Jeugdkamp Ardennen (Domaine du menil)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WWViv

Jeugdkamp Ardennen (Domaine du menil)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:12

Hallo allemaal!

Ik ga van 14-19 juli op jeugdkamp bij domaine du menil in de ardennen.
Heeft een van jullie hier ervaring mee of gaan jullie ook dit jaar?

Lat het maar weten :)
X V

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:25

Ik ben er een aantal jaren terug 2 keer geweest, bij het jeugdkamp.
Ik vond het echt super gaaf! Mooie omgeving, hele mooie en leuke ritten, goed verzorgde en leuke paarden en heel erg goed eten!! Dus eigenlijk alles is super! Als het goed is zijn er nu binnen accommodaties voor overnachtingen voor de kampen, toen ik er was sliepen we nog in grote legertenten.
Ook ga je een 2daagse trektocht maken waarbij je in je eigen tent slaapt in een soort weilandje, en daar is ook kampvuur enzo. Heel gezellig!

WWViv

Re: Jeugdkamp Ardennen (Domaine du menil)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:35

Klinkt super! Heb ook alleen goede dingen erover gelezen! Op welke paarden heb jij gereden toen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:37

Heb het weer ff op moeten zoeken :') Maar ik reed het 1e jaar op Pepita en 2e jaar op Poker en 1 rit op Cappuchino :D Vond Cappuchino wel het leukste, daarna Pepita en Poker vond ik wat minder want die was echt niet snel en had nog hele slechte conditie O:)

WWViv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:41

Haha oke nu maar hopen dat ik cappuchino krijg ;P

Nog een vraagje, op de foto's zie ik de mensen altijd met lange teugels rijden en soms ook in 1 hand, rijden ze daar western ofzo?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:46

Wat leuk! Ik ben er ook (kom daar al zo'n 10 jaar), maar dan als leiding. Ik ga aankomende zaterdag al!

De reden dat er met langere teugels gereden wordt is dat je het wel comfortabel voor jezelf en het paard moet maken. Overigens moet je natuurlijk wel opletten dat het paard niet struikelt. Maar dat wordt allemaal nog uitgelegd.

Overigens zijn alle paarden hartstikke leuk en braaf!
Laatst bijgewerkt door Roquen op 26-06-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:48

mwhaha er zijn meerdere leuke hoor en iedereen vindt een andere leuk.

Ze rijden er op gewone zadels geloof ik hoor. kan t niet helemaal meer voor me halen, en mn foto's heb ik hier niet bij de hand. Maar omdat ze daar vrijwel alleen maar buiten rijden, rijden ze de paarden niet aan de teugel. Dus langere teugels.

WWViv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:49

Ja idd iedereen heeft een andere smaak :) Ik voond Cisco op de foto's supermooi, weet jij of die een beetje leuk is?
Haha oke wilde ik ff weten, maar is wel beter voor de paarden zo

WWViv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:51

Sushilla88 schreef:
Wat leuk! Ik ben er ook (kom daar al zo'n 10 jaar), maar dan als leiding. Ik ga aankomende zaterdag al!

De reden dat er met langere teugels gereden wordt is dat je het wel comfortabel voor jezelf en het paard moet maken. Overigens moet je natuurlijk wel opletten dat het paard niet struikelt. Maar dat wordt allemaal nog uitgelegd.

Overigens zijn alle paarden hartstikke leuk en braaf!

Veel plezier alvast! :) Hoe lang blijf je daar? Misschien kom ik je nog wel tegen haha
Laatst bijgewerkt door WWViv op 26-06-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:55

WWViv schreef:
Ja idd iedereen heeft een andere smaak :) Ik voond Cisco op de foto's supermooi, weet jij of die een beetje leuk is?

Ik weet niet meer precies hoe cisco was (is al geloof ik 3 jaar terug dat ik er was), maar naar wat ik herinner vonden ze die niet super leuk maar weet niet precies meer waarom. Maar nogmaals, iedereen vindt wat anders leuk ;) Dus heeft geen zin om nu al een oordeel te hebben, hihi zij maken daar de indelingen, en 99 van de 100 keer zijn die super goed ingedeeld!!

WWViv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:56

1234 schreef:
WWViv schreef:

Ik weet niet meer precies hoe cisco was (is al geloof ik 3 jaar terug dat ik er was), maar naar wat ik herinner vonden ze die niet super leuk maar weet niet precies meer waarom. Maar nogmaals, iedereen vindt wat anders leuk ;) Dus heeft geen zin om nu al een oordeel te hebben, hihi zij maken daar de indelingen, en 99 van de 100 keer zijn die super goed ingedeeld!!

Das mooi dan vertrouw ik daar op :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:59

Ik blijf 2 maanden, dus we komen elkaar sowieso tegen! ;)

Maar inderdaad, de paarden worden ingedeeld en dan gaat meestal goed!

WWViv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:02

Gezellig ken ik in ieder geval al iemand :)

WWViv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 14:31

Zijn er nog dingen die ik absoluut niet mag vergeten?