Buitenrijdplekken voor hond en paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Henkje

Buitenrijdplekken voor hond en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 13:26

Sinds een paar maanden hebben we een leuke hond. Ze gaat graag mee naar de paarden en gaat tegenwoordig ook mee het bos (Reichswald) in. Hond luistert goed en loopt braaf los mee.

Nou vroeg ik me af of er meer plekken zijn in NL waar de hond los mee mag in het bos. Zover ik weet moet de hond op de Veluwe aangelijnd zijn?
We zoeken dan wel een bos waar je een paar uur kunt rijden zonder al te veel wegen over te steken, waar we een lang weekend kunnen vakantie vieren :)

Afbeelding

Emita

Re: Buitenrijdplekken voor hond en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:29

Op bepaalde plekken bij de Ginkelse Heide bij Ede mogen de honden wel los lopen. Op het Monsterse strand mogen honden ook los. Verder weet ik het niet precies.. Maar ben ook wel benieuwd naar meer reacties :D

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 13:35

Dank je wel :) Ginkelse heide is in ieder geval prachtig en dichtbij!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:22

Is officieel de Edese hei waar het losloopgebied is. Daar rijden wij ook met de hond (zie profiel en avatar :D ). Het rondje wat je kan maken waarbij de hond los mag is alleen niet zo groot. Met een uurtje ben je wel klaar. Er zijn weinig gebieden in NL waar je kan mooi kan rijden, en de hond ook los mag. Strand is volgens mij nog de beste optie, buiten het seizoen mag op de meeste stranden de hond los, en mag je ook weer overdag met je paard het strand op.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:15

Losloopgebieden zijn helaas zeldzamer dan ruiterpaden. De Edese hei en het aangrenzende stukje bos is prachtig en ongeveer het grootste losloopgebied van de Veluwe, maar inderdaad, in max een uurtje ben je daar echt wel doorheen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:49

Op het Rozendaalse Veld is ook nog een stuk waar de hond los mag, daar kun je alleen geen rondje maken.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:49

Het bos/heide gebied tussen Wapserveen en Havelte is grotendeels toegankelijk met hond. Je loopt wel kans de schaapskudde tegen te komen, dus je hond moet dan wel onder appel staan. In dit gebied kun je uren rijden. Een weekend kun je je er zeker wel vermaken. Eventueel ben ik wel bereid om als gids mee te gaan.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 10:34

@criollo_yess; dank je wel voor je aanbod! Ik houd het in mijn achterhoofd :)

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:27

In Noordwijk mag je hond mee in het bos/duin/strand, behalve in de zomermaanden.
Als je meer informatie wilt over bijvoorbeeld terrein of accommodatie kan je mij pb'en.