rijden van apeldoorn naar arnhem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

rijden van apeldoorn naar arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 09:33

Hallo bokkers!

Ik heb even eem vraagje, ik zou graag van apeldoorn naar arnhem willen mennen.

Nou vraag ik me af of dit mogelijk is zonder over park de hoge veluwe te gaan.

Ik heb zelf 3 kaarten ( paardrijden op de veluwe, boswachterij ugchelen en wandel fiets en ruiterkaart nummer 7) al deze kaarten houden op bij beekbergen/ hoenderloo, ik heb gekeken voor wandel fiets en ruiterkaart nummer 9 maar daar staat bij dat er in dat gebied geen ruiterroutes lopen.

Zijn er dan helemaal geen routerroutes die kant op zonder geld te hoeven betalen?
Uiteraard ken ik wel de weg die met de auto kunt rijden van hoenderloo naar arnhem maar uiteraard rijd ik liever gewoon door het bos.

Ik hoop dat hier iemand is die me er meer over kan vertellen.
Groetjes

Sok

Re: rijden van apeldoorn naar arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:27

PB Muurp hier op bokt eens, die rijdt veel in die omgeving, misschien weet zij het?

Veel plezier alvast!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:44

Hangt er een beetje af van welke kant van Apeldoorn je vertrekt:
http://goo.gl/maps/Jn85J

Je kan ook door Nationaal Park de Veluwezoom, daar is echter een penning verplicht en deze kost ook geld. Ik denk dat je, als je door de natuur richting Arnhem wilt er haast niet aan ontkomt dat je geld moet betalen om door bos en heide gebied te mogen rijden. Wat voor jou het meest praktisch is hangt er een beetje van af van welke kant je vertrekt uit Apeldoorn.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:54

Volgens mij is je bericht verranderd haha, ik vertrek ongeveer vanuit ugchelen , dus dan zou je wel over park de hoge veluwe kunnen gaan, ik had inderdaad ook al gezien dat ik via de veluwezoom kon gaan.
Ik ga nog eens even puzzelen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:58

Klopt...ik had op het kaartje gekeken :) en daarna het berichtje even aangepast. Als je over de Veluwezoom wilt moet je wel even kijken waar je het handigst de A 50 kan passeren.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:29

Ja dan ga ik dat maar eens uitzoeken denk ik, dan moet dat hem maar worden geloof ik.. zaterdag ga ik hem rijden, ik zal even laten weten hoe we zijn gegaan en hoe het beviel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:29

Vanuit Uchelen richting Kootwijk, over het Kootwijker zand, door Harskamp naar de Ginkelse Heide. Grofweg de N224 volgen, bijvoorbeeld via Wolfheze. Je Kunt daar onder het Nationaal Park Hooge Veluwe door rijden richting Arnhem. Het is wellicht niet de mooiste route die je kunt verzinnen, maar het is prima te rijden en je hebt geen vergunningen nodig.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 22:16

We zijn vandaag gaan rijden, natuurlijk verkeerd gereden haha! Maar we weten nu hoe we de volgende keer moeten.. en we hebben vandaag ook een erg mooie route gehad!

Ikke: dat is wel een heel eind om zeg, normaal rijden we altijd in de richting vam kootwijk maar dat is nogal de anderekant op vanaf ons gezien, buitendat is het zand oversteken echt geen optie met de wagen, denk dat ik nog geen 100 meter kom

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:36

sasjaaa schreef:
We zijn vandaag gaan rijden, natuurlijk verkeerd gereden haha! Maar we weten nu hoe we de volgende keer moeten.. en we hebben vandaag ook een erg mooie route gehad!

Ikke: dat is wel een heel eind om zeg, normaal rijden we altijd in de richting vam kootwijk maar dat is nogal de anderekant op vanaf ons gezien, buitendat is het zand oversteken echt geen optie met de wagen, denk dat ik nog geen 100 meter kom

Ehm, het is de enige optie als je niet door het Nationaal Park wilt rijden. Je kunt ook prima om het stuifzand heen rijden, er zijn daar genoeg ruiter- en menpaden.
Alternatief kan nog zijn om via Hoenderloo en de provinciale weg richting de Koningsweg te nemen, maar dat is ook niet de mooiste route ooit.

Het zijn de keuzes die je moet maken. Omrijden of toegangskaarten.......

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 12:52

Nouja we zijn nu gewoon over de loenermark naar de veluwezoom gereden, dan ontwijk je ook de hoge veluwe en rijd ne niet veel om.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:01

Hoi, waar kan je de A50 dan over vanuit Ugchelen-Beekbergen?
En hoe lang heb je er over gedaan om naar Arnhem te rijden?

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:23

Je hebt een rustige oversteek in Beekbergen dichtbij de Stoppelbergweg. Weet zo niet de juiste straatnaam meer. En die komt dan weer uit op de Loenermark.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:18

Thanks!!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 23:00

Ik ben overgestoken bij mendel, dat wegrestaurant bij de oprit bij beekbergen, als je dan rechts gaat ga je de a50 over

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:18

Maar voor de Loenermark en de Veluwezoom heb je wel een vergunning nodig :j en die kost zover ik weet ook nog steeds geld. Je kan ervoor kiezen om hem niet aan te schaffen, maar een boete is nog altijd een stuk prijziger als de vergunning.

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:24

Rij regelmatig op de Loenermark maar heb er nog nooit voor betaald.. ( hoeft volgens mij ook niet) Je moet wel op sommige plekken in het bezit zijn van een ruiterbewijs maar zelfs daar ben ik nog nooit op gecontroleerd. Veel plezier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:38

Voor de Veluwezoom is een vergunning wel verplicht, kan zijn dat de Loenermark idd niet meer bij het Nationaal Park hoort. Maar als je de Veluwzoom over wilt is een vergunning wel nodig.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 09:40

De loenermark idd niet volgens mij, de veluwezoom wel maar das een stuk voordeliger dan park de hoge veluwe
Verder heb ik mn ruiter en koetsiers bewijzen dus das geen probleem

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:56

Heb t nog even opgezocht. Je hebt dus voor hoge veluwe die gele plaatjes nodig. Deze moet je aanvragen bij srr en dat duurt iets van 8 weken...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:51

Susie1992 schreef:
Heb t nog even opgezocht. Je hebt dus voor hoge veluwe die gele plaatjes nodig. Deze moet je aanvragen bij srr en dat duurt iets van 8 weken...

Onder welke steen komt dat verhaal vandaan?? Dat plaatjesgebeuren is jaaaaaaaren geleden al afgeschaft........

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:55

ikke schreef:
Susie1992 schreef:

Onder welke steen komt dat verhaal vandaan?? Dat plaatjesgebeuren is jaaaaaaaren geleden al afgeschaft........

Staat nog steeds op hun website :+

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:49

Zucht, de Hoge Veluwe heb je geen plaatjes voor nodig en ook nooit nodig gehad. Dasr betaal je entré. Voor de Veluwezoom heb je tegenwoordig een vergunning nodig en die kan iedereen kopen, of je nu wel of niet een ruiter of koetsiersbewijs hebt. Daar had je vroeger die gele plaatjes maar dat is al jaren terug, en staat echt niet meer op de site van de Veluwezoom hoor.
Ben wel benieuwd welke site je dan bekeken hebt.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:53

Je kan prima van apeldoorn naar Arnhem zonder door het park De Hoge Veluwe te rijden. Op de Veluwezoom is, zoals al vaker gezegd, een label nodig. Voor iedereen te koop voor €15