Strandrit Zuid-Holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoolHorse

Strandrit Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 17:48

Hoi Bokkers,

Van de zomer mag ik mijn eerste strandrit maken *\o/* .
Ik zoek alleen nog een plek (het liefst rond Hoek van Holland) waar dat kan.
Zelf dacht ik aan een rit in een groep met begeleider.
Heeft iemand ervaring met een manege waar ze ritten met manegepaarden organiseren? Ik heb namelijk geen eigen paard.
Ik heb iets meer dan 4,5 jaar rijervaring, en met verzorgpaarden hebben we ook wel galopjes in het weiland gedaan, maar zoiets als hard galopperen over het strand is nieuw voor me (al zou ik het wel heel gaaf vinden!).

Het is natuurlijk het leukst als de manege vlakbij het strand ligt. Ik heb namelijk wel eens een verhaal gehoord over iemand die een buitenrit van 1,5 uur maakte, maar eerst een half uur moest rijden voordat ze op het strand was. En dat is jammer van je tijd ;)

Dus als iemand tips heeft... :D

Groetjes,
CoolHorse

xnaomivdh

Re: Strandrit Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:51

Super leuk! Ik heb zelf alleen ervaring met manege de Baarshoeve, maar dat ligt niet echt in Zuid-Holland.. Maar wel een fijne, mooie manege. Er ook redelijk dicht bij het strand, je rijdt wel een stukje door de duinen eerst maar dat is ook best leuk :)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:43

Manege Smit en Manege Bakker organiseren beide buitenritten in Noordwijkerhout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:56

Manege Bakker in Noordwijkerhout :) binnen 5 minuten zit je te paard in het bos en dan ren klein kippe stukkie, zit je op het strand :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:58

Je zou de naam even moeten zoeken, maar er zit iemand in de omgeving van Wassenaar die lange ritten door duin en over strand maakt met westernpaarden. Hoor er goede verhalen over. :)

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 02:13

Manege Noordland in 's-Gravenzande organiseerd ze ook, geen idee verder of ze goede begeleiding etc. hebben.

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:36

Manege Tinte of Stal Flicka, allebei niet ver van het strand en organiseren regelmatig buitenritten maar heb verder geen idee hoe de begleiding is.

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:34

TurdusMerula schreef:
Je zou de naam even moeten zoeken, maar er zit iemand in de omgeving van Wassenaar die lange ritten door duin en over strand maakt met westernpaarden. Hoor er goede verhalen over. :)

Bedoel jij toevallig de Seahunters Ranch? Die zit in Katwijk. Ik heb er een maand geleden een buitenrit gemaakt van 6 uur met 5 vriendinnen. Begeleiding is erg aardig en paarden zijn erg braaf. We vonden het zo gaaf, dat we in augustus nog een keer gaan :)

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 17:41

@Chazzie
He, dat is ook grappig!
Ik had een poosje geleden op de manege een gesprek met iemand die manege Noorland aanraadde. Hij wist alleen niet meer hoe die heette, hij had het over manege noord o.i.d. Maar nu weet ik het! Ik zal eens op een eventuele website kijken..

Bedankt voor het meedenken allemaal! :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:47

Manege noordland zijn wij gisteren nog geweest. Ik vind het een erg leuke manege. niet allemaal makke lammetjes en van klein naar groot

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:12

Ik ben gisteren ook geweest en het ene kind na het andere kind vloog van de pony's af, waardoor we maar stappend zijn terug gegaan :') Overigens wil ik hier niets negatiefs mee zeggen, maar als je nog nooit buiten bent geweest en gewend bent aan je eigen manege paardjes, dan kan het even pittig zijn.
Ik vond mijn paard (Straight) een geweldig beest en had zeker weten ontzettend veel plezier met 'm gehad als we voluit hadden kunnen gaan :j

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:21

Ja bij ons was de rit ook niet soepel verlopen, maar eerdere keren totaal geen probleem gehad
Ik zat op kleine pony Tjoko

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:58

Ah, Tjoko liep bij ons ook mee, die zorgde ook 2 keer voor een valpartij :))

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:59

Manege Wittebrug in Den Haag :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 06:48

Manege Smit in Noordwijkerhout is een fijne plek voor strandritten. Geen rengalop, leuke paarden en fijne sfeer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:28

Manege Bakker, in Noordwijkerhout :)

Op staan twee filmpjes die ik heb gemaakt van twee buitenritten :) ik heb het er erg naar me zin!
Laatst bijgewerkt door Apple op 01-02-19 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link naar video verwijderd

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:24

Ashleydk schreef:

Op staan twee filmpjes die ik heb gemaakt van twee buitenritten :) ik heb het er erg naar me zin!

Haha, ik zie mezelf op het filmpje van koninginnedag! Op 1.04 passeer je een groep van Smit en ik ben de derde ruiter, ofwel op de eerste haflinger!!!!
En lol, die haflinger voor jou van het eerste filmpje, krijgt die niet genoeg te eten ;) ? Elke keer maar zijwaarts de bosjes in, haha :Y) !!

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 16:40

Oke, dus eigenlijk niet zulke goede ervaringen met manege Noorland?
Ik heb op de website gelezen dat je ook voor een buitenrit kunt kiezen waarbij je stapt, draaft en misschien een rustig galopje doet. Mij lijkt het alleen wel het leukst om een keer een galop op het strand mee te maken ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:42

Danseresje schreef:
Ashleydk schreef:

Haha, ik zie mezelf op het filmpje van koninginnedag! Op 1.04 passeer je een groep van Smit en ik ben de derde ruiter, ofwel op de eerste haflinger!!!!
En lol, die haflinger voor jou van het eerste filmpje, krijgt die niet genoeg te eten ;) ? Elke keer maar zijwaarts de bosjes in, haha :Y) !!

Nog vergeten toe te voegen....maar er vallen best grote gaten en het komt vrij rommelig op me over, net zoals ik vaak het idee heb als ik een groep van Bakker in het echt passeer. Bovendien zijn de groepen vaak erg groot. Gerust tel ik er soms 16-20 in een rit....

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 16:53

Manege Wittebrug en manege Noorland zijn voor mij het dichtste bij, dus het zou het makkelijkst zijn om daar een keuze uit te maken.
Meer ervaringen zijn altijd welkom :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 01:47

Moppie__ schreef:
TurdusMerula schreef:

Bedoel jij toevallig de Seahunters Ranch? Die zit in Katwijk. Ik heb er een maand geleden een buitenrit gemaakt van 6 uur met 5 vriendinnen. Begeleiding is erg aardig en paarden zijn erg braaf. We vonden het zo gaaf, dat we in augustus nog een keer gaan :)

Ja, hen bedoel ik. OVerigens zelf geen ervaring mee, hen wel eens tegengekomen onderweg maar verder niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 06:16

Danseresje schreef:
Ashleydk schreef:

Nog vergeten toe te voegen....maar er vallen best grote gaten en het komt vrij rommelig op me over, net zoals ik vaak het idee heb als ik een groep van Bakker in het echt passeer. Bovendien zijn de groepen vaak erg groot. Gerust tel ik er soms 16-20 in een rit....[/quote]

Ja, daar heb je helemaal gelijk in, maar dit vind ik persoonlijk niet erg! Die grote gaten is maar 1 keer bij mij geweest en dat was tijdens de koninginnedag-rit! De rest was gewoon lekker aansluitend! En de groepen vind ik zelf ook wel heel erg groot ja! Grootste waar ik tot nu toe mee heb gereden is 18.... Erg veel dus. Maar als er iemand valt (wat altijd achter het midden gebeurd, meestal precies voor mij) is de begeleider er wel op tijd bij!
Laatst bijgewerkt door Apple op 01-02-19 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 21:25

Hoi allemaal,

Ben uiteindelijk voor manege Noorland gegaan. Ik heb een mail gestuurd, dus nu is het afwachten :)
Bedankt voor jullie reacties!