deze Zadeltassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selina16

Deze Zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 15:25

_PatriciaH

Re: Deze Zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:28

Ik heb ervaring maar geen foto. Ik weet niet of ik hetzelfde merk heb maar ik kan ze alleen maar bovenaan vastmaken aan mijn zadel/beugelriemen maar dan klappert het echt alle kanten op. Ik ben nog steeds opzoek naar een riem wat ik er extra aan kan bevestigen zodat de onderkant aan de singel bevestigd kan worden zodat het stabieler ligt.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 05:37

Ik heb dezelfde, werkt goed! Ik heb alleen een dressuurzadel dus geen ringetjes om hem aan vast te klikken. Ik leg hem onder mijn zadel en dan vast aan het bovenste deel van de singelstoten.

Yolanda77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:18

Deze heb ik ook! Prima tassen, liggen stil en zijn nog best groot. Daardoor heb ik wel de ervaring dat als ik weinig spullen nodig heb (telefoon, portemonnee,sleutels) dat ik er een vest bij doe tegen het rammelen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:36

ik heb ze voor achter,voorlijkt me veel fijner
wat ik wel altijd doe is altijd bv een blikje er in heb zitten vul ik het tasje op met een theedoek anders gaat het hard op en neer

Strawberry11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:07

Ik heb een keer achter zadeltassen gehad, maar dat waren niet echt hele goede. In draf en galop klapperde het alle kanten op. Zorg inderdaad dat je voldoende riempjes hebt om ze goed vast te maken

Fotoveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:39

Ik heb ze ook idd! Ze zijn wel handig, maar je moet er geen lichte dingen in doen. Mag best wel wat in zitten. Of gewoon goed vast maken idd, want het klappert zo op en neer in galop. :P

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:43

Ik heb ze ook. Met de haakjes maak je ze vast aan de ringetjes voor een bokriempje. Onderaan zitten ook nog twee verlengstukken, waarmee je ze vastzet aan je singel. Je moet ze inderdaad wel behoorlijk opvullen en het gewicht goed verdelen over links en rechts.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:24

Ik heb ze ook. Vind ze ideaal. De tassen zelf zitten vast aan de achterste singelstoot. Het enige is wel dat je het gewicht goed moet verdelen, anders gaat ie een beetje scheef hangen.

Afbeelding

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:33

Die van barefoot klapperen niet.

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:30

Ik heb alleen maar ervaring met westernzadeltassen, maar zoals gezegd is; make sure dat alles goed stevig vast zit! Heb een keer de tassen verloren namelijk :') En ook goed het gewicht verdelen, anders hangen ze scheef en is niet fijn voor jou én paard.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:57

Djuulsie, die tassen van jou zou ik dus met een clip oppakken en vastklikken aan de achterkant van je zadel. Je hebt daar een bevestigingsmogelijkheid zitten, dus gebruik die dan ook om het gewicht van de rug af te halen. Zo op de rug (ook met dekje ertussen) heb je behoorlijk kans op irritaties voor je paard. Hoe beter je gewicht van de ruggengraat af kunt houden, hoe beter het voor je paard is.