is er animo voor vakantie plek op de Veluwe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

is er animo voor vakantie plek op de Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:14

Lang verhaal kort: hebben de mogelijkheid om een weilandje met bak en n paar boxen te huren. Is oude meuk en moet behoorlijk opgeknapt worden en de bedoeling is om er later ( als onze paardjes ouder worden) twee veulens daar te laten opgroeien. Tot die tijd leek het mij leuk om het aan vakantie ruiters/ paarden te verhuren. Er is ook plek om n tent of caravan bij te zetten. Maar ik vraag me nu af, of er wel animo voor is. Zitten vkak bij de Veluwetrail. En hier in de buurt is verder niet zooo veel aan onderdakadressen. .. dus ben benieuwd

ElSea

Re: is er animo voor vakantie plek op de Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:19

Ik weet bijna zeker van wel! Veluwe i een onwijs gewilde plek om te rijden, dus dan lijkt het me fijn om daar ook van dit soort overnachtings plekken te hebben.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:20

Is er elektriciteit en stromend water?
Dan is er denk ik wel animo voor, maar ik weet niet hoe het zit met wetten en regels of je er zomaar mensen mag laten kamperen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:37

Die laatste dus. Mensen die daar gaan kamperen, willen wel graag warm en koud water, een douche, een toilet tot hun beschikking hebben. En electriciteit. En ik zou er even achteraan gaan of er nog verzekeringen afgesloten moeten worden eventueel. En inderdaad, mag dat zomaar, daar mensen laten kamperen?
En wil jij dan voor hooi en stro zorgen? Dat maakt het bijvorbeeld al makkelijker voor kampeerders, ipv balen mee moeten slepen en de helft achter moeten laten omdat er losse plakken overblijven. Om nog iets praktisch te noemen.

Als alles geregeld zou zijn, en er zijn faciliteit zodat je er ook fatsoenlijk een paar dagen kunt doorbrengen, dan denk ik wel dat er animo voor is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:41

Misschien nog een idee als je hier mee doorgaat: zet er zelf een caravan neer, met kopjes, borden etc erin, die mensen kunnen huren! Dan krijg je vast meer klandizie voor bijvoorbeeld de weekenden: mensne hoeven alleen beddengoed en handdoeken in te pakken bij wijze van, trailer achter de auto en hop, op naar een weekendje veluwe!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:46

En denk er even overna hoe je het doet met de paarden. Komen ze bij jouw paarden te staan? Of apart ? In het land (en is het dan groot genoeg)? En hoe zit het met het eten voor de paarden?

Maar ik denk wel dat er animo voor is hoor :j. Genoeg mensen die een niet zo groot plekje willen om hun vakantie of weekendje weg door te brengen. Vraag inderdaad wel even na hoe het zit met vergunningen en denk na over voorzieningen voor de mens :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:52

Water ( warm weet ik noog niet, koud is er zeker) en stroom is er. Wat n caravan vast neerzetten betreft, denk ik niet dat dat mag ivm regeltjes en wetten. Maar als iemand zijn tent neerzet , geeft dat denk ik , geen problemen. Voor hooi en bodembedekking ga ik natuurlijk zorgen en bvb krachtvoer ( basisbrok en muesli). Moet natuurlijk dan ook n wc komen. Maar de optie blijft ook om alleen dan de stalling te verhuren en voor de mensen zijn er genoeg mogelijkheden in de omgeving. ..

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:55

@zap... geen probleem hoor, ons paarden staan op de andere kant van de weg.dus op zich heeft de huurder het geheel dan zoor zich. Wel met optie, dat gevoerd kan worden ( moet tenslotte ook mijn jongens eten geven, haha).

pdn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:57

Ik zou wel even aan de gemeente vragen waar je woont, of het mag, en welke vergunningen je nodig hebt. Dit verschilt namelijk per gemeente,.
Voor de rest sluit ik me aan, fijn plekje met fijn gras, wat beschut is, met een plekje om te douchen, toilet en af te wassen.
Lekker dicht bij een trail, is altijd gewild.

gr. Petra

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:02

@Petra, ga ik zekers doen... maar als het niet mag of te moeilijk (en duur) wordt, dan zonder ten/ caravan plaats. Dan alleen voor de paardjes. Zoals gezegd,zat campings en hotels in de directe omgeving. Daarvoor dan service voeren en tiezicht :-)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:05

Aan iederen : sorry... zit op de mobiel en ben te idiot om goed te tikken... dus sorry voor de spelfouten :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:40

sasja0705 schreef:
Water ( warm weet ik noog niet, koud is er zeker) en stroom is er. Wat n caravan vast neerzetten betreft, denk ik niet dat dat mag ivm regeltjes en wetten. Maar als iemand zijn tent neerzet , geeft dat denk ik , geen problemen. Voor hooi en bodembedekking ga ik natuurlijk zorgen en bvb krachtvoer ( basisbrok en muesli). Moet natuurlijk dan ook n wc komen. Maar de optie blijft ook om alleen dan de stalling te verhuren en voor de mensen zijn er genoeg mogelijkheden in de omgeving. ..

Nope, of je laat kamperen op je terrein of zelf een caravan verhuurt; die regels verschillen niet zoveel en vergunningplicht geldt zeer waarschijnlijk voor beide situaties.

Immers, ik zou ook m'n trailer aan m'n camper kunnen knopen en bij je komen staan. Zo zijn er allerlei situties te bedenken.

Begin dus bij de gemeente en overleg het vergunningtraject en de eisen die de gemeente stelt om die vergunning af te geven. Dan weet je of het realiseerbaar is. Krijg je geen vergunning, ben je immers uitgel*ld.

Daarna bepaalt de spartaansheid van je kampeerplek voor een belangrijk deel het soort mensen dat je aantrekt. Biedt dus datgene wat je beoogde klantenkring graag wil.

Vraag is er altijd wel, zeker in magere gebieden en als je er niet van afhankelijk bent, is er al helemaal niks mis met een kleinschalig plekje (ik hoor graag als je klaar bent).

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 16:03

Zo, de Triple B ranch is n feit :-) alleen nu de reuze klus om alles op te knappen. Maar wel zin in. Dus volgend jaar is er n plekje op de Veluwe ...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:10

Zo makkelijk gaat dat niet, voor mensen te laten kamperen moet je een hele rits vergunningen hebben en ook aan een heleboel eisen voldoen. Je mag niet zomaar ergens je tent neergooien. Daarbij inderdaad meerdere douche / toilet ruimtes en een ruimte waar afwas gedaan kan worden.

Veluwe is een mooi gebied en daar zal zeker animo voor zijn, maar denk er goed over na! Het vergt echt veel tijd en moeite voor alles op een rijtje te krijgen hiervoor. ;) Ik werk zelf op een vakantiepark en ben dus vrij bekend met al die zaken. :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:18

Gaaf zoiets.

kamperen moet je eens navragen.
laatst was op het nieuws dat je nu ook veel ziet dat mensen hun tuin verhuren.
bijvoorbeeld in je boomgaard of op de boederij
en dat zonder vergunningen.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:51

Op de Veluwe is animo genoeg vooral in de omgeving van ruiterpaden.

Voor het echte kamperen komen echt wel wat eisen kijken.
Wij hebben al 55 jaar een svr camping(kamperen bij de boer) en moeten aan een heleboel regels voldoen.
Het vergt heel veel tijd, vooral als je bijvoorbeeld een caravan gaat verhuren.(schoonmaken tussen de verblijven door)
Je moet alles goed onderhouden, want mensen kunnen behoorlijk kritisch zijn.

Je zou eens kunnen kijken of je kunt gaan samen werken met iemand die B&B verhuurd, op die manier kun je iets voor elkaar betekenen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 16:56

@farmershill, dankje voor de tip. Vooral omdat ik er ni achter ben dat alleen maar koud water er is, dus n bb is n optie en ook de hotels en campingd hier.. en t zal vooral hobby blijven :-)

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:39

Nou super leuk idee! vind ook altijd die plekken leuk waar je je paard vast kunt zetten en even kunt lunchen of iets drinken en dan weer verder kunt gaan met de buitenrit.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 18:18

Even een update: kamperen wordt t in iig niet. De eigenaar is kennelijk in dat opzicht al eens bedrogen omdat achter zijn rug om gewoon n caravan geplaatst werd... dus hoef ik naar vergunningen helemaal niet te kijken. Wordt dus alleen verhuur voor paarden.... en dat zeker niet voor volgend jaar. De schade :-) is nu opgenomen. .. en dat wordt voorlopig iedere weekend klussen en opknappen :-) :-)

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:29

Ik wou net zeggen; er heeft een caravan gestaan, die stond er namelijk toen ik het ging huren :+

Succes met klussen, het is een superfijn plekje!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 18:33

@ navy... ja, is n superfijn plekje. .. en juist de huurder ( je weet wel wie ik bedoel , begint met t en eindigd op, hihi) heeft de boel behoorlijk vernageld voor iederen die naar hem komt ...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 16:45

Zo... behoorlijk al wat opgeknapt. ..dus vanaf t weekend staan gastboxen op de bokt markt... maar verwachten jullie (nog) niet te veel :-)