goede accomodatie voor paardenvakantie Dwingeloo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prada

goede accomodatie voor paardenvakantie Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 23:12

In november willen wij met een aantal vrienden een weekend naar Dwingeloo. In mei zijn we ook een weekend weg geweest en dankzij goede tip van bokkers een leuke locatie gevonden, vandaar dit nieuwe topic. Dus wij zijn weer op zoek naar aanbevelingen:

We zijn op zoek naar een leuke accomodatie waar we zelf kunnen verblijven met de paarden. Het liefste een accomodatie waar:

* we zelf de paarden kunnen voeren/mesten. Sommige paarden moeten 's nachts op stal kunnen, andere paarden blijven 24 uur buiten.
* vlakbij het bos, we willen liever niet een eind rijden voor we bij het bos zijn.
* accomodatie waar ook voor een losse dag of nacht bijgeboekt kan worden.

Op internet staan zoveel mogelijkheden dat ik graag van jullie hoor waar jullie goede ervaringen mee hebben. We zijn op zoek naar een plek waar we vrij zijn om zelf onze paarden binnen/buiten te zetten, we huren alleen de accomodatie en doen de rest graag zelf.
Bedankt!

Jantine_

Re: goede accomodatie voor paardenvakantie Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:26

Ik ben geweest bij ehhhm even nadenken... Zonnetij.
Fijne mensen, kon een appart landje krijgen, ik kon hun voer of eigen voer pakken. Hij voerde hooi met zijn paard mee en gaf zelf mijn krachtvoer.
Hebben ook aantal stallen, kan zowel met tent/camper als huisje.

Wel vond ik het jammer dat de weide verder van de camping gelegen was dus degene die op stal staan 's nachts moet je heen en weer brengen. Wel weer mooi wandelingetje door het bos.

Je rijd overigens zo het bos in vanuit Zonnetij.

Tevens zit in het bos (bij de apparte weides) ook een bak.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:28

Overigens kun je daar tussen de koeien/schapen rijden over lange paden en kleine paadjes, echt lange ritten gemaakt daar!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:07

Wil je echt naar Dwingeloo? De Alberthoeve in Wateren is een super locatie voor ruiter en paard. Ben afgelopen weekend voor de 7e keer op deze locatie geweest.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:09

friesiszwart schreef:
Wil je echt naar Dwingeloo? De Alberthoeve in Wateren is een super locatie voor ruiter en paard. Ben afgelopen weekend voor de 7e keer op deze locatie geweest.

Dat komt omdat je niet weet wat er verder nog zit in die hoek........

Ik weet nog wel een mooi prive-plekje. Ik zal de gegevens even opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:12

Je zou ook manege drift kunnen proberen. Daar hebben ze erge gezellige slaapzolder. En anders kan ik je ook zeker de xxxx aanraden. Is echt prachtig hier op het moment en bos daar is ook net stuk groter dan die van Dwingeloo.
Maarja voordeel van Dwingeloo is dat je daar ook heel leuk dorp bij hebt zitten.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:15

Aanrader vond ik ook de Zonnetij! Super geregeld en veel mogelijk daar :)

prada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 23:39

Bedankt voor jullie reacties. We zijn al een keer bij de xxxx geweest, is ons super bevallen maar we willen graag meerdere plekken in Nederland bekijken vandaar een andere locatie.