aangezien ik dit wel iets vond voor bij de vraag over buitenrijden zit ik eigenlijk met t volgende... gister was ik weer eens op t strand geweest met mijn meisje maar eigenlijk er nooit bij nagedacht of een kwal eigenlijk een paard of pony kan steken. zag toevallig gister echt ontzettend veel kwallen in t water toen ik met mijn meisje wou gaan zwemmen.
dus mijn vraag wie weet of een kwal een paard of pony kan prikken/steken??
Mungbean
Geplaatst: 20-07-13 12:57
Ja natuurlijk kan dat. Hoe weet die kwal nou of het een mensen of paardenbeen is. Als het in de weg staat, dat staat het in de weg.
Mijn hond is van de week ook gebeten door een kwal en die heeft ook haar dus zegt niets een paard kan ook even goed gebeten worden.
Leffroi
Geplaatst: 20-07-13 13:51
Een kwal bijt niet, die prikt. Dat controleren ze zelf niet, dat gebeurd nou eenmaal, net als een brandnetel bijvoorbeeld. Een kwal prikt net even wat harder en kunnen zeker een paard ook prikken
Jet
Geplaatst: 22-07-13 00:05
Een mens kan, als hij er allergisch voor is, gigantisch last hebben van een kwallenbeet/steek. Of dat voor een paard geldt weet ik niet, maar ik weet dat honden er soms ook heel verkeerd op kunnen reageren. Ik weet wel dat wij vroeger ( zo'n 35 jaar geleden) al voor gewaarschuwd werden. Bij veel kwallen niet in eht water en de kwallen die op het strand lagen vermijden. Ikzelf zou er dus goed voor oppassen en als het oostenwind is ( staat gelijk aan veel kwallen) niet het water in gaan.