Is het bruggetje sterk genoeg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

Is het bruggetje sterk genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 22:41

Hoe kan je op een veilige manier erachter komen of een smal bruggetje over een kanaal sterk genoeg is om er met een paard overheen te gaan. Het gaat om een op het oog lijkend smal houten bruggetje.

Kuggur

Re: Is het bruggetje sterk genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:43

Met iemand anders een rit maken en die er eerst over sturen. Preferabel dat die ruiter paard combinatie zwaarder is dan de jouwe.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:44

Kuggur schreef:
Met iemand anders een rit maken en die er eerst over sturen. Preferabel dat die ruiter paard combinatie zwaarder is dan de jouwe.

_O- _O- _O- _O-

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:51

Kuggur schreef:

:')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:51

HAHAHA Kuggur! :') :')

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:53

Die is wel heel droog haha...

Hoe zwaar is je paard Ts? geen foto van het bruggetje toevallig?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:54

Kuggur schreef:

:') _O- _/-\o_ :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:56

Hahahahahahaha Kuggur :') Nou vraag beantwoord lijkt me :D

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:00

Is het breed genoeg zodat er 1 ambulance erover heen kan? Bruggen die in geval van nood gebruikt kunnen worden hebben vaak een breedte dat een ambulance er over heen kunnen.
Dan zou je bij de politie kunnen navragen (of hun deze gebruiken met de auto) gewoon uitleggen dat jij er met een paard overheen wil.
Gemeente weet het vaak ook wel, soms denk ik dat gemeentewerken het beter weten aangezien die veel op de weg zitten en niet achter een buro.

Of met mooi weer een dagje op een kleed gaan zitten kijken wat er overheen gaat :P

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:02

Hahaha, geweldig antwoord, maar goed dan weet je het wel. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:09

Even zonder gekheid. Als je het hebt over smalle houten bruggetjes zoals die hier zijn, zou ik er niet overheen durven. Die hier zijn net breed genoeg om met 2 personen naast elkaar overheen te lopen, sommigen hebben niet eens aan beide kanten een reling. Maarrr ik weet natuurlijk niet of dit dezelfde soort bruggetjes zijn.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:04

Kirsha schreef:
Even zonder gekheid. Als je het hebt over smalle houten bruggetjes zoals die hier zijn, zou ik er niet overheen durven. Die hier zijn net breed genoeg om met 2 personen naast elkaar overheen te lopen, sommigen hebben niet eens aan beide kanten een reling. Maarrr ik weet natuurlijk niet of dit dezelfde soort bruggetjes zijn.

In dat geval: zonder reling; niet doen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:54

Maar ook als je er al aan twijfelt: NIET DOEN.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:36

Sandrina schreef:
Kirsha schreef:

Dat natuurlijk sowieso niet, maar dat soort bruggetjes zijn denk ik ook niet veilig als ze wel een reling hebben. Ging meer om de breedte en waarschijnlijk ook de sterkte ervan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:36

Nooit een smal bruggetje doen en zeker niet langs het kanaal. Wat als hij schrikt en jullie springen het kanaal in? Brrr

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:34

Kuggur schreef:

Hahaha :')
ja... maar met: veilig bedoel ik ook voor andere ruiters, dus denk niet dat ik deze tip ga gebruiken maar hij is wel slim! hahaha ;)

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:36

BlueStar schreef:
Is het breed genoeg zodat er 1 ambulance erover heen kan? Bruggen die in geval van nood gebruikt kunnen worden hebben vaak een breedte dat een ambulance er over heen kunnen.
Dan zou je bij de politie kunnen navragen (of hun deze gebruiken met de auto) gewoon uitleggen dat jij er met een paard overheen wil.
Gemeente weet het vaak ook wel, soms denk ik dat gemeentewerken het beter weten aangezien die veel op de weg zitten en niet achter een buro.

Of met mooi weer een dagje op een kleed gaan zitten kijken wat er overheen gaat :P

Het gaat om een smal fietsers/voetgangers bruggetje, ongeveer 2 meter breed denk ik?

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:37

Sandrina schreef:
Kirsha schreef:

Het bruggetje heeft wel twee hekken van ongeveer een meter aan beide zeiden

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:40

Ga dit maar niet bij de politie vragen. }:0
Een paard mag niet op een fiets-voetgangerspad.

De brug is er waarschijnlijk ook niet voor gemaakt; of het sterk genoeg is (en de planken dusdanig zijn bevestigd dat de hoeven er niet in vast kunnen komen) zul je toch proefondervindelijk moeten testen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:48

Kuggur schreef:

Ik moet hier even een kleine kanttekening plaatsen... Uit praktijkervaring blijkt dat houten objecten waarvan je denkt er met je paard overheen te kunnen, soms de 1e keer wel houden, en de 2e ook nog wel... Maar bij de 3e keer rot blijken te zijn. -O-

De details ga ik niet op bokt zetten verder. :=

_O-
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 24-06-13 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:52

Als de brug er gewoon goed genoeg (niet oud) uit ziet, en je zeker weet dat de hoeven er niet in vast kunnen komen te zitten, kan je er gewoon overheen. Tenminste dit is mijn ervaring :D Moet je wel een beetje een rustig, bomproof paard hebben natuurlijk...

Ik ga ook gewoon over alle bruggetjes die ik tegen kom die sterk genoeg zijn. Zelfs een keer over een hoog en steil bruggetje geweest (en redelijk smal). Je kan er zelf altijd nog af gaan (doe ik ook met een wat smaller/ hoger bruggetje).

Bij een wat ouder bruggetje zou ik het risico niet nemen. Je weet niet hoe ver dit hout al 'verrot' is/ hoe stevig het nog is.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:36

Ik zou het niet doen. Als er wat gebeurd is zo'n bruggetje erg smal. Is er geen bredere brug in de buurt?