Info gezocht over buiten rijden Winterswijk Woold

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Info gezocht over buiten rijden Winterswijk Woold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 22:52

Het is weer bijna zo ver: ons jaarlijks 'paardenweekend' komt er weer aan *\o/*
Ieder jaar gaan wij met onze paarden, hond en vrienden een weekend weg in Nederland.
Dit jaar logeren wij eind juni in Winterswijk Woold.
Ik ben op zoek naar iemand die mij wat meer kan vertellen over waar we absoluut moeten gaan buiten rijden in deze omgeving.
We zitten in het vakantiehuis Beekshuus, in natuurgebied Bekendelle.
Kun je daar overal komen met paarden? Is het een groot gebied en kan er makkelijk meegefietst worden?
Daarnaast ben ik wel benieuwd of er daar veel last is van muggen/dazen etc. gezien het een waterrijk gebied is?
Ik zou ook graag willen weten of de hond er los mag lopen.

Ben benieuwd naar de reacties :j

kim345

Re: Info gezocht over buiten rijden Winterswijk Woold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:41

Er kan makkelijk meegefietst worden, de meeste paden daar zijn van die landbouw zandwegen.
Ik vind de omgeving hartstikke mooi daar. Bekendelle is een mooi stuk om doorheen te rijden en rondom het woold zijn genoeg zandpaden.
Muggen dazen vind ik meevallen toen ik daar was maar mijn pony heeft er sowieso weinig last van. De andere paarden hadden er wel een stuk meer last van...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:25

Mooi! Onze paarden hebben eigenlijk alle twee nooit echt last van de beestjes, maar ik dacht omdat er veel water in Bekendelle is, misschien zijn er daarom megaveel muggen etc.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:32

het woold is erg mooi om buiten te rijden, heel veel zandwegen etc. de meeste met een fietspad aangrenzend.
Als je paard gevoelig is voor dazen, kan een uitrijvliegendeken erg handig zijn.

En ik dacht dat er eind Juni/ begin Juli weer de 4 daagse voor ruiters & koetsiers is.
http://www.paardenwinterswijk.nl/

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 12:37

Ik heb het even opgezocht, de vierdaagse is in juli, dan zijn wij alweer terug naar de Veluwe :D
Gelukkig dat er goed meegefietst kan worden!
Is dat in Bekendelle zelf ook zo? Ik zie op de foto's alleen smalle paadjes namelijk?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:24

De Veluwe is ook mooi :)
de Bekendelle is prachtig net als de rest van het Woold. In de vakantie tijd word er ook veel gefietst en gewandeld.De meeste bospaden zijn voor een fiets ook wel te doen, zolang het niet erg geregend heeft. Eigenlijk is het hele Woold vrij afwisselend met mooie zandwegen en stukken bos. Mochten jullie in Winterswijk zelf komen, het ijs van Talamini op de markt is een aanrader, niet ver er vandaan zit de "duitse bakker", en een stukje verderop in die straat zit bon appétit, is net zoals bijv de nachtwacht of vlakbij het Weurden ook leuk. Mocht een ruitersportzaak van pas komen die zit aan de straat het Weurden. In het Woold zelf is de Harmienehoeve met ook een boerderijwinkel met o.a. eigengemaakte kaas etc. De bakker vlakbij het vakantiehuis had altijd goed gebak, de rest zal net zo zijn. Tussen het Woold en Winterswijk zit nog de Gulle waard en de Strandlodge. Toendertijd reed ik vooral veel aan de kant van de holthuis en hijinkhoekweg en dan daar de zandweg op. Is je paard verkeersmak kan je ook langs de weg rijden in principe, al,zou ik dan niet de Wooldseweg kiezen. maar eigenlijk kan je via de zandwegen etc. bijna rondom heel Winterswijk buitenrijden, elke buurtschap is weer anders. Je kunt altijd ter plekke mensen aanspreken. Veel plezier!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 06:36

Bedankt voor de supertips!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:42

Je kan ook even googlen er zijn een hoop tuitertoutes in de achterhoek!
Oooo het ijs van talamini is te lekker. Yoghurt bosbessen hmmmmm

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:07

Ik woon in Winterswijk-Woold. Nu ben ik opgegroeid op de veluwe en moet zeggen dat het buitenrijden me hier erg tegen valt. Of ik ben verwend met de veluwe, of ik heb de ruiterroutes nog niet ontdekt. Dus ook voor mij zijn alle tips welkom! Woon op 5 minuten loopafstand van de start van de paardenvierdaagse! En Talamini... indd... nergens lekkerder ijs dan daar!
Dazen zijn er hier wel altijd erg veel :(
Daar had ik in Harderwijk eigenlijk nooit last van.
Laatst bijgewerkt door Chariklia op 07-06-13 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:30

Wij komen ook van de veluwe, dus zijn ook aardig verwend ;p
Dat ijs moeten we dus zeker gaan halen!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:31

Die dazen en mugjes zijn hier bij ons thuis trouwens ook in grote getale aanwezig, dus we zijn wel wat gewend!

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:32

haha! Inderdaad! :)
We hadden indd erg mazzel in Harderwijk/Ermelo met de dazen. Vrijwel niets!
Ging toen een keer aan de andere kant van de veluwe rijden en daar zat ik toen helemaal onder.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:39

Onze paarden hebben weinig last, maar ikzelf zit altijd helemaal onder de bulten haha

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:43

Talamini moet je écht niet overslaan! +:)+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:32

Moet je op ruoterroutes achterhoek Googlen dan vind je wel veel routes.
ik vond de routes wel mooi ik vind de achterhoek heel mooi om te rijden.
En je kan overal even pauze houden en wat drinken ags de zandwegen allemaal van die theetuintjes!
Ik vind de achterhoek echt fijn om te rijden!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:20

Ik woon zelf ook in het woold (denk zelfs dicht in de buurt van chariklia) maar ik vind het wel heerlijk hier buiten te rijden! Je moet wel de paadjes een beetje weten, maar die ontdek je vanzelf wel. Echte ruiterpaden zijn er niet echt.

Dazen en vliegen zijn er altijd wel veel, zeker op bepaalde plekken.

Hond mag op meeste plekken wel los, alleen niet in bekendelle en andere natuurgebieden.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 16:32

Dankje! We gaan het zien volgend weekend!

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 00:29

Roos_s schreef:
Ik woon zelf ook in het woold (denk zelfs dicht in de buurt van chariklia) maar ik vind het wel heerlijk hier buiten te rijden! Je moet wel de paadjes een beetje weten, maar die ontdek je vanzelf wel. Echte ruiterpaden zijn er niet echt.

Dazen en vliegen zijn er altijd wel veel, zeker op bepaalde plekken.

Hond mag op meeste plekken wel los, alleen niet in bekendelle en andere natuurgebieden.

hey, wat leuk, waar sta jij met je paard?
Groetjes!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 13:24

Bedankt voor alle tips, we hebben het erg leuk gehad! Erg andere omgeving dan de Veluwe!
Maar dazen waren er genoeg :P