Zwemmen met je paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Zwemmen met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:18

Ik ga deze zondag zwemmen op manege de Boschhoeve en ik heb er heel veel zin in.
Nou heb ik filmpjes gekregen en op heel veel filmpjes zie ik dat de paarden hun hoofdstel om hebben maar hierbij ook nog een extra touw om hun hals. Nou vroeg ik me af waarvoor die is, is het voor extra veiligheid o.i.d.?

annknowles

Re: Zwemmen met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:20

Ja dat touw dient voor extra houvast, dan kan je je ergens aan vastpakken zonder dat je het paard in de weg zit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:21

Om je aan vast te houden zodat je er niet afglijdt, en zodat je niet aan je teugels hoeft te trekken.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:25

Ja ik dacht dat dus ook al, zodat je niet aan de teugels hoeft te trekken en het paard z'n hoofd makkelijker boven water kan houden ook of niet soms? En mag je, je helemaal niet aan de teugels vasthouden als je zwemt en moet je, je dan aan dat touw vasthouden of mag het wel als je voorzichtig bent?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:42

_xrose schreef:
Ja ik dacht dat dus ook al, zodat je niet aan de teugels hoeft te trekken en het paard z'n hoofd makkelijker boven water kan houden ook of niet soms? En mag je, je helemaal niet aan de teugels vasthouden als je zwemt en moet je, je dan aan dat touw vasthouden of mag het wel als je voorzichtig bent?

Je kunt niet voorzichtig aan de teugels vasthouden. Je paard wordt spekglad; je hebt geen enkel houvast meer en de kracht van het water langs je benen veegt je zo van je paard.
Als je paard een flinke bos manen heeft, kun je je daar ook nog aan vasthouden, maar dat touw is zeker zinvol!
Zorg er wel voor dat het touw goed aansluit om de hals, zodat, als je het touw echt nodig hebt, je niet opeens op de kont van je paard zit.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 12:20

Dat wordt nog leuk! Ik ga er waarschijnlijk wel afglijden. Haha :P Maar ik mag me dus eigenlijk niet aan de teugels vasthouden en moet me dus aan de manen en het touw vasthouden? Want ik zie op die filmpjes wel mensen die zich aan de teugels vasthouden maar mij lijkt het dat je dan het hoofd in de weg zit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:24

_xrose schreef:
Dat wordt nog leuk! Ik ga er waarschijnlijk wel afglijden. Haha :P Maar ik mag me dus eigenlijk niet aan de teugels vasthouden en moet me dus aan de manen en het touw vasthouden? Want ik zie op die filmpjes wel mensen die zich aan de teugels vasthouden maar mij lijkt het dat je dan het hoofd in de weg zit.

Wat mensen doen is niet per se wat het beste is :)*
Als je wat handiger wordt, leer je wel te blijven zitten op een glad paard en kun je met de teugel en je been gewoon sturen (zolang ze gond onder de voeten hebben). Tot die tijd is je touw/manen je houvast en de teugels gewoon je stuur. Niet meer en niet minder.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 14:58

Nee daarom vroeg ik het ook nog even voor de zekerheid. Wil ze namelijk niet in de weg zitten, zwemmen is namelijk al zwaar. We zullen zien hoe ik het volhoud zondag, haha. Als het maar leuk is.

Mootje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:06

_xrose schreef:
Nee daarom vroeg ik het ook nog even voor de zekerheid. Wil ze namelijk niet in de weg zitten, zwemmen is namelijk al zwaar. We zullen zien hoe ik het volhoud zondag, haha. Als het maar leuk is.

Het word zondag heerlijk weer dus veel plezier !

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 22:54

Mootje68 schreef:
_xrose schreef:

Het word zondag heerlijk weer dus veel plezier !

Het was gister al haha :P Was ook lekker weer! Het was echt heel leuk en het zonder zadel rijden ging ook lekker. Snel weer op een buitenrit! *\o/*