hallo, wij gaan binnenkort naar Texel en nemen voor het eerst onze pony mee op vakantie. nu moet ze dus voor het eerst lang op de trailer en daarna voor het eerst met de boot. Ook gaat ze voor het eerst naar het strand. Heeft iemand tips over wat wel en wat vooral niet te doen? De eerste strandritten kan m'n dochter met de pony met een groep mee maar ze wil ook wel een paar keer zonder een grote groep rijden. Ze is vijftien zou het wat zijn om mee te fietsen tot aan het strand en dan over het strand te gaan wandelen terwijl ze een stuk over het strand rijdt? dan kan ze terug komen als ze lang genoeg heeft gereden (of ze aan het einde van het stuk is waar paarden zijn toegestaan) ze heeft wel veel verantwoordelijk gevoel en rijdt hier ook vaak buiten in het bos.
Ik ben inmiddels 3x op vakantie geweest met mijn paard op texel. De boot gaf die van mij niet zoveel om, ik ben er wel de eerste keer bijgebleven. Ik had er een hooinet inhangen en hij stond gewoon rustig te eten. Het strand vond hij de eerste keer wel eng, maar als je met een groep bent is dat wel makkelijker. Het is wel handig om thuis al wat op te bouwen qua buitenrijden, wij reden meestal rond de 2 uur per dag. Als je nog meer vragen hebt stuur maar een pb
ikke
Geplaatst: 20-08-13 09:40
Aanvulling op Nina: de eerste dagen niet hard galoperen op het strand. Zo voorkom je de associatie strand = hard. Daar ga je anders veel plezier van hebben, not......
bedankt voor de tips. de reis ging heel goed en de eerste strandrit ook (deze was met een groep mee) nu nog een route vinden waar we mee bij het strand komen, en een overgang waar je met het paard over kan/ mag en ik een beetje kan fietsen en er ook ruimte genoeg is voor mn dochter om te rijden.
Waar zitten jullie op texel? Vanaf het turfveld kom je bij de westerslag t strand op. Via een ruiterpad. Ook langs ecomare loopt zo'n pad. Bij de cocksdorp loopt door t krimbos ruiterpad dat via de duinen op t strand uit komt. Ook bij de jan ayeslag mag je met je paard t strand op binnen de toegestane tijden. Daar kun je ook meefietsen...
Blijf in het begin gewoon bij je paard, je paard vertrouwd jou het beste! Geef hem lekkere dingen en neem desnoods borstels mee ofzo dat je hem borsteld! Dan word het vanzelf vertrouwd