Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar het was het waard!
horsies5 schreef:Ik ben van plan om volgend jaar in de zomer een trektocht te gaan doen met mijn paard..
Ik heb niet goed een idee van wat realistisch is voor een trektocht en hoe ik dit het beste moet aanpakken omdat ik dit nog nooit gedaan heb
Graag zou ik van zijn stal naar zee rijden.. Het zal niet onder de man zijn maar voor de kar
Ik heb de plaatsnamen ingevoerd bij google maps en dan op wandelen geklikt en kom dan op een 150 km enkele reis uit.. Dit zou dus 300 km zijn in totaal.. uit gaande van 20 km per dag zou dit 15 dagen duren, iedere 5e dag een rust dag dus dat zou 18 dagen zijn.. Nou wil ik bij strand ook graag een strandrit maken dus al met al zou ik er minimaal 3 weken voor uittrekken maar misschien wel 4 weken..
We hebben nog een hele tijd ter voorbereiding natuurlijk..
Hoe zouden jullie je voorbereiden? En denk je dat het uberhaupt mogelijk is?
Verder hoe pakken jullie het tijdens een trektocht zelf aan? bijvoorbeeld met eten, hoe ga je naar de winkel bijvoorbeeld?.. hoe hou je je het beste aan de route en hoe plan je de route?
Gypsy schreef:Qua hoeven zou ik het even rustig aankijken, als je paard nu zonder problemen 10 km over asfalt kan lopen, zonder problemen, kun je dit misschien nog wel uitbouwen naar 20, of anders deels aanvullen met hoefschoenen. Het lijkt mij zonde, om er ijzers onder te slaan als je paard blijkbaar zulke goede hoeven heeft. Dan zit je er straks voor goed aan vast....
Gypsy schreef:Qua hoeven zou ik het even rustig aankijken, als je paard nu zonder problemen 10 km over asfalt kan lopen, zonder problemen, kun je dit misschien nog wel uitbouwen naar 20, of anders deels aanvullen met hoefschoenen. Het lijkt mij zonde, om er ijzers onder te slaan als je paard blijkbaar zulke goede hoeven heeft. Dan zit je er straks voor goed aan vast....