liedje89 schreef:Ik denk dat je het wel heel zwart wit steld in de openingspost. Je moet inderdaad de weg op om een paard verkeersmak te krijgen maar je kan dat wel voorbereiden. Ik denk dat je met een jong paard inderdaad eerst controle hebt thuis etv ook op het erf wat oefenen met de trekker of auto's, dat je dan eens naar een plek gaat met weinig verkeer (etv eerst wandelen) met een ervaren paard en dat uit bouwt.
Klopt hoor dat ik de stelling zo formuleerde. Ik had namelijk diverse topics opgezocht en kwam het consequent zo tegen. Vandaar dit topic.
Want ik ben het helemaal eens met jullie berichten, voorbereiden kun je mooi doen op jonge leeftijd en op het erf en dan in kleine stapjes naar buiten.
Maar zoals nu in een recent topic lees ik het weer, paarden zonder ervaring moeten maar binnen blijven. Dat vind ik dus nutteloos advies, want hoe goed je voorbereiding ook is, de ervaring doe je toch echt pas op de weg op.
Ik ben daarom nog steeds benieuwd naar de argumentatie van de betreffende groep.