Dan neem je je pony's natuurlijk gewoon lekker mee!
Dit is het 4e jaar dat ik in de zomer met de paardjes naar het Noorden reis om lekker te kunnen rijden op het mooie Terschelling.
Even niet dagelijks in de bak, maar lekker de natuur in en zo af en toe naar de rijvereniging om de dressuur een beetje bij te houden.
Nu heb ik sinds kort een slimme mobiel

Het leek me wel leuk om een soort dagboek bij te houden met de statistieken erbij, kan ik eens kijken hoe moe de paarden van de vakantie worden.
Jullie zijn gewaarschuwd, ik ben van plan braaf elke dag neer te zetten wat we hebben gedaan, dus misschien ga ik in mijn eentje wel heel dit topic vol spammen

Ik zal eens even een voorstel ronde doen en omdat we op een paardenforum zitten stel ik dan natuurlijk de paarden voor.
Zullen we beginnen met een foto?

Daar heb je ze dan, zelfs nog een foto op Terschellinger grond (alleen niet van dit jaar

Links mijn lieve Arabische ruin Pashtashe (Pas voor het gemak). Hij is 11 jaar en woont al dik 6 jaar bij mij. Een figuur apart, maar wel een wereldpaard en gemaakt voor uren rijden over het strand. Maar wel samen met zijn vriendin, want anders is de boze wereld toch wel een beetje eng.
Rechts mijn boefje, Welsh pony Kirsten. Ze is 8 jaar jong en ik heb haar zelf opgeleid, Kirsten woont bij mij sinds haar 3e jaar, maar ik ken haar al mijn hele leven. Kirsten gaat mee als handpaard, onder het zadel en als ik een wagen kan lenen doen we ook een rondje aangespannen (ik kon mijn eigen wagen niet meenemen). Verder is zij mijn wedstrijdpony en hebben we een demo VD en springen zonder hoofdstel op het programma staan, dus zal ze ook soms serieus aan de bak moeten.
Onze mogelijke vormen van vervoer zijn als volgt:

Op Pas met Kirsten als handpaard

Alleen met Kirsten

Of met Pas

En je kan natuurlijk ook heerlijk met een vriendin gaan rijden
Nou dat was een mooie verzameling zo.
Omdat ik van nature heel nieuwsgierig ben en alles met elkaar wil vergelijken, heb ik een week geleden de app aangezet terwijl ik in de bak aan het rijden was. Zo hoopte ik een beeld te krijgen van het werk wat mijn paarden gewend zijn en dan kan ik dat mooi vergelijken met wat ze in de vakantie moeten doen.
3 kwartier dressuur rijden ziet er dan als volgt uit:

Conclusie: de app werkt niet heel nauwkeurig, want onze bak is toch echt rechthoekig. Maar voor het idee is het een leuk ding.
We zijn gisteren 's avonds aangekomen op Terschelling en door omstandigheden heeft Pas nog geen ijzers, dus we zullen vandaag de route daar een beetje op moeten aanpassen. Maar er komt vandaag dus nog een app-update

Naast de app-updates zal ik zo af en toe ook foto's posten, over een tijdje komt er namelijk een vriendin die hele mooie foto's maakt en die zal ik zeker delen