tips voor een strandrit gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blackbeauty5

tips voor een strandrit gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 18:12

Hi!
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik en een vriendin willen binnenkort een strandrit gaan maken. Het liefst in noord of zuid holland. We zijn ervaren ruiters en willen wel dat er echt hard word gegaloppeerd.

Ik zat te kijken naar poelenburgh en bakker, wat zijn hier de ervaringen mee? Naar manege heemskerk gaan wij niet, ik heb hier slechte ervaringen mee met ambulances en ziekenhuisbezoeken. Wij willen ook graag dat de paarden wel te vertrouwen zijn, geen ontzettend gebokt en gesteiger.

Heeft iemand goede of slechte ervaringen?

Denise

Josephine63

Re: tips voor een strandrit gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:35

Recreatie De Stal (www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk (ZH) vind ik een aanrader. Kleine groepen, super paarden (geen slome manegepaardjes), weg oversteken en je zit zo in het duin en op het strand.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:38

Ik ben 2x op Poelenburgh geweest, en daar doen ze 2x een flink stuk rengalop op het strand. Je moet wel echt kunnen rijden want er zijn soms wel eens paarden die er vandoor willen schieten...
En je rijdt niet heel veel op het strand. Meer in het bos, en dan een flink stuk op het strand met 2x rengalop en dan nog een stukje door de duinen. Ik ben ook een keer op Stal Jonker geweest (Katwijk) en daar moet je echt nooit heen gaan :p. Paarden waren echte manegeknollen, die gewoon achter de andere aangingen, had je zelf niet echt veel over te zeggen. En daar ga je ook niet een goed stuk in rengalop, maar korte stukken galop waarbij eigenlijk alle paarden heel graag heel hard willen.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 17:04

Verder niemand tips?

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:10

Als ik op strandrit ga, ga ik ook altijd naar Poelenburgh. Ik kan het je zeker aanraden! Alle paarden worden voor strandritten ingezet en zijn het dus gewend, maar zijn toch niet saaie manegeknollen of iets dergelijks. Je doet inderdaad 2x een stuk rengalop op het strand en dan willen de paarden ook echt hard, maar ze zijn zeker te houden. Daarnaast galoppeer en draaf je in het bos ook, dus het is niet alleen maar stappen. Ervaring is inderdaad vereist en hier controleren ze ook op voordat je naar buiten gaat.

Voor de rest is het een hele mooie manege en zijn de instructeurs altijd heel vriendelijk en behulpzaam! Met andere stallen of maneges heb ik geen ervaring, maar ik zou je Poelenburgh zeker aanraden!

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:12

Wij zijn met onze studentenrijvereniging afgelopen jaren al een paar keer bij manege Bakker geweest in Noordwijkerhout. Echt hele leuke ritten, met flinke stukken galop, zowel in de duinen als op het strand. Fijne paarden, heel braaf allemaal, en sommigen kunnen er wel eens een klein bokje van blijdschap uitgooien. Begeleiding was ook altijd prima. We hebben zelfs ook een paar keer een nachtrit gedaan, van 9 tot 11 's avonds, is ook zeker een aanrader.

pablo1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:18

hoi
ik heb een leuke syt en daar staan veel dingen om te doen met paarden veel voor als jee een paard heb maar ook als je er geen heb staan er ook een paar dingen over.

http://www.paardentoerisme.nl/