Locatie voor dressuurweekend gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Locatie voor dressuurweekend gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 17:02

:wave: Bokkers,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een geschikte locatie voor een dressuurweekend. De datum is al geprikt, instructeur geregeld, nu nog ween plek voor de paarden en ons.

- 3 personen + 3 paarden
- 18 t/m 21 oktober (vrijdagochtend aankomst, maandagavond terug) ik moet i.v.m. vervoer eigenlijk al op donderdagavond terecht kunnen
- i.v.m. met het jaargetijde zoeken we naar een locatie die toch wel voorzien is van een (bij voorkeur 20x60m) binnenrijbak
- de paarden moeten in een weide/paddock kunnen

Nu komt het leuke: één van ons komt uit Limburg, een ander woont boven in Noord Holland en de derde een stukje boven A'dam. De instructeur komt zelf uit Zwolle, maar heeft helaas nog geen eigen locatie. We zijn dus aan het zoeken in de richting Zwolle, Harderwijk, Uddel, Amersfoort.

Het zou ideaal zijn als wij, de amazones, ook op de stal zelf zouden kunnen verblijven, maar een vakantiepark in de buurt (hoeft niet direct een Centerparks te zijn :$ ) is ook prima.

Brand los!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:30

Laatst bijgewerkt door ikke op 02-09-13 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:32

Ik ken een pensionstal bij ons in de buurt (was eerder manege)
Hebben ze binnenbak, paarden komen buiten.
Voor de instructrice is het dichtbij maar voor jullie wel een eindje weg.
Ook is er een camping in de buurt (denk kwartiertje fietsen).

Pensionstal staat in Nijverdal.

PB voor site

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 21:47

ikke schreef:
[BRT] Op vakantie met paard? Accomodaties in Nederland!
Hier al eens rondgekeken?

Dopheets Del zou prima aan de eisen kunnen voldoen, al moet je genoegen nemen met een 20x40 bak..... http://groepsaccommodatiemiddennederland.nl/index.html
Als je even onder downloads kijkt, heb je daar een PDF van het Kootwijkerzand; fijne buitenrit gewenst :)

Ja, die eerste link had ik ook al gezien.

Die blokhut bij Dopheets Del klinkt wel heel erg gezellig! Ik gooi het even in de groep, en dan ga ik misschien wel even contact met ze opnemen. Ik zie op de site zo gauw niets staan over faciliteiten voor de paarden, weet jij daar misschien meer van?

@JesdaPower, bedankt! Maar ik heb al een paar locaties gevonden waar zowel wij als de paarden terecht kunnen, en dat heeft dan toch onze voorkeur :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:53

Ze hebben stallen en weiland. Dag en nacht op de wei is daar geen punt, deel stal, deel weiland kan ook. De blokhut heeft z'n "eigen" weiland; dan kunnen de paarden op het terras komen (als je wil).
De blokhut zelf ken ik verder niet van binnen; het appartement is ruim en gezellig, ook met 10 personen.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:36

Dop Heets Del is leuk en goedkoop. Wel moet je alles zelf doen (voeren, mesten, weide, je huisje schoonmaken), maar je bent ook zo bij de stallen want daar slaap je boven. Wel moet je er rekening mee houden dan het super gehorig is. Je hoort elke staldeur open en dicht gaan (ook als er zachtjes gedaan wordt). Toen ik daar was, was ik iedere ochtend om 7 uur wakker.

Je krijgt per groep 1 stuk land. Wil je je paarden niet bij elkaar hebben, maar wel tegelijk op het land moet je zelf voor lint en paaltjes zorgen. Het stuk wei moet je uitmesten voordat je de accomodatie verlaat.

Zelf krachtvoer meenemen en ruwvoer en stro kan je onbeperkt pakken. Ruwvoer mag ook op het land gegeven worden.

Ik heb geen stap gezet daar in de binnenbak, super mooie omgeving daar inderdaad.

De buitenbak is overigens veel te zwaar om in te rijden. Daar wordt in gelongeerd (al zou ik dat ook niet doen) of los gooien.

Cadeautje23

Re: Locatie voor dressuurweekend gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:44

Op een halfuurtje van Zwolle heb je de Horsetellerie. Je kunt er geweldige buitenritten maken door de bossen van het vechtdal en op het terrein tref je zowel een binnen- als buitenbak. Stallen, weiland de works. Via www.coupony.nl kan je hier nu een lang weekend / midweek een luxe huis voor 4 pers. + max. 4 paarden mee boeken voor 64,- p.p. / 254,- voor de groep. Zie http://www.coupony.nl/deals/paard-vakan ... setellerie