Koets tegen auto, verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Koets tegen auto, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 00:49

In Belgie: Mijn vriendin is met de koets met haar pony per ongeluk tegen een auto gereden en dat heeft het glas van een licht kapot gemaakt...
Kan de aansprakelijkheidsverzekering deze kosten dekken, of is er hiervoor een andere verzekering nodig in Belgie?

Groetjes Iris

KimD

Re: Koets tegen auto, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:50

Ik durf niet te zeggen hoe dat in België zit maar hier kun je volgens mij aanspraak maken op je koetsiersbewijs? Of gewoon WA dat dekt durf ik niet te zeggen..

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 00:58

Ja het probleem is dat het koetsierbewijs niet verplicht is en ze dat nog niet heeft... Ze heeft enkel de beide ruiterbewijzen (bij ons is dat A en B)...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:49

Deze schade is voor rekening van de eigenaar van het paard. Deze valt dan onder de WA verzekering.
Gezien de wellicht geringe schade zou ik deze zo betalen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:28

Bel het juridisch loket ipv je vraag hier stellen en verschillende antwoorden te krijgen. :)*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:34

Je vriendin moet gewoon even haar eigen verzekering bellen en overleggen wat de beste optie is.

Ik moet zeggen dat ik wel bij mijn verzekering heb aangegeven dat ik met de paarden naar buiten ga, zodat dat zeker verzekerd is als ze iets aanrichten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:40

Hier in Frankrijk moet je aangeven dat je huisdieren hebt, in ons geval een paard en alle schade aan derden die het paard veroorzaakt (exclusief schade van de ruiter die OP het paard zit) wordt dan vergoed. De premie is paar tientjes duurder. De ruiter valt gewoon onder haar eigen ziektekosten verzekering ook als het een andere is als de eigenaar.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:42

valt dit niet onder de familiale? ik heb overigens net om die reden een verzekering bij de vlp (de C+I)
kost maar 25€ per jaar. de standaardverzekering (C) kost maar 15€ maar dan ben je enkel verzekerd bij de activiteiten van de vlp. voor 10€ meer (de I) ben je ook verzekerd bij alle ongevallen die niets met de vlp te maken hebben maar wel met je paard(en). Ik denk dat het het beste is dat je dit eens navraagt bij je verzekeringsmakelaar.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 18:17

Oké, bedankt voor al jullie antwoorden!