Op vakantie met 2 pony's en GPS tracking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Op vakantie met 2 pony's en GPS tracking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 07:49

Tja, wat doe je als je (bijna) 2 maanden op (werk)vakantie gaat naar het mooiste waddeneiland van de wereld?
Dan neem je je pony's natuurlijk gewoon lekker mee!

Dit is het 4e jaar dat ik in de zomer met de paardjes naar het Noorden reis om lekker te kunnen rijden op het mooie Terschelling.
Even niet dagelijks in de bak, maar lekker de natuur in en zo af en toe naar de rijvereniging om de dressuur een beetje bij te houden.
Nu heb ik sinds kort een slimme mobiel :+ en kan ik dus heel leuk met Endomondo tracken hoeveel kilometers ik maak en waar ik rij.
Het leek me wel leuk om een soort dagboek bij te houden met de statistieken erbij, kan ik eens kijken hoe moe de paarden van de vakantie worden.
Jullie zijn gewaarschuwd, ik ben van plan braaf elke dag neer te zetten wat we hebben gedaan, dus misschien ga ik in mijn eentje wel heel dit topic vol spammen :') Maar het is natuurlijk leuker als er ook mensen zijn die zo af en toe komen spieken wat we uitvoeren.

Ik zal eens even een voorstel ronde doen en omdat we op een paardenforum zitten stel ik dan natuurlijk de paarden voor.
Zullen we beginnen met een foto?
Afbeelding
Daar heb je ze dan, zelfs nog een foto op Terschellinger grond (alleen niet van dit jaar :o ).
Links mijn lieve Arabische ruin Pashtashe (Pas voor het gemak). Hij is 11 jaar en woont al dik 6 jaar bij mij. Een figuur apart, maar wel een wereldpaard en gemaakt voor uren rijden over het strand. Maar wel samen met zijn vriendin, want anders is de boze wereld toch wel een beetje eng.
Rechts mijn boefje, Welsh pony Kirsten. Ze is 8 jaar jong en ik heb haar zelf opgeleid, Kirsten woont bij mij sinds haar 3e jaar, maar ik ken haar al mijn hele leven. Kirsten gaat mee als handpaard, onder het zadel en als ik een wagen kan lenen doen we ook een rondje aangespannen (ik kon mijn eigen wagen niet meenemen). Verder is zij mijn wedstrijdpony en hebben we een demo VD en springen zonder hoofdstel op het programma staan, dus zal ze ook soms serieus aan de bak moeten.

Onze mogelijke vormen van vervoer zijn als volgt:
Afbeelding
Op Pas met Kirsten als handpaard

Afbeelding
Alleen met Kirsten

Afbeelding
Of met Pas

Afbeelding
En je kan natuurlijk ook heerlijk met een vriendin gaan rijden

Nou dat was een mooie verzameling zo.
Omdat ik van nature heel nieuwsgierig ben en alles met elkaar wil vergelijken, heb ik een week geleden de app aangezet terwijl ik in de bak aan het rijden was. Zo hoopte ik een beeld te krijgen van het werk wat mijn paarden gewend zijn en dan kan ik dat mooi vergelijken met wat ze in de vakantie moeten doen.
3 kwartier dressuur rijden ziet er dan als volgt uit:
AfbeeldingAfbeelding
Conclusie: de app werkt niet heel nauwkeurig, want onze bak is toch echt rechthoekig. Maar voor het idee is het een leuk ding.

We zijn gisteren 's avonds aangekomen op Terschelling en door omstandigheden heeft Pas nog geen ijzers, dus we zullen vandaag de route daar een beetje op moeten aanpassen. Maar er komt vandaag dus nog een app-update :D
Naast de app-updates zal ik zo af en toe ook foto's posten, over een tijdje komt er namelijk een vriendin die hele mooie foto's maakt en die zal ik zeker delen ;)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 15:44

En het eerste rondje zit erop :) Vandaag op Pas gereden met Kirsten erbij als handpaard, dus ze zijn alle twee gezellig mee geweest.
De pony's waren heel enthousiast, dus ik heb het bij stappen en draven gehouden. Wel hebben we een langer rondje dan gepland gedaan, het was erg druk met landbouwvoertuigen en daar is Pas nooit zo'n fan van, dus die hebben we zo veel mogelijk ontweken (zodat we er 'maar' een stuk of 10 tegen zijn gekomen :') )
AfbeeldingAfbeelding

En weer lekker grasjes eten bij terugkomst (Kirs staat een beetje raar, ze was aan het eten, maar ik was toch ook wel heel interessant :+ )
Afbeelding

brittney98

Re: Op vakantie met 2 pony's en GPS tracking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:13

Haha leuk!

Ik volg. :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:32

Wat leuk! Als het morgen heel warm is pakken we misschien een stukje strand mee.

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:37

Wat leuk! Ik ga jullie volgen! En natuurlijk ook foto's kijken dan!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:40

Wat leuk die app! Hoe heet ie?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:57

@xjessie74: Wat leuk, nog een volger :) Als ik geen handpaard mee heb kan je ook wat meer foto's verwachten van tijdens de rit. Nu heb ik mijn handen een beetje vol haha.

@Eline_S_S: de app heet Endomondo, je kan hem gebruiken voor heel veel sporten en het is erg leuk. De maximale snelheid klopt alleen vaak niet, maar bij mij wordt deze ook niet weergegeven.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:15

Ik volg trouwens!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 21:23

Leuk!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:23

ik kom ook volgen! leuk idee om het hier bij te houden! :D
en wat heb je leuke paardjes! :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:28

Wat heerlijk dat je daar bent met je twee paardjes! Ben je daar zelf alleen? En werk je dus ook? Ik volg :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 21:32

Wat leuk, allemaal volgers :D
@jennyxx: ik ben op het moment nog alleen, over een paar dagen komt er een vriendin en later ook familie. Ik werk 3 a 4 dagen in de week op een ponyverhuur, dus ik ben eigenlijk non stop met de paarden bezig :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:35

Wat heerlijk, met je twee paardjes op terschelling, ik volg

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:00

wat leuk allemaal!
Ik ga zo lekker mijn bed opzoeken en morgen komt er rond het middaguur weer een update!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:38

Daar ben ik weer.
Vandaag hebben we een flinke tocht gemaakt. Veel gestapt, want het strand was best druk.
De paarden beginnen weer lekker hun plekje te vinden, ze waren een stuk rustiger dan gisteren (maar nog wel lekker voorwaarts).
Ook vandaag ben ik weg geweest op Pas, met Kirsten als handpaard. Met mijn mobiel in mijn ene hand en de teugels en het touwtje in de andere hand heb ik ook een paar oortjes-foto's kunnen maken, helaas is Kirs net wat te klein om fatsoenlijk in beeld te lopen haha.
Hier het overzichtje van Endomondo:
AfbeeldingAfbeelding

En de foto's:
Afbeelding
Elkaar plagen tijdens het poetsen
Afbeelding
Poging om zowel Kirs als Pas op de foto te hebben :+
Afbeelding
De duinen zijn echt prachtig
Afbeelding
Het eerste stuk op het strand, nog lekker rustig
Afbeelding
Mijn uitzicht op Kirsten
Afbeelding
En weer terug, Pas even lekker afgesponst

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:43

Wat leuk ik ga eens kijken of ik die app ook kan vinden telkens wil ik runtastic gebruiken maar staat geen paardrijden bij x-x

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:47

oeps kwam erachter dat runtastic toch wel paardrijden erbij heeft staan, haha als ik vandaag of donderdag ga rijden maar eventjes kijken wat we kwa prestaties nu doen

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:49

Zo dat is een heel eind!

Hebben ze daar oook speciale ruiterpaden of mag je overal rijden?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 17:00

brittney98 schreef:
Zo dat is een heel eind!

Hebben ze daar oook speciale ruiterpaden of mag je overal rijden?

Er zijn ruiterpaden, dus ik vrij vooral op ruiterpaden, stukje langs de weg om op het ruiterpad te komen en het strand is natuurlijk gewoon vrij.

Joellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:06

Ik volg :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 21:58

Gezellig!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 21:51

Vandaag een dag gewerkt, dus net een kort rondje gemaakt met de paarden.
Het waait vandaag vrij hard en tijdens het poetsen waren ze een beetje gestrest, maar ze hebben zich weer super gedragen.
Het rondje van vandaag:
AfbeeldingAfbeelding
En eindelijk een foto waar zowel Pas als Kirs helemaal op staan met hun oortjes <3
Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:40

Dat heb je best snel gedaan in een uur.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:24

Eline_S_S schreef:
Dat heb je best snel gedaan in een uur.

Het leuke is ook dat het aantal km's in de vorige afbeelding niet klopt. Hij heeft het net verbeterd, we hebben gisteren 8 km gereden (ik vond de gemiddelde snelheid al heel laag, want we hadden best pittig doorgereden inderdaad :) )
Dit is degene die klopt
Afbeelding

En dan het verslag van vandaag. Ik heb vandaag op Kirs gereden en een vriendin op Pas. Ik had een dagje vrij, dus we hebben even lekker een lange rit gemaakt. Vooral veel bos en duin meegepakt. Alles ging goed. Pas belande even in de sloot :o , maar sprong er even vakkundig uit als hij erin sprong.
AfbeeldingAfbeelding

En vandaag wat minder volle handen, dus wat meer foto's :)
Afbeelding
Klaar voor vertrek
Afbeelding
Merel op Pas
Afbeelding
Mijn uitzicht van vandaag
Afbeelding
En lekker het bos in
Afbeelding
Laatste stukje draven in de polder. Ze zijn niet echt moe na 18 km lopen, dus volgende week gaan we kijken of we weer een stuk verder kunnen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:33

Wat een leuk topic! Zo kan ik elke dag een buitenrit maken.